Причини за слабия трафик на сайта ви
Типична ситуация: имате уебсайт с добро съдържание и атрактивен дизайн, но с изключително ниска посещаемост, което не ви радва. Абсолютно сте убедени, че вашият онлайн ресурс може да привлече повече потребители и да увеличи приходите ви.
Възникват няколко въпроса: „Как да увеличим трафика на уебсайта? Кой е виновен за тези ниски показатели?“.
Не бива да търсите виновници и да обвинявате кризата, ниската покупателна способност на потенциалните клиенти и голямата конкуренция на пазара. Струва си да прехвърлите фокуса на контрола върху себе си и да признаете, че само вие сте виновни за тази ситуация. Възможно е да има няколко причини, поради които сайтът ви да не работи както трябва.
Външни причини, поради които потенциалните клиенти не посещават сайта:
- Никой не знае за ресурса, тъй като той не се появява в първите редове на търсачките при търсене по ключови думи.
- Откъсът (кратко описание на страницата на сайта) не работи.
- Проблеми със сървъра: сайтът зарежда бавно или изобщо не отговаря на заявките на потребителите.
- Търсачката или антивирусната програма предупреждават потребителите за потенциалната заплаха от вирусна атака на сайта.
Вътрешни причини, поради които клиентите не се връщат на сайта:
- Отблъскващ дизайн.
- Неудобна мобилна версия или липсваща на такава.
- Претоварена реклама (анимирани банери, изскачащи прозорци).
- Безинтересно съдържание с лошо качество.
- Лоша използваемост на сайта (степен на използваемост, функционалност).
- Неуспешно оформление, наличие на технически грешки.
- Липса на интерактивност.
Не можете да предприемете стъпки за увеличаване на трафика на уеб сайта, без да отстраните тези недостатъци. В противен случай рискувате да пропилеете всичките си усилия и ресурси.

Ако смятате, че такива тривиални начини като увеличаване на броя на публикациите на ден ще решат проблема ви – грешите. Трябва да се подготвите внимателно, за да се срещнете с целевата си аудитория. В противен случай при първоначално краткосрочно увеличение на трафика ще се сблъскате с нови проблеми:
- Голям брой отказали се клиенти;
- Намаляване на времето, прекарано в сайта, и на дълбочината на сърфиране.
Ето защо е важно не само да се лекуват симптомите на болестта на ниския трафик на уебсайта, но и да се премахнат причините за нея.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Кои са 9-те етапа в разработването на интерфейс за уебсайт? Защо да анализирате вътрешните връзки на страницата Как работят cookie (бисквитки)?
Как да увеличите трафика на уебсайта ви?
Ако целта ви е да подобрите класирането на уебсайта ви, можете да използвате следните примери, които е много вероятно да бъдат ефективни за вашия случай.
1.Промотиране с връзки
Този метод за увеличаване на трафика на уебсайта има две страни:
- Някои експерти смятат, че това не работи, тъй като ерата на линковете е отминала.
- Други пък използват само този метод и купуват линкове в огромни количества, без да се интересуват от тяхното качество.
Не изпадайте в такива крайности, защото истината е по средата. Линковете все още оказват влияние върху популяризирането на сайтовете. Така, според проучвания, първите два сайта имат 38% от линковете на сайтовете от първите 10 места в класацията на търсачките.
Но е добре да имате предвид, че това работи само ако линковете идват от авторитетни източници.
2.Направете видеоклип
Не забравяйте, че съдържанието не е само текст. Разнообразявайте публикациите си с видеоклипове. Направете преглед на нов продукт или услуга. Може би някои от потребителите ви са визуалисти и почитатели на видео съдържанието – именно това е форматът, който работи най-добре за тях.
Освен това имайте предвид, че YouTube е втората по популярност търсачка в света. Видеоклиповете ви не само могат да съберат много гледания, но и да насочат трафика към сайта ви.
Ако трябва да запишете видеоклип в кратък срок, опитайте да направите видео версия на съществуваща публикация. Освен това, ако ключовата дума, за която ще популяризирате видеоклипа си, вече има видео съдържание в търсачката, просто трябва да създадете свое.
Не е необходимо да търсите професионално видео оборудване. Достатъчно е да направите запис от екрана на монитора (скрийнкаст). Този формат е популярен за различни прегледи на компютърни услуги, плъгини и софтуер.
3.Спонсорство
Наблюдавайте форуми, семинари и конференции, където можете да намерите целевата си аудитория. Предложете на организаторите да спонсорирате подобно събитие. В резултат на това участниците в събитието ще разберат за вашата компания, а трафикът към уебсайта ще се увеличи (благодарение на различните отстъпки и други бонуси, които можете да им предложите).
4.Създаване на форум
Форумът е ефективен инструмент за увеличаване на трафика на уебсайта. Но той ще работи само когато активността в сайта вече е минимална.

Ако имате максимум 10 посетители на ден, е рано да говорите за създаване на форум, защото трябва да има хора, които искат да общуват в него, за да поддържат дискусиите живи. Празният форум само ще отблъсне абонатите.
След като броят на ежедневните посетители на сайта надхвърли 50 души, можете да помислите за създаване на форум: да изберете скриптове и да направите специален поддомейн. Тази опция е по-ефективна от създаването на форум в отделна папка на сайта.
Освен това търсачките са много лоялни към сайтовете с форуми, защото това е знак за тях, че ресурса е качествен и надежден.
5.Заемайте, а не крадете съдържание
Не е необходимо да създавате напълно уникални публикации, за да увеличите трафика на уебсайта. Курирането на чуждо съдържание често е достатъчно.
Вземете например известния чуждестранен сайт KISSmetrics. Можем да направим публикация с тяхната инфографика с връзка към оригиналния източник. В резултат на това ще получим голям брой харесвания и повторни публикации.
Ако планирате да използвате този метод, имайте предвид:
- Не позволявайте на други потребители да копират постове изцяло, без да поставят връзки към вашия сайт. Търсачките не харесват такова явно плагиатство.
- Копирането на снимки и видеоклипове е много по-лесно, тъй като в описанието на снимката или видеоклипа може да се вмъкне връзка към източника.









