8 актуални digital-професии, които ще бъдат едни от най-търсените през 2019-2020 год. и ще помогнат за развитието както на големите, така и на малките компании.
Специалист по дигитален маркетинг
Хибридна специалност в интерфейса на програмирането и традиционния маркетинг, която включва работата на SEO-оптимизатора и SMM-специалиста. Създаване на контекстна реклама в Google Adwords, рекламни банери, поддържане на страници в социалните мрежи, работа с целевата аудитория на компанията са само малка част от отговорностите на специалистите по дигитален маркетинг. Благодарение на тази digital-професия, стотици хиляди потенциални купувачи-интернет потребители ще научат за продукт, услуга или събитие.
Разработчик на софтуер
В допълнение към IT-специалистите, които се занимават с разработването на „хардуер“, техническия компонент на компютърната сфера, фирмите се нуждаят от разработчици на софтуер. Тези служители предлагат идеята и нейното визуално изпълнение, описват функционалността на бъдещото приложение, програма, пишат кода. През следващите години експертите по програмни езици PHP, C ++, Python ще останат популярни. Търсени ще бъдат и професиите DevOps- и QA-инженерите, web-front и back-end уеб разработчиците
Уеб дизайнер
Почти няма останали компании, които да не разполагат със собствен уебсайт, или поне страници в социални мрежи, а уеб дизайнерите помагат да се създаде „виртуално лице“ на бизнеса по креативен начин. Поддръжка и усъвършенстване на сайта, създаване на лесен и удобен за потребителя интерфейс – основната функционалност на уеб дизайнера. Тези характеристики стават ключът към увеличаване на продажбите и повишаване на лоялността на целевата аудитория.
Анализатор на данни
Хората, които могат да преведат огромни количества данни и номера в ясна логическа форма, виждат моделите в различни факти, които са необходими за бизнеса. Дълбоки познания в областта на програмирането и математиката, както и аналитично мислене са ключовите компетенции за тази digital-професия, подходящ за тази длъжност. Анализаторите са необходими и в големите компании за анализиране на поведението на потребителите, а в малките предприятия – за проучване на пазара и изготвяне на краткосрочни прогнози.
Копирайтър
Рекламни текстове, продаващи писма, landings, комуникацията с клиентите на фирмата се основава изцяло на плещите на копирайтър – специалист по писане на продаващи текстове. За да общувате с публиката на един език, понякога трябва да познавате пазара и продукта по-добре от неговите преки създатели. Работейки със SEO и LSI-copywriting инструменти, текстовите автори задържат вниманието на потребителите и ги убеждават да предприемат действия.
Блогър
Споделянето на мнението си за продукт или услуга с публиката отдавна е престанало да бъде хоби. През 2019-2020 г. той ще остане пълноправна професия, която освен това поражда още няколко свързани специалитети – мениджър по съдържание или асистент. За бизнеса, блогърите са се превърнали в един от инструментите за реклама и създаване на определен имидж на компаниите и тази тенденция няма да се промени през следващите години.
Дизайнер и техник на 3D печат
Обемните модели с високо ниво на детайлност, изработени от фотополимерни смоли, се използват в медицината, хранителната промишленост, строителството, електрониката и много други индустрии. Проектирането на бъдещ продукт и обслужването на високотехнологично оборудване е може би най-важната компетентност в индустрията, която осигурява годишно увеличение от 14%. Тази категория включва и 3D дизайнери, които помагат за създаването на триизмерни изображения на бъдещия офис или интериор на апартамент.
Drone оператор
Неочаквано необходима digital-професия, която стана популярна само преди няколко години и няма да се откаже от своите позиции. Въздушната фотография от квадрокоптер е необходима не само за създаване на рекламни продукти за компанията, но и за дизайнери, строители, оператори.
Очаква се, че 2019 и 2020 г. няма да бъдат годините на революцията в дигиталната индустрия: квалифицираните специалисти със сходна функционалност и умения все още са търсени. От бизнес гледна точка това е едновременно индикатор за стабилност и възможност за растеж. Да се обучат нови служители или да се наемат фрилансери, компаниите решават въз основа на собствените си нужди и цели. Важно е само да се помни, че перспективите за развитие на една компания зависят от компетентността на тези специалисти.