За всеки търговец потребителското преживяване е ключово, що се отнася до това дали клиентът ще се върне отново при него. И ако в съвременния свят търговецът може да контролира почти всеки аспект в начина, по който потребителите ще взаимодействат със сайта или онлайн магазина му, може би най-важните страни от този процес остават извън него.
Често логистиката и доставката на пратките се оказват решаващи за крайното мнение на клиента. По тази причина за всеки търговец е важно да има надежден партньор в спедицията, който се старае поръчките да стигат навреме.
Тук идва и ролята на A1 POST– компания, с повече от 6 години опит в сферата, която вече има над 3200 клиенти. Повече за A1 POST ще ни разкаже управителят Александър Петков, който познава сектора в детайли, тъй като компанията му изпраща пратки до Германия и ЕС, през САЩ, та чак до наглед екзотични дестинации като Мадагаскар и Хаити.
Здравейте г-н Петков, разкажете ни малко повече за компанията. С какво се занимава A1 POST и каква услуга предлагате?
Здравейте! Нашата компания работи предимно, но не единствено, с e-commerce бизнеса и онлайн търговците. Това, което мога да кажа, е че ние в A1 POST можем да предложим правилното решение за всеки бизнес, тъй като предлагаме интеграция на услугата в повечето от най-големите и популярни платформи за търговия. Така, че сме ориентирани предимно към нуждите на всеки наш клиент и се стремим да му предложим най-доброто и сигурно решение, за да може той да отговори на очакванията на своите клиенти.
Смея да кажа, че освен това, имаме един от най-добрите сервизи за транспорт на пратки до редица точки на света. Като пример мога да дам услугата ни за транспорт до САЩ, с която пратките пристигат за около 3-4 работни дни, при това със стандартна поръчка. До Германия доставяме в рамките на 1-2 работни дни, а до Франция – 2-3 работни дни. Отскоро развиваме услугата ни и до Обединеното кралство.
А как започна историята на A1 POST? Колко години вече оперирате на пазара и как се насочихте към този сегмент?
Може да кажем, че нашата собствена нужда по организация на процеса на износ тогава се превърна в катализатора на този бизнес. Всъщност, компанията има дълга история, но първоначално имахме друг предмет на дейност. С куриерски услуги започнахме да се занимаваме едва от 2017 година. В началото стартирахме услугата за ограничен кръг търговци, но постепенно пазарът показа, че редица други бизнеси имат нужда от подобен партньор.
За нас, както и за целия бранш, сериозен тласък на обемите на работа даде Ковид пандемията. Така, че комбинация от фактори доведоха до обособяването на A1 POST като компания, която се специализира в организирането на транспорт на пратки.
Разкажете ми тогава, малко повече, какви всъщност са нуждите на електронните търговци и защо до голяма степен класическите компании за куриерски услуги не успяват да им предложат решение?
Тук клишето казва, че всеки търговец иска максимално бърза доставка на възможно най-ниска цена, което е факт. Въпреки това, има много други процеси и услуги, които трябва да бъдат съобразени със спецификите на всеки отделен бизнес. Давам ви пример с най-популярните онлайн магазини Amazon, Etsy и eBay – всяка от тях има свои специфики, като не е задължително работещите решения в една да бъдат най-добрите и в друга от платформите.
С увеличаването на обема на поръчки вече идва и моментът, в който всеки търговец започва да мисли как да дигитализира и да автоматизира своите процеси, за да спести време. Тук се намесваме ние, като предоставяме решения, които буквално с няколко клика позволяват на клиента ни да генерира, обработи, качи и приключи всички поръчки.
Друг важен аспект е свързан с ограничаването почти изцяло на възможностите за грешки. Имаме клиенти, които всеки ден изпращат стотици поръчки из цял свят. Преди да ни се доверят, те имаха по няколко служители, които се занимаваха само с подготовката на поръчките, а това неминуемо водеше и до немалък процент грешки при изпращането.
След като можем да кажем, че A1 POST вече има сериозна 6-годишна история в сектора, можете ли да кажете как самият бизнес и търговците у нас приемат подобни услуги и решения?
Мога да ви споделя, че към момента над 3200 търговци и бизнеси са ни се доверили. Тук ще използвам възможността да кажа, че сред тях има както топ брандове и компании, познати на всеки потребител, така и малки занаятчии, които продават изцяло собствени продукти и артикули.
Тъй като на практика, ние сме свързващото звено между един бизнес и неговите клиенти, винаги се стараем да получаваме обратна връзка от търговците, с които работим и да подобряваме непрекъснато както функционалностите на платформата ни, така и самата услуга в нейната цялост.
А какво отличава вашата услуга и какво е накарало над 3 хиляди търговци да ви доверят пратките си?
Основната ни цел е всичко за търговеца да се случва бързо, лесно и интуитивно. Постарали сме се да опростим максимално всички процеси – от запитването, през получаването на оферта и получаване на достъп до индивидуалния профил на всеки наш клиент.
Важно е да кажем, че за клиентите ни във Варна предлагаме опция вземане от адрес с наш куриер, с който можем да приемем директно пратките, докато в страната работим с партньори.
Освен това, за разлика от доста компании в този сегмент, ние организираме доставките почти изцяло с въздушен транспорт. Класическите компании в този бранш не успяват да се приспособят. Имаме и огромна мрежа от партньори, като можем да предложим дори неделна доставка. Ще го кажа така – сроковете за доставка са сред най-важните елементи на електронната търговия и ние в A1 POST напълно разбираме това. Неслучайно Amazon вече налагат в определени пазари дори услугата “same day delivery” (доставка в същия ден – бел.ред.).
В края на нашия разговор, ще се радвам да споделите какви са вашите планове за компанията и какво предстои пред A1 POST?
В момента решаваме последните детайли по митническите процедури, що се отнася до пратките, предназначени за Обединеното кралство. Отделно, развиваме активно нашата собствена база, която построихме преди 2 години.
Ще продължим да гоним и нашите цели, свързани с въглеродния ни отпечатък и енергийната ефективност. Докато повечето компании са си сложили срок това да се случи до 2030 година, ние искаме да изпреварим тези срокове. Всички наши пратки във Варна се събират изцяло с електрически превоз. Освен това, сме планирали и изграждане на собствен соларен парк на покрива на нашата база, който да произвежда ток за нуждите ни.
На дневен ред за следващата година стои и темата за разширяване на мрежата ни от физически офиси по-големите градове, като София и Пловдив. Разбира се – ще продължат и ежедневните ни усилия да предложим най-добрата и надеждна услуга на нашите клиенти.