Швейцарско-шведската интернационална корпорация ABB ще инвестира 280 млн. долара в нов завод за роботи в Швеция. Целта на компанията е да отговори на увеличаващото се търсене от страна на клиентите, които преместват производството си от Азия, за да избегнат проблеми по веригата за доставки.
Нарастващото напрежение между Пекин и Вашингтон принуди повечето производители да преосмислят плановете си и да пренасочат производството си от Китай.
Главният изпълнителен директор на ABB, Бьорн Росенгрен, сподели, че въпреки това пренасочване на производството, компанията ще продължи да бъде ангажирана с Китай. Все пак страната остава най-големия пазар за роботи в света. Затова ще остане от решаващо значение за ABB. Като компанията не планира да намали инвестициите си в страната.
През изминалата година швейцарската компания откри завод за роботи в Шанхай на стойност 150 млн. долара. По този начин тя разшири своята дейност в САЩ.
В интервю за информационната агенция Ройтерс Росенгрен коментира:
„Вероятно някои компании, особено американските, се колебаят дали да инвестират в Китай и вместо това предпочитат да го направят в други азиатски страни.“
Розенгрен посочи още, че след пандемията COVID-19, китайската икономика се възстановява доста по-бавно от очакваното. Въпреки това той остава положително настроен към потенциала на страната в дългосрочен план.
Предприятията ще бъдат допълнение към новия шведски завод във Вестерос, който се очаква да обслужва основно европейски клиенти, когато бъде открит през 2026 г.
Новият завод ще увеличи производствения си капацитет с 50%, за да отговори на търсенето на роботи в Европа, което се очаква да нараства със 7% годишно.
Роботиката „абсолютно, категорично“ ще остане ключова част от ABB, добави Розенгрен, като последните подобрения в резултатите на подразделението са устойчиви.
Много клиенти се интересуват от повече местни доставки, особено след като пострадаха от затруднения във веригата за доставки по време на пандемията COVID-19.
ABB, която се конкурира с японската Fanuc Corp и китайската Kuka, вече доставя роботи на компании като BMW, Scania и Volkswagen.
„Тенденцията за глобализация малко се е понижила и всяка компания се вглежда във веригата си за доставки“, каза Розенгрен.