Акциите на японската компания Panasonic Holdings поскъпнаха с около 10%, след като в петък компанията обяви своя план за продажба на дял от бизнеса си с автомобилни системи. Потенциалното пускане на подразделението на борсата породи очаквания за цялостно преструктуриране.
В понеделник акциите на компанията се покачиха значително през втората сесия, след като в последния работен ден на миналата седмица отбелязаха най-големия си еднодневен скок от половин година насам. Това се дължи на новината, че компанията иска да продаде дял от звеното на фондове, управлявани от Apollo Global Management.
Анализатори твърдят, че Panasonic може да последва стъпките на японската корпорация Hitachi, която през последните години продаде няколко предприятия, за да се превърне във водеща компания за цифрови услуги.
Необходимо е Panasonic да се адаптира бързо, тъй като е изправена пред предизвикателства от страна на конкуренцията в областите, където може да бележи ръст. Това коментира Дамян Тонг, анализатор в Macquarie в Токио.
От гледна точка на пазарните резултати разликите между Panasonic и Hitachi са драстични. През последното десетилетие акциите на Hitachi са се увеличили повече от три пъти, като се вземат предвид и дивидентите, в сравнение с 87% възвръщаемост на Panasonic.
Инвеститорите реагираха оптимистично на потенциалната продажба на дяла в автомобилното подразделение, което произвежда системи за пилотски кабини и електроника. Съобщението беше както неочаквано, така и добре дошло, тъй като инвеститорите не бяха предвидили, че Panasonic ще предприеме стъпки за намаляване на портфолиото си в този момент.
Ето какво твърдят анализаторите от Jefferies в изследователски доклад:
„Това ще бъде дълъг път с много успехи и спадове, но ако Panasonic успее да преструктурира портфолиото си, може да се превърне в поредния пример за трансформация.“
Те допълниха още, че с този свой план Panasonic вероятно започва процес на превръщането си в компания с по-висока възвръщаемост на собствения капитал.
Възвръщаемостта на общия капитал на Hitachi, която е показател за рентабилност, е средно 14,6% през последните три години, в сравнение с 8% при Panasonic, според LSEG.
Автомобилното подразделение на Panasonic е отделно от енергийното му подразделение, което произвежда батерии за електромобили, включително тези на Tesla.