• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Новини Анализи

Анализ на данните като ключ към бизнес стратегията на компанията

Редактор От Редактор
25.07.2019
В Анализи, ИТ Новини
Време за четене: 1 минути
A A
0
analiz na dannite
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Информацията, която фирмите получават в резултат на анализ на данните, им помага да разработят и прилагат оптимални бизнес стратегии. Какво е бизнес анализ и за какво е нужен?

Бизнес-анализите е технологията и практиката на бизнес изследванията. Данните, които компанията получава в резултат на анализи, демонстрират ефективността на работата и спомагат за разработването и прилагането на оптималната бизнес стратегия.

С навлизането на големи технологии за данни в анализ на данните започна нова ера. С тяхна помощ компаниите успяха да съберат не само данни за продажбите, но и данни със свързани области и странични фактори, като например данни за движенията и мимиките на хората по време на закупуване.

Противно на установеното мнение, компаниите най-често използват основния източник на растеж за структурирани и неструктурирани данни – вътрешни системи (ERP, CRM, SCM, HR, ECM и др.) и информация, съпътстваща взаимодействията вътре в компанията и извън нея (файлове, поща, дигитализирани документи).

Експертите прогнозират, че тъй като компаниите преминават през цифрова трансформация, растежът на данните ще се ускори. Тази ситуация ще се развие благодарение на „цифровизацията“ на по-голям брой бизнес процеси, продукти и услуги, както и на взаимодействието с клиенти и доставчици.

Сега обаче компаниите са научили да работят отделно с нови източници – например, за да анализират информация от социални мрежи или видео потоци от камери. Въпреки това, до сега само 20% от изследваните компании имат успешни проекти. На първо място, анализът на неструктурирани данни от такива източници е необходим за допълване на транзакционните данни. Интегрирането на данни от транзакционни системи и неструктурираното съдържание осигурява по-точна информация за бизнес процесите, клиентите, продуктите и услугите.

Неструктурираните данни станаха по-лесни за съхранение, но задачата за извличане на стойността все още е много трудна, защото изисква допълнителни ресурси в организацията. Повече от 30% от компаниите считат тази задача за спешна, а повече от 50% за жизненоважна за бизнеса.

Най-често анализите на големи данни се използват в маркетинга и продажбите. Бизнес анализът е в основата на работата на рекламните компании, като им помага да персонализират офертите за целевата аудитория. Разглеждайки големите данни, една компания може да разбере коя реклама трябва да бъде показана на съответната аудитория, за да се постигне максимален ефект, от кои платформи се правят най-много преходи към уебсайта на компанията и на базата на тези данни да се подобри търсенето на целевата аудитория.

Бизнес анализите се използват и в сектора на здравеопазването, където данните помагат да се прогнозира степента на развитие на болестите и ефективността на лекарствата. Някои частни клиники вече създават схеми за лечение въз основа на анализ на данните, като спазването на тези графики, както показват резултатите, водят до по-бързо възстановяване на пациентите.

Фирмите, които искат да правят бизнес анализи и да се възползват от данните, първо трябва да знаят за какво го правят, а не безразсъдно да преследват новите технологии. Важно е да се разбере какви данни има в компанията, защо да ги анализираме, каква е тяхната „точка на приложение”, т.е. къде ще бъдат използвани в бъдеще. По-късно си заслужава да преминете към разработване на стратегии и решения за анализ на данните, които се предлагат от ИТ компаниите.

Трябва да знаете, че когато анализирате големи данни, бизнесът може да се сблъска с редица проблеми. На първо място, това е компетентността на служителите. Компанията трябва да бъде готова да привлече необходимите специалисти и да осигури необходимото финансиране. В противен случай можете да получите неправилен анализ или погрешно тълкуване на данните, което ще доведе до проблеми с по-нататъшното построяване на стратегията.

При изпълнението на проекти, свързани с анализ на данните, е важно да се гарантира сътрудничеството между различните отдели на компанията. На ръководителите на групите трябва да се обясни, защо бизнес анализите са толкова важни за успешната работа на компанията на пазара, както и ефективното и комфортно взаимодействие на отделите вътре в компанията. Разбира се, много голямо значение има изборът на платформи, на които ще се реализира проектът. Ако вътре в компанията липсва този опит, тогава е най-добре да се обърнете към външни консултанти, те ще съветват всеобхватни възможности.

Изследванията и бизнес казусите в реалния живот подчертават нарастващото значение на бизнес анализ на данните в съвременния свят. Натрупаният опит показва, че няма нужда да се страхувате от новото, трябва да използвате това ново в полза на компанията и за удобството на своите клиенти.

Етикети: анализ на даннитебизнес анализицифровизация
СподелетеTweet

Прочетете още

Microsoft представя устройства и функции с ИИ преди годишната конференцията за разработчици

Microsoft представя устройства и функции с ИИ преди годишната конференцията за разработчици

20.05.2024
Apple намалява цените на iPhone, за да защити позициите си срещу Huawei

Apple намалява цените на iPhone, за да защити позициите си срещу Huawei

20.05.2024
Remix by ThredUp с ново ръководство за Европа

Remix by ThredUp с ново ръководство за Европа

20.05.2024
След напускането на ключови лидери, OpenAI разпуска екипа отговарящ за рисковете от ИИ

След напускането на ключови лидери, OpenAI разпуска екипа, отговарящ за рисковете от ИИ

20.05.2024
Мъск стартира интернет услугите Starlink на SpaceX в Индонезия

Мъск стартира интернет услугите Starlink на SpaceX в Индонезия

20.05.2024
Финансирането на рисков капитал в областта на криптовалутите нараства до 2,4 млрд. долара

Финансирането на рисков капитал в областта на криптовалутите нараства до 2,4 млрд. долара

20.05.2024
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори