IT NewsАнализи

Анализ на данните като ключ към бизнес стратегията на компанията

Информацията, която фирмите получават в резултат на анализ на данните, им помага да разработят и прилагат оптимални бизнес стратегии. Какво е бизнес анализ и за какво е нужен?

Бизнес-анализите е технологията и практиката на бизнес изследванията. Данните, които компанията получава в резултат на анализи, демонстрират ефективността на работата и спомагат за разработването и прилагането на оптималната бизнес стратегия.

С навлизането на големи технологии за данни в анализ на данните започна нова ера. С тяхна помощ компаниите успяха да съберат не само данни за продажбите, но и данни със свързани области и странични фактори, като например данни за движенията и мимиките на хората по време на закупуване.

Противно на установеното мнение, компаниите най-често използват основния източник на растеж за структурирани и неструктурирани данни – вътрешни системи (ERP, CRM, SCM, HR, ECM и др.) и информация, съпътстваща взаимодействията вътре в компанията и извън нея (файлове, поща, дигитализирани документи).

Експертите прогнозират, че тъй като компаниите преминават през цифрова трансформация, растежът на данните ще се ускори. Тази ситуация ще се развие благодарение на „цифровизацията“ на по-голям брой бизнес процеси, продукти и услуги, както и на взаимодействието с клиенти и доставчици.

Сега обаче компаниите са научили да работят отделно с нови източници – например, за да анализират информация от социални мрежи или видео потоци от камери. Въпреки това, до сега само 20% от изследваните компании имат успешни проекти. На първо място, анализът на неструктурирани данни от такива източници е необходим за допълване на транзакционните данни. Интегрирането на данни от транзакционни системи и неструктурираното съдържание осигурява по-точна информация за бизнес процесите, клиентите, продуктите и услугите.

Неструктурираните данни станаха по-лесни за съхранение, но задачата за извличане на стойността все още е много трудна, защото изисква допълнителни ресурси в организацията. Повече от 30% от компаниите считат тази задача за спешна, а повече от 50% за жизненоважна за бизнеса.

Най-често анализите на големи данни се използват в маркетинга и продажбите. Бизнес анализът е в основата на работата на рекламните компании, като им помага да персонализират офертите за целевата аудитория. Разглеждайки големите данни, една компания може да разбере коя реклама трябва да бъде показана на съответната аудитория, за да се постигне максимален ефект, от кои платформи се правят най-много преходи към уебсайта на компанията и на базата на тези данни да се подобри търсенето на целевата аудитория.

Бизнес анализите се използват и в сектора на здравеопазването, където данните помагат да се прогнозира степента на развитие на болестите и ефективността на лекарствата. Някои частни клиники вече създават схеми за лечение въз основа на анализ на данните, като спазването на тези графики, както показват резултатите, водят до по-бързо възстановяване на пациентите.

Фирмите, които искат да правят бизнес анализи и да се възползват от данните, първо трябва да знаят за какво го правят, а не безразсъдно да преследват новите технологии. Важно е да се разбере какви данни има в компанията, защо да ги анализираме, каква е тяхната „точка на приложение”, т.е. къде ще бъдат използвани в бъдеще. По-късно си заслужава да преминете към разработване на стратегии и решения за анализ на данните, които се предлагат от ИТ компаниите.

Трябва да знаете, че когато анализирате големи данни, бизнесът може да се сблъска с редица проблеми. На първо място, това е компетентността на служителите. Компанията трябва да бъде готова да привлече необходимите специалисти и да осигури необходимото финансиране. В противен случай можете да получите неправилен анализ или погрешно тълкуване на данните, което ще доведе до проблеми с по-нататъшното построяване на стратегията.

При изпълнението на проекти, свързани с анализ на данните, е важно да се гарантира сътрудничеството между различните отдели на компанията. На ръководителите на групите трябва да се обясни, защо бизнес анализите са толкова важни за успешната работа на компанията на пазара, както и ефективното и комфортно взаимодействие на отделите вътре в компанията. Разбира се, много голямо значение има изборът на платформи, на които ще се реализира проектът. Ако вътре в компанията липсва този опит, тогава е най-добре да се обърнете към външни консултанти, те ще съветват всеобхватни възможности.

Изследванията и бизнес казусите в реалния живот подчертават нарастващото значение на бизнес анализ на данните в съвременния свят. Натрупаният опит показва, че няма нужда да се страхувате от новото, трябва да използвате това ново в полза на компанията и за удобството на своите клиенти.

Тагове
Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close