IT CompaniesКомпании

Бросикс: Чат приложение за бизнес комуникация в защитена мрежа

Стефан Чеканов e Изпълнителен директор и съосновател на Бросикс.
Компания, разработваща и предлагаща на световния пазар бизнес чат приложение, в която работят специалисти от цял свят – България, САЩ, Европа. Това създава мулти-културна среда, в която всеки може да намери своето място и да допринесе за общия успех.

Бросикс: Чат приложение за бизнес комуникация в защитена мрежа

Бросикс: Чат приложение за бизнес комуникация в защитена мрежа

 

Здравейте, представете се и ни разкажете повече за вашия бизнес?

Здравейте! Казвам се Стефан Чеканов и съм изпълнителен директор и съосновател на Бросикс. Смея да определя себе си като тех-ентусиаст, чийто стремеж към поддържане на сигурна комуникация в работната среда, се превърна в успешен бизнес. Изключително съм развълнуван, че днес имам възможността да споделя дългогодишния си опит с всички вас!

В Бросикс ние се придържаме към една обикновена, но значима за всеки бизнес мисия – да осигурим защитена и ефективна комуникация за екипи по целия свят. Вярваме, че благодарение на нашите затворени и защитени чат мрежи , всички екипи, с които работим, успяват да достигнат по-високи нива на продуктивност в процеса на работа, докато в същото време могат да бъдат спокойни за сигурността на данните си.

Броят на клиентите ни расте непрекъснато, което за мен е най-добрият признак за качеството и значимостта на продукта, който предлагаме. До момента работим с повече от 1000 различни компании от над 60 страни по света. Всеки клиент има стотици регистрирани индивидуални потребители, които често комуникират помежду си от различни държави.

Каква е твоята история и как навлезе в света на предприемачеството?

Кариерата ми започна в ИТ сектора още през 90те.  Тогава работех по множество сложни и иновативни проекти с мултинационални екипи, и ми направи впечатление колко неефективна, да не споменаваме несигурна, беше комуникацията. Работата в това време включваше писане на дълги имейли, изпращане на отделни файлове и използване на публични чат приложения.

След няколко години в главата ми изникна идеята за едно ново решение на този проблем, чрез което различните екипи да имат възможността да управляват тяхна лична високозащитена чат мрежа, благодарение на която да комуникират и да работят съвместно по поставени проекти. Имаше и други варианти – за инсталиране на собствени он-сайт сървъри, но това изискваше висококвалифициран персонал, който да има уменията да ги настрои и поддържа. Това, което исках да направя, беше нещо, което да бъде достъпно за всеки обикновен бизнес, без да са нужни допълнителни ИТ познания.

Накратко, бяхме осъзнали, че трябва да съществува вариант за много по-просто настройване на лична чат мрежа, който да улеснява ежедневната работа на мениджърите, като им позволява да се фокусират изцяло върху бизнеса си, без да се налага да се справят с технически  проблеми като настройване на сървъри, конфигуриране на защитни стени и т.н. Ето защо още от самото начало поехме отговорността да сме тези, които настройват и поддържат мрежите и сървърите, а  управлението и контрола на цялата чат мрежа, оставихме на потребителите. Така поставихме началото на Бросикс.

Разкажи ни повече за твоя преприемачески път. Как се разви всичко от първия ден до този момент?

Създадох компанията заедно с брат ми през 2006 г. в родния ни град Пловдив. Идеята за специфичното име дойде от нашата братска връзка „бро” („bro” съкратено от “brothers” – братя на англ.) и „икс” от любимия анимационен герой на сина ми – Астерикс. Това е едно от доказателствата, че още от самото начало Бросикс цени връзките както в семейството, така и в обществото.

В началото разчитахме изцяло на собствените си знания, ресурси и опит. Стартирахме с лимитиран набор от функции, които предлагахме, и правехме всичко сами – от програмирането и дизайна, до маркетинга и продажбите. Това беше едно доста добро начало, но с напредването на времето компанията се разрасна и нуждите на потребителите се промениха.

С увеличаването на интереса към Бросикс, започнахме да добавяме нови функции към продукта и разширихме екипа си. Винаги сме се стремяли да развиваме нещо, което самите ние бихме използвали. В крайна сметка, най-добрият тест за ефикасността на един продукт, е дали ние самите бихме го избрали.

Това, което много ни помага е, че винаги сме наблюдавали от първо лице предизвикателствата и нуждите в ежедневната комуникация, както в личен план, така и тези, с които се сблъскват нашите колеги и приятели. Взимайки предвид всичко това, нашата цел е да покриваме нуждите в ежедневието и да правим постоянни подобрения. Този начин на работа е това, което прави продукта на Бросикс такъв, какъвто е днес.

Как се справяте днес и как изглежда бъдещето в очите ви?

Днес Бросикс работи с клиенти от целия свят, като свързва екипи по всички континенти и ги кара да се чувстват сякаш работят в един офис – врата до врата. Често получаваме отзиви за това как Бросикс помага на различни бизнеси да подобрят качеството си на работа. Това ни мотивира да продължаваме напред и непрекъснато да правим подобрения.

Вече сме глобална компания, предлагаща глобални услуги. Нашият екип също се простира в различни точки на света, а клиентите ни са по всички континенти. Стремим се да достигаме до все повече потребители. Имайки предвид мащабното развитие на световната икономика, всеки бизнес се нуждае от сигурна и ефективна комуникация. Наша цел е да успеем да осигурим това за клиентите си.

Следващата ни стъпка е да подобрим функциите за интеграция, така че потребителите да имат възможността да обединят Бросикс с техните системи по един удобен и лесен за тях начин. В същото време работим по развитието на цялостното потребителско изживяване, познато като user experience, като добавяме нови екстри в приложението.

Какъв съвет можете да дадете на други предприемачи, които тепърва започват?

Основната причина да развиваш бизнес, трябва да е стремежа да бъдеш полезен на другите. Затова нека  тази идея винаги стои на първо място. Наблюдавайте хората и се фокусирайте върху реален проблем, който искате да разрешите. Не си губете времето в модерни бизнес стратегии. Фокусирайте се върху нуждите на хората около вас и се опитайте да помогнете по най-добрия възможен начин. Когато това е в центъра на работата ви, шансовете ще се появят незабавно.

Веднъж щом имате ясна идея за това към какъв проблем ще се насочите, стеснете кръга до предлагането на едно единствено решение. Не се опитвайте да уредите всичко, за което сте се сетили. Много стартиращи бизнеси искат да дадат отговор на всички въпроси. Започнете с едно нещо, развийте го и станете най-добрите.

Къде можем да научим повече за Бросикс?

Можете да ни посетите на нашия сайт www.brosix.com и да научите повече от блога ни, в който се стараем да качваме полезна за клиентите ни информация, свързана с продукта, както и ценни съвети за комуникациите във всякакъв тип компании. Можете да ни последвате и във Facebook и Twitter за последни новини и интересни блог постове.

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close