Популярният чатбот с генеративен изкуствен интелект, който беше пуснат през ноември миналата година отбеляза спад на месечния трафик към уебсайта си и уникалните посетители за първи път в историята си през юни, според данни на компанията за анализи Similarweb.
Данните от миналия месец сочат, че времето, което посетителите са прекарвали на уебсайта е намаляло с 8,5%. Като от настолни компютри и мобилни устройства трафикът е намалял с 9,7%, а уникалните посетители с 5,7%.
Според Дейвид Кар, старши мениджър „Проучвания“ в Similarweb, намаляващият трафик е признак, че новостите в чатбота се изчерпват, докато анализаторът на RBC Capital Markets Риши Джалурия обясни, че данните посочват към по-голямо търсене на генериращ изкуствен интелект с информация в реално време.
ChatGPT постави началото на използването на генеративен изкуствен интелект в ежедневието като например за създаване на текстове и кодиране. Два месеца след стартирането му той достигна 100 милиона активни месечни потребители.
Това е най-бързото развиващо се потребителско приложение, което вече има над 1,5 милиарда активни месечни посетители и се нарежда сред 20-те най-посещавани уебсайта в света. Microsoft също използваха технологията на OpenAI в своята собствена търсачка – Bing. Но тя по никакъв начин към момента не може да се съревновава с ChatGPT.
През последните месеци се появиха редица конкуренти на ChatGPT, сред които е и чатботът Bard на Google.
На какво може да се дължи този рязък спад?
През месец май компанията създател на ChatGPT пусна и приложение за iOS, което е било изтеглено повече от 17 милиона пъти в световен мащаб, според данни на data.ai. От фирмата за анализи споделиха, че изтеглянията са достигнали своя връх на 31 май и са останали популярни в САЩ, като през първите шест седмици от пускането на чатбота на пазара те са били средно 530 000 изтегляния на седмица.
Други свързват този драстичен спад и с лятната ваканция в училищата, тъй като по-малко ученици търсят помощ за домашните си. Неотдавнашното забавяне на растежа може да спомогне за контролиране на разходите за поддържане на ChatGPT, които изискват интензивна изчислителна мощност за отговаряне на заявките. Сам Алтман, главен изпълнителен директор на OpenAI, определи разходите за поддържане на услугите като „непосилни“.
Чатботът предлага безплатна версия, но също така има и премиум абонамент, при който потребителите могат да плащат по 20 долара на месец за достъп до по-усъвършенствания модел на OpenAI – GPT-4. По последни данни на YipitData около 1,5 млн. души в САЩ са се регистрирали за абонамента.
Компанията OpenAI прогнозира приходи от 200 млн. долара за тази година. Освен от приложението ChatGPT, тя получава приходи и от директни продажби на API достъп до моделите си за изкуствен интелект за разработчици и предприятия, както и чрез партньорство с Microsoft, която инвестира над 10 млрд. долара в компанията.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Защо Samsung бележи най-ниска печалба след 14 години? 7 критични финтех тенденции през периода 2023-2025 г. Защо цените на киберзастраховките паднаха с 10% през юни?









