E-Commerce

Електронна търговия

Днес с привичната търговия по пощата напълно успешно се конкурира нейната „по-млада сестра“ електронната търговия. Все повече хора пазаруват в онлайн магазини.

Технология и предимства на електронната търговия

Търговията по електронни канали (компютърни мрежи) е поставянето на информация за предлаганата продукция и очакването на входящи обаждания или писмени оферти от купувачите.

Технологията за обслужване на клиенти в електронната търговия включва следните операции:

Електронната търговия има няколко разновидности, но се извършва по един или друг начин с помощта на компютър. Това включва онлайн продажби, виртуални „онлайн магазини“ и с помощта на електронната поща.

В първия случай купувачът посещава уебсайта на продавача, търси продукти сред онлайн асортимента и след това прави поръчка, заплаща разходите и получава стоките по пощата или по куриер.

Повечето големи онлайн магазини използват следните видове плащания: на куриера при доставка на продукта (наложен платеж), кредитна карта, банков превод, Visa, MasterCard, Vpay и др.

Предимствата на електронната търговия са следните:

  • използване на различни методи за плащане на стоки
  • доставката се извършва чрез куриер (често безплатно) или по пощата. Купувачът може сам да вземе стоката;
  • поръчка може да бъде отменена или допълнена след регистрация, достатъчно е да се напише писмо до сайта;
  • възможност по всяко време, на всяко място, където има компютър, свързан с интернет, да се запознаеш с нови постъпления, нови промоции, нови отстъпки.

Виртуален магазин

Виртуалният (лат. Virtualis – възможен, т.е. такъв, който може или трябва да се появи при определени условия) е екип от географски разпръснати служители, които обменят продукти и общуват изключително с електронни средства с минимален или без личен контакт.

Виртуалният магазин, подобно на обикновен магазин, има търговска зала. Като такъв има сървър – представител на стопански субект (фирми, предприятия и т.н.) в интернет.

Купувачът на виртуалния магазин набира адреса на магазина на клавиатурата и изчаква появата на „витрина“. Кликвайки върху мишката, той се движи около сървъра от една страница на друга, както в нормална зала за търговия, и избира продукта, от който се нуждае. След приключване на тази операция, купувачът отива на друга страница на сървъра и поръчва стоката. След това той получава сметка за плащане на стоката. Заплащането на покупката може да се извърши чрез банкова карта или чрез дебитиране на пари от банковата сметка на купувача.

Данните за текущото разпределение на продажбите показват, че електронната търговия най-добре продава финансови и туристически услуги, книги, компактдискове, компютърно оборудване, софтуер и домашно електронно оборудване.

Появата на електронните магазини логично следва от новите изисквания на потребителя, позволявайки му да избере продукт, цена, форма на обслужване в съответствие с неговия начин на живот, премахвайки неудобството, свързано със стремежа да купува евтини продукти и в същото време да се страхува, че колегите ще го осъдят за покупки в евтини магазини. Онлайн магазините променят концепцията за „фактори за успех“ в търговията на дребно.

Електронната търговия е скрит резерв от ефективност на търговията на дребно и се използва широко в целия свят.

По-голямата част от онлайн продажбите са в САЩ.

Най-известните услуги за електронна търговия са America Online с 8 милиона абонати, Sotro Serve с 2,5 милиона абонати и Podrida с 1 милион абонати. Тези оперативни и информационни услуги, в допълнение към услугите за електронна поща, информация, успешно прилагат търговски сделки в каталози.

Електронната търговия като процес на покупка и продажба с помощта на електронна технология отговаря на исканията на клиентите с кредитни карти и други платежни средства.

Като електронен магазин може да функционира всеки изход в корпоративния уеб-сайт, включително хипермаркет, супермаркет, бутик, брандиран супермаркет, търговски център, мрежов търговски център. Същата компания може да работи в няколко области едновременно: продажбата с пощата чрез каталог и електронна продажба.

Някои компании развиват няколко продуктови линии наведнъж (стоки за бита, здравни продукти, дрехи, книги, козметични продукти и др.).

Онлайн магазините предоставят уникална възможност да се запознаете с всички стоки едновременно и да разширите възможностите си за закупуване.

При разработването на електронната търговия е много важно да се поддържа високо ниво на обслужване и корпоративна отговорност за ангажиментите, поети към клиентите.

От гореизложеното става ясно, че електронната търговия има ясни предимства в резултат на колосалното спестяване на време, оборотния капитал, както и наличието на непрекъснат диалог с крайните потребители, елементи на насърчаване на продажбите.

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close