В четвъртък (16.11.) International Business Machines (IBM) съобщи, че временно прекратява всички реклами в притежаваната от Илон Мъск социална мрежа X, известна преди като Twitter. Това решение е взето след като рекламното съдържание на компанията беше поставено в близост до публикации, популяризиращи Адолф Хитлер и нацистката партия.
Media Matters публикува доклад, в които се посочва, че рекламите на IBM, Apple, Oracle, марката Xfinity на Comcast и телевизионната мрежа Bravo, която е собственост на NBCUniversal, се показват в социалната мрежа до пронацистки публикации.
Докладът се появи ден, след като Мъск подкрепи антисемитски пост в X, в който лъжливо се твърди, че членове на еврейската общност провокират омраза към белите хора.
Ето какво коментира говорител на компанията в имейл:
„IBM нетолерира проявите на омразата и дискриминацията. Затова незабавно спряхме всички реклами в X, докато разследваме тази напълно неприемлива ситуация“
Apple, Oracle и Xfinity не отговориха веднага на запитванията за коментар от Ройтерс.
От компанията X заявиха, че системата на платформата не поставя умишлено брандове „в близост до този вид публикации“.
Много рекламодатели се оттеглиха от социалната мрежа, откакто Мъск я купи и намали модерирането на съдържанието. Това от своя страна доведе до рязко увеличаване на изказванията с елементи на омраза, твърдят групи за граждански права.
През последните години антисемитизмът се засилва в САЩ, както и по целия свят. След избухването на войната между Израел и палестинската ислямистка групировка Хамас, антисемитските инциденти в САЩ са се увеличили с близо 400% спрямо предходната година, заяви ADL.