Акценти

Интервю с Мехмет Гюркайнак, Генерален Мениджър на Turkish Airlines за България

Интервю с Мехмет Гюркайнак, Генерален Мениджър на Turkish Airlines за България

Turkish Airlines е авиокомпанията, която лети до повече държави в света от всяка друга. Можете ли да ни разкажете малко повече за полетната ви мрежа в момента и по-конкретно за полетите от и до България, които оперирате?

Основана през 1933 г. с флотилия от пет самолета, днес Turkish Airlines, член на Star Alliance, разполага с общо 369 пътнически и товарни самолета. Осъществяваме полети до 326 дестинации из целия свят, от които 276 международни и 50 вътрешни линии, в 126 държави и на цели 5 континента.

Към момента, от България оперираме полети от София и Варна. Предлагаме общо 14 полета на седмица от София до Истанбул – по два на ден, и четири седмични от Варна. Пътуващите могат да се възползват и от директните ни полети до Анталия, които се осъществяват два пъти седмично.

Основната ни цел е да увеличим броя полети и отново да достигнем до 21 на седмица, както беше преди пандемията. Добавянето на още полети от София до Истанбул е в отговор на желанието на хората да пътуват и да преоткриват света около себе си отново след пандемията.

Като авиокомпанията с най-висок брой полети в Европа през първите пет месеца от 2021-та година, Turkish Airlines изпълнява над 1000 полета дневно от началото на пандемията, като на 25-ти юни успя да достигне 1065 полета.

По време на пандемията Turkish Airlines разшири полетната си мрежа, като добави нови дестинации, сред които Нюарк в САЩ, Ванкувър в Канада, Туркестан и Казахстан.

Кои са основните мерки, които предприехте в отговор на пандемията?

Сигурността и безопасността на пътниците и екипажа ни са наш основен приоритет. Веднага щом имаше информация за COVID-19 и неговото разпространение, започнахме да следим отблизо развоя на събитията. Взехме предвид всички възможни сценарии и предприехме необходимите мерки.

Всеки член на екипажа на борда е оборудван с предпазно облекло, а на пасажерите предоставяме специален комплект с продукти за лична хигиена, т.нар. „санитарен комплект“. Екипажът включва и санитарни експерти, които да гарантират спазването на превантивните мерки и новите регулации.

След всеки осъществен полет, самолетите ни се подлагат на пълна дезинфекция в съответствие с изискванията на националните и международни авиационни органи.

По време на самите полети въздухът на борда се филтрира от високоефективни въздушни филтри (HEPA), които се използват и в медицината. Този метод спомага за непрестанното циркулиране на въздуха между 15 и 30 пъти на час, което отстранява прахови частици, вируси и бактерии, предаващи се по въздушно-капков път от въздуха на борда. Това подпомага поддържането на въздуха чист.

Асоциацията на авиокомпаниите за пътнически опит (APEX) и SimpliFlying ни отличиха и с най-високото признание „Диамант“ за безопасността и хигиена на борда на авиокомпанията.

Можете ли да ни разкажете повече за кетъринг услугите на борда, както в икономична, така и в бизнес класа?

Ненадминатата кетъринг услуга на Turkish Airlines превръща пътуването на пасажерите ни в истински празник, като им предлагаме невероятни деликатеси, приготвени от пресни продукти от талантливите ни готвачи. По желание на пътниците изготвяме подходящи менюта за техните хранителни режими, здравословни състояния и религиозни възгледи.

Интервю с Мехмет Гюркайнак, Генерален Мениджър на Turkish Airlines за България

Пасажерите на Turkish Airlines могат да избират между ястия за диабетици, кошер храни, вегетариански, безглутенови детски и бебешки менюта.

Независимо, че кетъринг услугите ни бяха ограничени в разгара на пандемията, вследствие на повишената ваксинация подновяваме отличното си кетъринг обслужване.

При международните ни полети предлагаме различно меню, което винаги приготвяме с пресни и висококачествени съставки и презентираме на пасажерите ни в бизнес класа в стилни порцеланови съдове. На определени полети, както и по време на закуската, пътниците могат да се насладят и на снак предложенията ни.

Разкажете ни малко повече за флотилията на Turkish Airlines.

Благодарение на новото поколение самолети, днес имаме една от най-новите флотилии в света, със средна възраст от 7 години и половина. Това ни позволява да сме по-ефективни и да поддържаме въглеродните емисии, които отделят самолетите ни, ниски. През изминалата година те бяха няколко хиляди тона по-малко.

Новото поколение самолети ни помага да бъдем и 20% по-ефективни в разхода си на гориво, а интериорът им гарантира на нашите пътници още по-комфортно преживяване на борда. Сред последните ни самолети са Airbus A321neo, Airbus A350 и Boeing 787 Dreamliner.

Интервю с Мехмет Гюркайнак, Генерален Мениджър на Turkish Airlines за България

Знаем, че Turkish Airlines реализира и участва в много проекти в България. Можете ли да ни разкажете малко повече за тях?

Всички в Turkish Airlines сме щастливи да участваме в редица социални проекти и събития, сред които голф, боулинг и баскетболни турнири, джаз фестивали, годишният ни конкурс за детска рисунка „Градът, за който мечтая с Turkish Airlines”, медийни пътувания, спонсорства и партньорства с водещи компании в България.

Организираме пътувания за инфлуенсъри, блогъри и тур оператори от целия свят, чрез които да ги запознаем с красотата на България.
В този контекст, искам да споделя за един от най-успешните ни проекти, който реализирахме съвместно с фотографа Димитър Караниколов. Като част от него той се отправи на вълнуващо пътешествие до някои от най-невероятните дестинации, до които Turkish Airlines лети и успя да улови красотата им с обектива си.

Именно заради този проект имахме възможността да представим част от интересните локации, до които хората могат да се докоснат с нашите полети, по различен и въздействащ начин – през погледа на един истински изследовател и пътешественик.

Иновациите и технологията са ключови за Turkish Airlines. Кои са някои от последните активности на авиокомпанията в тази насока?

Turkish Airlines е сред лидерите в технологичната индустрия, тъй като съчетава визията си за иновативна култура с тази за устойчиво бъдеще.

Вярваме, че технологията определя бъдещето, затова стартирахме проекта Terminal. Той представлява дигитална платформа, която обединява цялата ни работа в сферата на технологиите и иновациите. Terminal събира на едно място стартиращи компании от следващо поколение и технофили, които заедно трансформират концепцията за пътуванията в бъдещето. Чрез програмата целим да вдъхновим стартъпите, тестваме техните услуги, работим в посока потенциални колаборации и подпомагаме предприемаческата екосистема. Всички стартиращи компании могат да се свържат с Turkish Airlines чрез програмата и ще имат възможността да реализират проекта си в колаборация.

Всички стартъпи, които искат да се включат, могат да го направят на https://terminal.turkishairlines.com/en/home/, като избраните може да имат възможност да работят в колаборация с авиокомпанията.

Другата иновативна платформа, която стартирахме, е Bright Idea. Чрез нея екипите на Turkish Airlines от целия свят могат да споделят своите идеи и решения за развитие на компанията. От началото на инициативата до днес над 13 500 служители са се включили с над 21 000 предложения, като избрана част от тях ще бъдат наградени.

Голяма част от тях бяха приложени, с което доведоха, както до подобрения в съответните сфери, така и до положително финансово въздействие върху авиокомпанията.

Turkish Airlines ®️ | Flying to the Most Countries‎

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close