Компании

Интервю с основателя на софтуерна компания „Beluga IT“, Светослав Тодоров

Светослав Тодоров е основател на Beluga IT, една от бързоразвиващите се софтуерни компании в България, съсредоточена в разработване на решения за онлайн бизнеси. Създава компанията си в България след повече от 10 години опит в Холандия. Участвал е в разработка на множество софтуерни продукти за компании от България, Нидерландия и Люксембург, разрешаващи ключови за бизнесите проблеми, оптимизиращи работния процес в складовете и повишаващи ефективността и продажбите на компаниите.

Интервю с основателя на софтуерна компания "Beluga IT", Светослав Тодоров

Разкажи ни малко повече за теб и как реши да създадеш Beluga IT?

Роден съм в Пловдив. Там завърших средното си образование в СОУ „Климент Охридски“. След това на 19 години заминах за Амстердам, Нидерландия, където завърших висшето си образование за софтуерен инженер. Живях и работих там около 10 години. Работил съм като програмист, ръководител на екипи, консултант и там отворих първия си собствен бизнес. През тези години винаги съм работил в сферите на онлайн търговията и логистиката с фокус създаване на решения за автоматизация на бизнес процеси. През 2015-та година реших да се прибера в България и да стартирам и развивам бизнес тук.

Защо избра да развиваш компанията си в България?

На първо място, защото в България може би се чувствам най-добре. Тук има всичко, от което имам нужда и най-вече семейната ми среда е тук.
От гледна точка на бизнеса, тогава беше правилният момент – развитието на ecommerce бранша в България води със себе си и развитие на технологии и решения в екосистемата. Обемите в онлайн търговията са по-големи и все повече и повече има нужда от решения ориентирани около оптимизация и автоматизация на процесите.

Какви решения предлага Beluga IT?

Както споделихме, компанията ни разработва различни софтуерни решения в областта на онлайн търговията и логистиката.

Специализирани сме в създаването на решения за продажба в множество канали, управление на продуктовата информация, автоматизирана синхронизация с онлайн магазини, маркетплейси, POS и т.н., намаляване на грешки поради сгрешени наличности и цени, както и изграждане на онлайн магазини с подобрени процеси, удобни и адаптивни дизайни и най-вече възможност за разрастване на конкретния онлайн бизнес.

Конкретни решения, които предлагаме са – създаване на онлайн магазини на Magento, складови софтуери и системи за управление на продуктова информация.

Стремим се да решаваме проблемите на клиентите без значение какъв е техният характер. Анализираме прецизно ключовите процеси във всеки бизнес, след това на база анализите изготвяме персонализирани решения за надграждане и оптимизация.

Главната ни цел е да развиваме българските онлайн бизнеси, за да придобиват увереност и да израстват, и за да може и българската дигитална среда да се развива, както в останалите страни.

Как виждаш българските търговци като потребители на тези услуги и силата на дигиталната трансформация на нашия пазар?

Все повече онлайн търговци в България осъзнават нуждата от качествен онлайн магазин, който да изглежда достоверен и да бъде лесен и интуитивен за употреба. Това разбира се е съпроводено, както от желанието за предоставяне на по-качествена услуга, така и от изискванията на клиентите. Именно крайните потребители диктуват правилата. Те стават все по-мнителни, а с по-активното онлайн пазаруване, филтрират все по-голяма част от некачествените онлайн магазини.

Разбира се тук желанията на търговците са да направят всичко възможно, така че не само да привличат нови клиенти, но и да ги задържат в дългосрочен план.

По отношение на по-комплексните софтуерни решения за складове и управление на продуктова информация, тук мога да кажа, че доста бизнеси все още изпитват страх към разширяване на бизнеса си и продажби в други страни. Причини за това често са несигурност дали ще могат да се справят с обработването на поръчките, работа с чуждестранни доставчици, недоверие към външни компании. От друга страна огромно влияние оказва и липсата на информация как да направят първата стъпка към отключването на тези нови пазари, какво им е необходимо за подготовка и липсата на реални очаквания.

Въпреки казаното до момента, определено броят на компаниите, които се ориентират към излизането на нови пазари, нараства. А с това и осъзнаването на нужда от подобни продукти за оптимизиране на ръчната работа и цялостна автоматизация.

Какви са най-често срещаните предизвикателства на онлайн бизнесите, с които се сблъсквате?

В зависимост от пазара, проблемите са различни.
В момента работим с множество нидерландски бизнеси, където пазарът е доста развит и още повече бързо-развиващ се. Проблемите там са минали през първоначалните фази на интеграции на ERP системи, продажби в множество канали и интеграции. Следващите големи предизвикателства са свързани с fulfillment-a на продажби със оптимизирана логистика – same day delivery, evening/weekend delivery. Иначе казано, куриерите налагат все повече правила, за да спазят обещана услуга на клиента, което пък поставя все повече стрес върху логистичните операции на нашите клиенти. Затова и някои от нашите решения са ориентирани върху оптимизация на складиране, пикиране, пакетиране и експедиране на поръчки.

В България, подобно, повечето предизвикателства, които виждаме са ориентирани в интеграциите между системи, както и fulfillment-а. Допълнително, някои специфики на нашия пазар, като наложен платеж, ППП, Н18 и други.

Какво е ключово за развитието на успешен онлайн бизнес?

Най-важно в работата ни, е двете страни – техническият екип и онлайн търговецът, да се доверяват едни на други. Търговците и собствениците на онлайн бизнеси са единствените, които могат да обяснят спецификата на бизнесите си, а нашата експертиза се явява в решаването на техните проблеми. В ситуация, в която клиентът се доверява именно на експертизата, процесите вървят гладко и бързо. Без доверие работата е трудна, а растежът бавен.

По отношение на самите бизнеси, тук най-важна е бързината на обслужване на клиентите. Въпреки, че смятаме българските клиенти за недоверчиви, те пазаруват онлайн. И още повече, очакват да получат поръчките си бързо и надеждно. А доверието се изгражда именно с удовлетворението при покриване на техните очаквания, надеждност на предоставените продукти или услуги и най-вече – личното отношение. Клиентите обичат да бъдат ласкани и да се чувстват като важна част от компанията. Затова съветът ми към всички онлайн търговци е да се стремят да търсят техния контакт и да се опитват да ги направят свои последователи – на виждания, на мнение, на цели.

Софтуерна компания | Beluga Software

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close