IT CompaniesКомпании

ioio.TV

Ioio.TV – бранд, сформиран преди около година от основателя на компанията NextStream – Зденек Буреш и дългогодишните му бизнес-партньори и приятели – Симеон Илиев и Брайън Лиси. За да не сме голословни, ще ви запознаем набързо с NextStream: на пазара с AWS / Cloud / видео и видео-стрийминг технологии от 12 години.

Създатели на гигантски платформи като Qello Concerts [Forbes квалифицира като “Netflix за музика и концерти”], Stadium [най-голямата мрежа за излъчване на колежански спортове в САЩ], Acorn TV [най-масивната филмова библиотека за британски сериали в САЩ]  и множество други.

ioio.TV

Зденек:

В ранните му професионални дни,визионерското вдъхновение за иновации го кара да допринесе за развитието на мащабни уеб портали. Със своя непрекъснат стремеж към съвършенство и силна страст към модерни технологии, Зденек ръководи изследователски и развойни звена в областта на OTT, IPTV и VoIP повече от десетилетие.

Симеон:

След като завършва музикалния колеж в Ню Йорк, любовта към новото и дигиталното, вземат превес в кариерата му. Симеон се утвърждава в Ню Йорк като универсален технолог, често наричан “Швейцарското Ножче” на индустрията. Напредналите му познания в авангардни технологии, заедно със способността да ръководи екипи, го прави незаменима част от техническото и бизнес ръководство на екипа.

Брайън:

Брайън има повече от 18 години опит в прилагането на водещи технологични решения в медиите и финансовите вертикали. Неговите клиенти включват Orange, Blackberry, Microsoft, Intuit и много други. Като доверен технологичен съветник той печели репутация във водещи финансови институции и водещи технологични компании в развитието на нововъзникващите информационни системи.

 

ioio.TV e най-прясната inhouse хрумка на триото.

Как се стигна до ударната разработка на подобен проект?

Зденек: Възроди се в множество разговори и анализи за проблемите, с които се сблъсква всяка една замесена страна: притежатели/създатели на съдържание, рекламодатели, дистрибутори. Чудехме се защо да се налага да следваме стари разбирания, за това кое-къде да се разпространява. Започвайки от Аналогово, минавайки през Дигитално излъчване, се беше стигнало до излъчване през Облак – което е чудесно, но само̀ по себе си- зациклило като иновация. Искахме да го бием по точки и да направим възможно Излъчването Навсякъде.

Симеон: Да, действително – както една вечер си приказвахме за това съвсем неангажиращо – така решихме на следващия ден просто да го задействаме. Целта ни най-общо казано е единна екосистема, в която да се създават лесно и гъвкаво висококачествени ТВ канали, които могат да се разпространяват навсякъде И да бъдат монетизирани без сложност. Искаме да върнем Телевизията в Уеб пространството и обратно: да дадем Уеб на Телевизията.

Разкажете повече за “сложностите” ?

Симеон: Голям проблем, който открихме е, че големите играчи (AWS Media, например), се борят с наистина тежки API-та и работни потоци. Те са истински кошмар за крайните потребители, тъй като те изискват дълбоко AWS-познание. Например, в конзолата има ±500 стъпки, само за да се настрои live-услугата – а тя самата има ±300 полета за настройки. Това, не само за нас, изглежда като “изхвърляне”, тъй като изисква дълъг и тежък период на обучение, особено за малките фирми и не-dev потребителите.

Зденек: Ето защо в мига, в който имахме структурирана идея, се обърнахме към AWS за валидация. А те върнаха топката в нашето поле с питането, дали можем да сглобим нещо специално: приятелски-пакетирано решение за такъв тип клиенти; Нещо, което да подобри излъчването на живо. Стрийминг услугите и съоръженията, които те предлагат, са едни от най-напредналите на пазара, в сравнение с други услуги. Няма съмнение, че AWS е професионалист. Въпреки това AWS предоставя градивни елементи: лего-части – и никога няма да пусне толкова лека версия на крайния клиент: това е задачата, дадена на нас. Моето разбиране за нещата от самото начало беше, че трябва да се направи така, че ако някой може да борави с gmail, ще може да борави и с ioio.TV.

Споменавате бърза и лесна монетизация? Не е ли такъв принципът и на YouTube, например?

Зденек: Не цялото съдържание на монополисти като YouTube е монетизирано – всъщност видеоклиповете могат и ЩЕ бъдат де-монетизирани, ако не са 100% съвместими с правилата и ограниченията на платформата (които напоследък се менят постоянно) – това има огромно влияние върху създателите на съдържание, които разчитат на доходи, свързани с реклама. Истината е, че масово създателите на съдържание, търсят добри алтернативи на YouTube през последните години.

Симеон: Все повече компании се отказват да ползват YouTube, тъй като се притесняват от реално несъществуващият контрол, който имат над бранда си. Свързаните видеоклипове, които се появяват, например, пренасочват вниманието от вашият бранд и примамват потребителите да кликнат далеч от вашето видео. YouTube контролира кои видеоклипове са свързани с вашето съдържание. Същото важи и за рекламите. Да – можете чрез заплащане, да деактивирате рекламите на видеоклиповете си, но това не намалява количеството разсейвания, които все още се появяват на която и да е страница. За съжаление, подобен вид манипулации са от полза само за потребителите, но не и за собствениците на канали.

И тук идвате вие – какво е решението на тези спънки?

Симеон: ioio.tv предоставя услуга, която разчита на рекламен модел. Ние предлагаме инструмент на собственици на съдържание, рекламодатели и дистрибутори, които лесно могат да планират линеен канал, както и да се възползват от DAI (Dynamic Ad Insertion), който е майсторски интегриран за безпроблемно потребителско изживяване. По-голяма монетизация, посредством таргетирана реклама. Непрекъснато излъчване на собствено съдържание. По-широка дистрибуция: чрез уеб, мобилни апликации и кабелни оператори.

Зднек: Използвайки индивидуални потребителски профили и таргетирани рекламни кампании, е възможно да се разпространяват персонализирани реклами до крайните потребители. Тъй като рекламите се въвеждат динамично във всеки видео-поток в момента на доставката, можем да установим потенциал за подаване на реклами в реално време, което е съществено предимство на бързо развиващата се практика на програмна реклама. ioio.TV дава възможност за управление на явно съдържание, кодиране и стрийминг, което да се извършва мигновено – тук и сега.

 

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close