Голяма китайска компания за медии и връзки с обществеността, Вluеfосuѕ Іntеllіgеnt Соmmunісаtіоnѕ Grоuр Co., взе решение да замени своите външни копирайтъри и графични дизайнери с изкуствен интелект.
Компанията се обърна към две други големи технологични дружества – Alibaba Group Holding Ltd. и Baidu Inc., с молба да получи лиценз за използване на своите технологии с изкуствен интелект. Това може да позволи на компанията да продължи да развива своя изкуствен интелект и да го предоставя на други фирми и клиенти.
Новината доведе до скок на акциите на компанията с 19% в четвъртък. На следващия ден обаче нещата се промениха и те спаднаха с повече от 6%. Наблюдава се поредният пример за замяна на човешката работна сила с генериращи изкуствени интелекти, като това може да има както положителни, така и отрицателни последици.
Други индустриални гиганти също могат да последват нейния пример
Изследване направено от банката Goldman Sachs показва, че тези системи могат да заменят една четвърт от работните задачи в САЩ и Европа, което е равностойно на 300 милиона работни места. Генеративните ИИ инструменти ще предизвикат „значителни сътресения“ в големите икономики.
Замяната на творчески длъжности с изкуствен интелект е ефективен начин за оптимизиране на бизнес процесите, като са налични и следните отрицателни последици:
- Първо, докато ИИ може да бъде много ефективен в определени задачи, то все още не се справя с всички видове творчески напредък. Това означава, че човешкият креативен потенциал ще бъде ограничен, ако се заместят творческите длъжности с изкуствен интелект.
- Второ, заместването на хората с ИИ може да има социални последици. Като например да доведе до безработица за тези, чиито длъжности са заменени, а от там и до несигурност за работниците в компанията.
- Трето, ако човешкият фактор бъде изцяло изключен от творческия процес, това ще е причина за липса на нови идеи и иновации, които могат да са ключови за бъдещия успех на компанията.
Използването на изкуствен интелект за заместване на творчески длъжности може да е полезен инструмент за оптимизация на бизнеса, но трябва да се използва внимателно.
Дали обикновените потребители са склонни да приемат съдържание, което е генерирано от изкуствен интелект?
Повечето хора не одобряват материали, които са генерирани от изкуствен интелект. Това стана ясно след провеждането на неотдавнашно изследване от университета „Корнел“.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Русе събра международни лектори нa конференция за онлайн търговия Могат ли хората да управляват роботи с мисълта си? На кои позиции в ИТ сектора могат да бъдат назначени стажанти?









