IT NewsАнализи

Как коронавирусът промени интернет

The New York Times публикува проучване за това как се е променила консумацията на интернет съдържанието по време на пандемията на коронавирус. Хората започнаха да посещават повече сайтове за забавление, използвайки лични компютри, а не телефони, популярността на настолните браузъри нарасна средно с 20%.

Потребителите в САЩ трябваше да променят навиците си в Интернет поради коронавирусните пандемични и карантинни мерки, според New York Times, позовавайки се на данни от SimilarWeb и Apptopia. Поради самоизолация, много хора трябваше активно да използват електронни устройства, за да поддържат връзка с близки, да учат, да работят и да се забавляват, но в същото време количеството съдържание, консумирано през екрана на смартфона, остана почти непроменено.

Но сърфирането в сайтове чрез настолни браузъри се е увеличило драстично – това може да се дължи на факта, че, като са си у дома, хората могат да използват настолни компютри и лаптопи с по-голям размер на екрана.

Така посещението на уеб версията на Facebook от края на януари до края на март тази година се увеличи с 27%, Netflix – с 16%, а YouTube – с 15.3%.

За сравнение използването на мобилни приложения на тези услуги по време на пандемията нарасна само с 1%, докато YouTube падна с 4,5%. Заради карантината хората вече не се оказват в ситуация, в която трябва спешно да гледате видео, а под ръка имат само смартфон.

Поради принудителното социално дистанциране, много американци не са в състояние да разговарят с близки на живо, което увеличи използването на услуги, които предоставят услуги за видеоконференции, както и социални мрежи, които обединяват жителите на същия район. Популярността на приложението Google Duo нараства с 12.4%, уебсайта Nextdoor – със 73.3%, а услугата Houseparty – със 79.4%.

Освен това изследователите отбелязват рязко увеличение на аудиторията на Zoom, Google Classroom, Google Hangouts и Microsoft Teams, които подпомагат обучението и работния процес.

NYT обръща внимание и на факта, че посещението на големи новинарски портали, които обществото традиционно счита за надеждни източници на информация, се увеличи – Washington Post, CNBC, Fox News и други. Уеб порталите на местните американски издания също станаха по-популярни.

Но спортните ресурси преминават през трудни времена. Така аудиторията на сайта на телевизионния канал ESPN падна с 40,2% поради факта, че почти всички големи турнири и състезания бяха отменени. Вместо спорт, хората се насочиха към електронните спортове – популярността на видео платформата Twitch на фона на пандемия се увеличи с 19,7%.

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close