Хората много често бъркат активност с продуктивност! По същия начин Янко Андонов „не спира“ да работи както здраво, така и умно до 2015 година, когато заминава за САЩ с цел да спести пари и да се върне в България, за да инвестира в семейния бизнес. Нещата се развиват обаче по различен начин. До този момент е бил на 2 студентски бригади, завършил е Финанси в УНСС, работил е в американска компания и знае, че това не е неговото. Предприемачеството му е в кръвта, както и контактите с хората и даването на добавена стойност.
От малък знае, че нещата се случват бавно, стъпка по стъпка и на етапи. Физическата инфраструктура, която родителите му изграждат от 1991 г. до сега го е научила на постоянство и труд. По време на престоя си в щатите завързва партньорство с американския предприемач Грант Кардон и става представител за България. Открива, че продажбите са неговото нещо, винаги е бил добър в тях, но не го е осъзнавал. „Хората винаги са ми имали доверие“ споделя той – „както познати, така и напълно непознати. След време разбрах каква е причината“. От декември 2015 година се ангажира в продажбите, през цялата 2016 – се обучава по дигитален маркетинг и от 01.01.2017 – се занимава с бизнес развитие в дигитална агенция. Там придобива истински опит, на бойното поле, с реални клиенти и казуси свързани с маркетинга за онлайн магазините.
„Всичко е опит“ споделя той. „След 700-800 студени обаждания, е едно, а след 700-800 срещи човек придобива много увереност“. С течение на времето Янко създава близо 9 000 контакта, от които няколко хиляди топли контакта със собственици на онлайн магазини и търговци. Споделя, че повечето от тях искат да продават на големи пазари, с по-висока стойност на продуктите, по-голяма честота на покупка и възможност да продават на повече хора. Всеки от тях търси още канали за продажба и избират Amazon като решение. Тук Янко Андонов им помага със създаването на акаунт, листването на продукти и пускането на реклами като извършва тази услуга няколко години.
С течение на времето и благодарение на обратната връзка от хората, Янко мисли как да даде цялостно решение за всеки един профил клиент – от напълно стартиращите, които още нямат създаден онлайн магазин, през малките онлайн магазини, които генерират до 10 поръчки на ден, както и средни и големи онлайн магазини, които нямат казус с бюджетите, а мислят как да скалират бизнеса си. Така постепенно започват партньорствата с много компании, които са специализирани в своята ниша и след проверка, обратна връзка от онлайн търговци, които ги използват, всяка една част от процеса е покрита.
С настъпването на пандемията през 2020 г. и въпреки всички трудности, се случва най-хубавото нещо – свързването на знанията и умения през последните 5 години от една страна, и използването на физическата инфраструктура в град Карлово, от друга. Така стартира фулфилмънт център Shipio. Всичко това е възможно разбира се когато човек си вярва и работи упорито в посока осъществяване на целите. Предизвикателството в началото – изграждане на собствен софтуер – се превръща в хоби в последствие и идеите за нови и нови интеграции, функционалности по софтуера и възможни опции за клиентите не спират да растат.
Постепенно свързването на физическата и софтуерната инфраструктура, в съчетание с всяко едно предимство, което Shipio предлага – спомага за увеличение на обемите пратки, които се обработват. Малкият подбалкански град, разположен в сърцето на България се оказва предимство освен като локация, също така и като ценообразуване на услугата спрямо големите градове. „Имаме над 30-40 клиента, които се преместиха от София в Карлово“. За изпращането на пратки до България града няма значение, защото чрез куриерите на следващия ден пратката е при крайния клиент.
„Това, че не сме под наем ни дава предимства и можем да предложим по-добри цени за складиране, както и за обработване на поръчки“ споделя Янко. „Всички вдигат цени и се оправдават с инфлацията, ние все още обработваме поръчки за под 1 лв. ( 0,95 лв. без ДДС за поръчка с 1 артикул ). Всеки следващ артикул в поръчката е на стойност +0,25 лв. без ДДС, което за повечето онлайн магазини със средно 2,3 артикула в поръчка означава 1,20 – 1,45 лв. без ДДС“.
Постепенно се вижда нуждата освен от обаждания за потвърждение на поръчка, също така и за Upsell-и, както на български, така и на гръцки, румънски, английски и немски език.
От Shipio Fulfillment Center застраховат безплатно стоките на търговците, разполагат с всичко необходимо, денонощно видеонаблюдение, СОТ, охрана, възможност за големи клиенти да складират голямо количество стока, както и да скалират. В двора влизат тирове, стоките се складират както на стелажи, така и на европалети. Разработените процеси и процедури, както опита на екипа, който е в сърцевината на всичко, спомагат за безгрешното изпращане на пратки и добро обслужване на крайните клиенти. „Всичко става с хора и е важно те да бъдат мотивирани, да им харесва това, което правят и да са удовлетворени в дългосрочен план“.
Когато говорим за сухопътни доставки до Европа, добавената стойност за търговците расте и предимствата са много. С увеличение на обемите, Янко Андонов договаря преференциални цени с куриерските компании, които наброяват към този момент над 40 на брой и Янко продължава да създава партньорства, за да имат онлайн търговците избор от поне 2,3 най-добри куриера за всяка една страна от ЕС. „Отстъпките от куриерските компании предоставяме на нашите клиенти от България и това им помага да бъдат конкурентноспособни от ден 1 в чужбина, когато още нямат продажби“.
Изключително предимство е възможността за изпращане на пратки с наложен платеж до 700 евро, за от 0,30 евро до 0,60 евро (спрямо съответната държава), а не % от стойността на пратката, както правят куриерите в България. Това спестява много средства от всяка една пратка. Дава възможност на българите да продават в 26 държави в Европа да използват по желание наложен платеж и да събират наложените си платежи в техни банкови сметки. „Ние не искаме да задържаме чужди пари при нас. Много клиенти избират да работят с нас именно поради тази причина. Те използват нашия акаунт на съответния куриер, но наложените платежи влизат в техни банкови сметки“.
Друго голямо предимство на Shipio по отношение на доставките е възможността за онлайн търговците да изпращат пратките си до офиси в чужбина. Само за Румъния, Унгария, Словакия и Чехия Shipio Fulfillment Center разполага с над 10 000 офиса и цените, които предлага за Shipping са от 2 евро до 3 евро за пратки до 10 кг, + 0,50 евро за наложен платеж. „Предоставяме plugin, който онлайн търговците слагат в сайта си и техните крайни клиенти могат да изберат най-близкия до тях офис“.
Днес Shipio работи с 10 партньорски фулфилмънт склада в цяла Европа, както и с над 40 куриерски компании. Всички предимства могат да бъдат достъпни от българските онлайн търговци само с една API интеграция в клиентския им панел в Shipio, която е напълно безплатна.