• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Мениджър

Какво е Omni-channel и как работи?

Редактор От Редактор
27.06.2019
В ИТ Мениджър, Нови продукти
Време за четене: 1 минути
A A
0
omni channel
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Omni-channel – нов формат на взаимодействие с клиентите. Маркетингът в стил omni е относително нова явление и затова често се бърка с понятието многоканалност. Въпреки това, ако това е смисълът на тази технология, е много лесно да се направи грешка. Нека разгледаме значението на омни-канала.

В първата част имаме латинска дума, която означава „всеки или всички“, а във втората – английски „channel“ или „канал“. Комбинирайки двете значения, получаваме не само „мултиканалност”, но и „веднага-навсякъде-каналност”.

Както виждате, Omni marketing се характеризира с богат арсенал и вездесъщност на каналите за дистрибуция на продукти. Например, след като се погрижат за присъствието на компанията в социалните мрежи, свързването на мобилно приложение и оптимизирането на уебсайт за притурки, много от тях забравят да интегрират тези канали помежду си. Ако купувачът е оставил заявка на сайта, но не е бил включен в мобилното приложение, какво трябва да мисли клиента? Такава многоканалност създава много неудобства на потребителите и собствениците на бизнес.

Затова омниканалността е свързана с интегрирането на всички канали за продажба в една мрежа с възможност за достъп от всяко място.

Предимства на интеграцията

Предимствата на този модел, особено по отношение на рекламата и растежа на продажбите, вече са оценени от търговците на дребно:

  • Увеличаване на средният чек с 15-30% в сравнение с едноканалния модел за търговия.
  • Повишена лоялност на клиентите към услугите и продуктите на омни търговци на дребно, което увеличава печалбите от услугата средно с 10-15%.
  • Цената на живота на купувача (LTV) е с 30% по-висока в сравнение с класическия вид продажба.
  • Персонализация. Клиентите искат да запазят личния си живот, но в същото време получават персонализирани отстъпки и бонуси от компанията. Тази заявка е по-добра от която и да е друга, внедрена в omni-моделите.
  • Разширяване на логистиката. Моделът ви позволява да обслужвате онлайн поръчки, използвайки обширна мрежа от търговски обекти и точки на издаване на продукти. Това увеличава логистичния капацитет и оборота на компанията.

Необходимостта от интегриране на каналите за малки и средни предприятия нараства пропорционално с появата на нови възможности за продажби на продукти. Мобилни приложения, социални мрежи и месинджъри бяха добавени към традиционните сайтове.

Еволюция на комуникациите

Омничният модел обединява всички възможни видове взаимодействие между бизнеса и клиентите – отдалечена и жива търговия. Проучване на Harvard Business Review показва, че 20% от потребителите предпочитат само офлайн покупки, 7% предпочитат онлайн пазаруването. Останалите хора – 73% използват и двата метода. Това предполага, че 2/3 от анкетираните вече възприемат интегрирания модел като най-добрия начин за взаимодействие с търговците на дребно.

Например, посетител в магазина може да разгледа някой продукт и да го поръча чрез мобилно приложение след известно време, докато е у дома или в офиса.

Omni-channel търговия

Основният постулат на оmni-channel моделът за търговската сфера е интегрирането на всички канали в една мрежа. Създаването на минимална инфраструктура не е трудно. Например, свържете заедно услугата за електронна поща, проследяване на обаждания, CRM, онлайн формуляри и бази данни.

Разширете принципа на вездесъщност по следните начини:

  • Направете удобен достъп до личнят акаунт на сайта, в приложението и мобилната версия, чрез login / password и чрез социалните мрежи. Направете удобен достъп до личната си сметка на сайта, в приложението и мобилната версия, чрез login / password и чрез социалните мрежи.
  • Внедрете в CRM проследяване на обаждания,транзитен анализ, suggestive-алгоритъм и събиране на поръчки в една база данни от всички налични канали.
  • Използвайте единен център за контакт за работа с клиенти от всички източници.
  • Отстъпки, промоции, директна комуникация с целевата аудитория чрез социални мрежи и електронна поща.

Резюме

Бизнесът все повече се движи към този вид взаимодействие, при което купувачът не трябва да се ограничава до избора на формата, канала и времето за комуникация. Ползите от интеграцията за търговците на дребно за поддържане на подробна информация за личното и масово поведение на потребителите в една база данни. Това ви позволява да предвидите нуждите и да увеличите лоялността на целевата аудитория.

Конференцията  E-Commerce 4.0 & Omnichannel Transformation“ е част от програмата на „Bulgarian Digital Week 2019“  на 23 септември в Пловдив. Може да се възползвате абсолютно безплатно и да почерпите опит от едни от водещите лектори в областта на информационните технологии и телекомуникациите

 

 

СподелетеTweet

Прочетете още

ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025
mattro

Български бранд въвежда първия AI консултант за подобряване на съня

10.06.2025
Най-забележителните технологични тенденции от Световния мобилен конгрес

Най-забележителните технологични тенденции от Световния мобилен конгрес

01.03.2024
Motorola представи концептуален смартфон, който може да се увива около китката ви

Motorola представи концептуален смартфон, който може да се увива около китката ви

27.02.2024
Новият смартфон Xiaomi 14 Ultra вече е на пазара

Xiaomi пуска нов смартфон от серията 14 на международния пазар

26.02.2024
Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

21.02.2024
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори