• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Мениджър Полезно

Keyword Match Type, или как да достигнем до нашите клиенти по-лесно в 21. Век? – ЧАСТ 1

Редактор От Редактор
23.11.2023
В Полезно
Време за четене: 2 минути
A A
0
Keyword Match Type, или как да достигнем до нашите клиенти по-лесно в 21. Век? - ЧАСТ 1

Източник: elegantthemes.com

0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

С настъпването на края на 2023 година LinkedIn продължава да бъде все така използвана и развиваща се платформа, както у нас, така и по целия свят. Повече от 900 милиона потребители активно използват функциите на социалната медия в най-различни направления – създаване на полезни контакти, създаване на съдържание, научаване на нова информация, намиране на работа, продажби, поддържане на employer branding и други.

Наличието на толкова различни направления, за които се използва LinkedIn, предвещава и широко използване на различни подходи за улесняване на цялостния процес в рамките на работата с платформата. Един начин за улесняване на постигането на предварително заложените SMART цели е използването на платена реклама в рамките на LinkedIn. Макар това да е една доста оспорвана тема от гледна точка на това – доколко рентабилна е рекламата в LinkedIn и колко добре всъщност тя работи, то това е тема, която ще бъде дискутирана в друга експертна статия. 

Настоящата статия ще разгледа какви всъщност Keyword Match Type групи съществуват, по какво се различават и как можем да ги използваме успешно в рамките на нашата организация.

Keyword Match Types

Във LinkedIn пространството основно се използват четири типа съвпадение на ключови думи:

  • Exact Targeting – exact таргетирането позволява на създателя на рекламното съдържание ясно дефиниране на конкретни ключови думи, които трябва да активират показването на рекламата.
  • Phrase Targeting – phrase таргетирането определя група от ключови думи или техни близко по значение и изписване алтернативи, които трябва да се появят в търсенето, за да активират показването на обявата.
  • Broad Targeting – broad таргетирането се показва в резултатите на търсене, свързани с по-широк кръг от ключови думи, включително вариации и сходни изрази.
  • Negative Targeting – отрицателното таргетирането позволява на алгоритъма да изключи определени ключови думи или фрази, осигурявайки по-фокусирано и релевантно показване на обявата.
match type reach ditech.bg
Източник: growthmindedmarketing.com

Наличието на 3 различни основни типа таргетиране като exact, phrase и broad предвижда и различни специфики при подбора на ключови думи и крайното достигане до целевите аудитории. 

Както е посочено на снимката отгоре най-много трафик се дистрибутира в “broad match” ключовите думи, поради простата причина, че там могат да попаднат всякакви различни търсения, дори такива, които са нерелевантни с рекламирания/продавания от нас продукт/услуга. Най-малко трафик се препраща към “exact match” ключовите думи, защото там задаваме на алгоритъма на дадената платформа, в случая LinkedIn точно за кои думи искаме да се показваме. Думите, които попадат в “phrase match-a” се намират по средата от гледна точка на трафик, понеже там също задаваме някаква рамка на алгоритъма, но също така му даваме свобода и да експериментира.

Що се касае дължината на използваните ключови думи е много важно да подберем правилните фрази в зависимост начинът на таргетиране. Отговор защо ще дадем малко по-надолу с примери. Важно е за “broad match type” да избираме по-къси ключови думи (фрази от максимум 1-2 думи), а за “exact match type” може и такива, които са една идея по-дълги. “Phrase Match Type” логиката за трафика, и именно затова можем да кажем, че е хибриден вариант между “exact” и “broad” – хубаво е да се използват фрази с около 2-3 думи максимум.

Тези стратегии освен за създаване на рекламно съдържание, сформират и основата за ефективна оптимизация на профилите и съдържанието в LinkedIn.

Exact Targeting 

Exact Targeting-a, или както се превежда на български “точното таргетиране” е подход в дигиталния маркетинг, при който създателят на рекламата определя конкретни ключови думи или фрази, които трябва да съвпадат точно със заявката за търсене на потребителя, за да бъде задействана рекламата. Този подход гарантира, че рекламата се показва само на лица, които активно търсят точно определените термини, което води до силно насочено и релевантно ангажиране на аудиторията. 

targeting local marketing ditech.bg
Източник: capterra.com

Например: Ако компания Х иска да продаде своя курс на 3 различни аудитории – дигитални маркетолози, специалисти по набор и подбор на персонал, както и IT специалисти, то тя би използвала 3 различни “exact” ключови думи, които са в резонанс с трите аудитории.

  • “Курс за човешки ресурси”
  • “Курс за дигитален маркетинг”
  • “Курс по програмиране”

Упоменатите по-горе 3 фрази посочват, че компанията цели да достига до хора, които изписват в търсачката в съответните платформи – LinkedIn и др., фразите 1:1 с написаното отгоре. 

Ако потребителят напише “курсове за IT програмисти”, то предлагания от компания Х курс няма да излезе, тъй като търсеното не съвпада със заложеното в ключовите думи напълно, но ако след това потребителят изпише “курс по програмиране”, то предлагания от компанията продукт/услуга би се появил.

Phrase Targeting 

При Phrase Targeting, или както се превежда на български „насочване по фраза,“ създателят на рекламата определя група от ключови думи или фрази, които трябва да се съдържат в заявката за търсене на потребителя, за да бъде задействана рекламата. Този метод позволява на рекламата да се показва при търсения, които включват конкретните ключови думи в определен ред или контекст. Подходът на насочване по фраза предоставя по-голяма гъвкавост в сравнение с точното таргетиране, като покрива различни вариации и изрази, които същевременно осигуряват насочено и релевантно взаимодействие с аудиторията.

Ако отново вземем за пример компанията Х, която иска да представи своя курс пред три различни аудитории – дигитални маркетолози, специалисти по набор и подбор на персонал и IT специалисти, тя може да използва „phrase“ ключови думи, които по-добре отразяват контекста на търсенето на тези аудитории.

  • „Обучение за дигитален маркетинг“
  • „Курсове по набиране на персонал“
  • „Обучение за програмиране“

Тези „phrase“ ключови думи сигнализират на платформите за търсене, че компанията цели конкретни групи хора, а не само индивидуални думи. Ако потребителят напише „курсове за програмисти“, предлаганият от компанията Х курс все още би бил видим, защото фразата съдържа ключовата дума „програмиране“. Този по-гъвкав подход позволява на компаниите да насочват рекламата си към по-широк спектър от потребители, които използват различни формулировки в търсенето си.

В следващата статия ще продължим с разглеждането на останалите 2 типа ключови думи – broad и negative, като също нагледно ще представим предимствата и недостатъците на всеки един от типовете с примери.


ВИЗИТКА

emanuel tonev linkedin ditech.bg

Емануел Тонев е експерт в сферата на дигиталния маркетинг с около 4 години опит в бранша. Хората го определят като висококвалифициран и ориентиран към резултатите специалист. А той самият се възприема като съвсем обикновен човек, който харесва дигиталния маркетинг и не се различава по нищо съществено от всеки един друг негов колега.
Към днешна дата е успял да развие разбиране за различните стратегии, тактики и инструменти използвани в бранша. Запален е по дигиталните технологии и социални медии, като притежава богат опит в разработването и прилагането на цялостни планове, които обхващат различни канали, но определено LinkedIn е любимата му социална мрежа.
СподелетеTweet

Прочетете още

mattro

Български бранд въвежда първия AI консултант за подобряване на съня

10.06.2025
Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

21.02.2024
Защо инвестирането в техническа поддръжка е ключово за успеха в интернет?

Защо инвестирането в техническа поддръжка е ключово за успеха в интернет?

08.01.2024
Изкуственият интелект дава възможност за персонализиран избор на подаръци

Изкуственият интелект дава възможност за персонализиран избор на подаръци

19.12.2023
Как да изберем добра Wi-Fi камера за видеонаблюдение?

Как да изберем добра Wi-Fi камера за видеонаблюдение?

14.12.2023
Революционизирана логистика: AI иновации в спедициите

Революционизирана логистика: AI иновации в спедициите

21.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори