С развиването на онлайн пазарите, нуждата от иновативни решения за изнесената логистика става все по-срещана. Онлайн търговците търсят улеснение на цялостните си процеси – от складиране, през пакетиране, до изпращане на техните продукти. В резултат на това, те могат да се съсредоточат върху развитието на бизнеса си и откриването на нови клиенти.
Срещаме се със създателя на един от най-големите и развити фулфилмънт центрове в България, който предлага на онлайн търговците да се разрастват из цяла Европа – Даниел Титюков. Той ще ни разкаже защо BigArena е бъдещето за всеки онлайн бизнес.
Можете ли да ни разкажете малко повече за началото на BigArena и какво ви мотивира да развиете компания в областта на логистиката?
Още от юношество съм запален по предприемачеството и с годините мотивацията ми да създам нещо свое нарастваше. Започнах с продажбите на едро и дребно, откъдето разбрах болките на един търговец от първо лице. Знаех през какво минава всеки един от тях и реших, че мога да направя нещо, за да помогна на редовните си клиенти. Така се роди фулфилмънт компанията BigArena.
С малък екип от хора успяхме бързо да навлезем в сферата и да създадем първия софтуер на компанията. Чрез него лесно управляваме складирането, пакетирането и изпращането на пратките към нашите клиенти. Бяхме изправени пред големи предизвикателства свързани с оптимизирането на процесите, но като човек, който обича да открива иновативни решения, това беше мотивация да продължа да се развивам.
Бихте ли споделили някои от ключовите моменти и етапи, през които е преминала компанията след създаването си през 2019г.?
Горд съм да отбележа, че вече 4 години не спираме да се развиваме и да използваме всяка иновация да подобрим процесите си на работа. Един от отличителните резултати, които успяхме да постигнем е разрастването на складовата ни база в 4 европейски града – София, Пловдив, Белград и Братислава. Това позволява на нашите клиенти да достигат дори до държави извън Европейския съюз.
Разработването на нашия софтуер дава възможност на клиентите ни да менажират всички процеси на работа дистанционно. Успяхме да усъвършенстваме до толкова нашата система, че вече можем да си позволим да я отдаваме под наем на други складове по света. BigArena Warehouse Management Systems (B-WMS) предоставя висок стандарт на работа за обработка на всички поръчки.
Защо избрахте да позиционирате вашите складове точно в тези градове? Какви възможности предоставя всяка локация на вашите клиенти?
Локациите, на които сме позиционирали нашите складове са предварително стратегически планирани.
Започнахме от Пловдив, където все още се намира и управлението на компанията. Това е и мястото, където екипът тества всички новости преди да ги предостави на клиентите за употреба. Не можем да пропуснем и столицата ни, тъй като тя представлява голям интерес за много търговци на едро и дребно.
Сърбия е извън Европейския съюз, което автоматично възпира масата търговци да се докоснат до ползите от този пазар. Именно заради това, BigArena предприе ключова стъпка да се разрасне и там. Предоставяме не просто склад, а пълно партньорство за започване на работа.
Словакия е държава с добра стратегическа локация. Складът ни там позволява бързи и сигурни доставки в цяла Европа. Близката локация до големи икономики като Германия, Полша, Франция е от изключително значение и влияе положително във финансов аспект за партньорите ни.
Какви софтуерни решения използва BigArena, за да рационализира логистичните операции и да повиши цялостната си ефективност?
Създали сме иновативен и комплексен софтуер със задълбочени алгоритми. В него има логически заложени стратегии, които насочват към най-прекия път за събиране на продуктите от позициите им. Програмата дава възможност да се взимат различни стоки за много поръчки наведнъж, което значително ускорява процесите. Оптимизацията, която сме създали прави възможно да обработваме, пакетираме и изпращаме новите поръчки още на същия ден.
През последните години индустрията за електронна търговия отбелязва значителен растеж. Как BigArena Fulfillment се адаптира към променящите се изисквания и тенденции на динамичния пазар?
Онлайн търговията се развива значително, особено след началото на пандемията и това даде тласък на всички компании в бранша. Създаде и нужда българите да търсят продажби на външни пазари, като честа причина е увеличаващата се конкуренция на местно ниво и свиване на маржовете. Ние наблюдаваме всяка една тенденция и се адаптираме към нея. Смятаме, че имаме една солидна основа, която може да поеме всяка промяна.
Какви стъпки предприема BigArena, за да гарантира сигурността и правилната работа с продукти?
За да бъдем максимално прозрачни, както за нашите партньори, така и за самите нас, използваме видеокамери записващи момента на пакетиране на една пратка. Така можем да проследим качеството на извършената услуга. Към този момент BigArena работи и върху възможността да се приоритизират избрани от търговеца поръчки, като те ще бъдат изпълнени преди всички останали.
Едновременно с това развиваме нова система за проследяване на партиди и срокове на годност, жизнено нужни на всички хранителни и козметични стоки. Силната ни страна е в управлението на разнородни продукти, благодарение на хладилните помещения и сертификатите от БАБХ, с които нашите складове разполагат.
Как се справяте с изпращането на международни поръчки, какво е времето за доставка и как се ориентирате в сложността на митническите разпоредби?
В основата си BigArena е фулфилмънт компания с множество партньорства с куриери из цяла Европа и света. Освен складовото менажиране на всички онлайн магазини, ние имаме ангажимента да разпределим и доставим всички пратки до наш партньор в дадена държава. За целта имаме собствено изградени логистични линии за извозване на товарите до техните дестинации. Можем да предложим доставки до 5 дни в Европа и до 15 дни в целия свят, както и съдействие при митнически проверки.
Можете ли да споделите някои успешни примери, при които BigArena е помогнала на фирми за електронна търговия да подобрят операциите си и да увеличат продажбите си?
Един от нашите първи големи успехи е партньорството ни с Ina Essentials. Започнахме от малко продукти, продавани изцяло в България. В момента те достигат до над 150 страни, със стотици поръчки дневно. BigArena съхранява, пакетира и изпраща стоката, като по този начин позволява онлайн бизнесът да насочи вниманието си изцяло към развитие.
С поглед към бъдещето, какви са плановете ви за разширяване на услугите и как си представяте развитието на компания през следващите години?
Като млада компания имаме много още какво да покажем. Работим върху нови идеи за оптимизация и развитие на софтуера ни, върху което сме насочили силите на екипа. Също така, подготвяме различни складови локации, които да направят продажбата на стоки в цял свят още по-лесна и удобна. Със сигурност има много какво да очаквате от нас.