IT CompaniesКомпании

Маркетинг училище “ Успех” с Анна Христова

Анна Христова е основател на първото безплатно маркетинг училище в България – Маркетинг училище “ Успех”. Анна Христова е дипломиран и сертифициран Маркетинг специалист. Собственик на дигитална агенция за маркетинг и реклама – Creative Marketing 102.

 Маркетинг училище “ Успех” с Анна Христова

С какво се занимавате в момента, каква е квалификацията Ви, кои са най-интересните проекти, по които сте работила до момента? – нещо като кратко професионално/бизнес представяне.

Казвам се Анна Христова и съм дипломиран и сертифициран Маркетинг специалист. Занимавам се с Маркетинг от 2011 година. Основател съм на Маркетинг агенция Creative Marketing 102. Също така съм основател и идеолог на първото безплатно маркетинг училище в България – Маркетинг училище „Успех“. Преподавам “ Използване на социалните мрежи за бизнес“ във ВУЗФ гр. София, специалност Дигитален Маркетинг, а от скоро съм и докторант по Маркетинг във ИУ гр. Варна. В работата ми до сега се открояват 2 бизнеса, които бяха истинско предизвикателство за мен. Единият бизнес е свързан с изработка на персонални подаръци в нисък ценови клас.

Клиентът се беше допитвал до различни маркетинг специалисти в страната и беше посещавал всякакви маркетинг семинари. Всички му казвали, че това, с което се занимава е обречено на неуспех. След нашата среща му изготвих индивидуална маркетинг стратегия, съобразена със спецификата на неговия бизнес. Започнахме работа и за по-малко от 3 месеца, клиента оптимизира разходите си за реклама и увеличи продажбите си в България. След още няколко месеца успя да разработи бизнеса си и в Румъния и Гърция, а съвсем скоро ще започваме работа в Полша, Чехия и Унгария. Другият бизнес се отнася за продажба и производство на мебели и матраци в най-високия ценови клас.

В началото на 2016г., когато започнахме да работим заедно, клиентът имаше 2 магазина във Варна, 1 пред затваряне в София и 2 неефективни онлайн магазина. Разработих маркетинг стратегия и поех цялостното онлайн представяне на фирмата. За по-малко от 2 години, клиента създаде верига магазини в София, Варна, Велико Търново и Шумен, както и още няколко онлайн магазина. Благодарение на нашата съвместна работа, клиентът успя да увеличи приходите си и в момента може да си позволи търговските му обекти, които от 3 станаха 8, да са с топ локации.


Кое Ви мотивира да работите върху идеята за Маркетинг училище “ Успех ” ?

След дългогодишен опит и работи с различни клиенти и техните бизнеси установих, че хората имат грешно разбиране и представа за маркетинга и рекламата, в резултат на което имат ниски продажби. С бума на интернет търговията, някои маркетинг специалисти успяха да убедят бизнес в България, че има бърз и лесен начин да продават всичко, без значение дали хората имат нужда от него. Така се появи маркетинга на прекъсването без да се мисли за дългосрочно бизнес развитие. Поради тази причина реших, че е време някой да каже неудобната истина на бизнеса, а именно, че бърз и лесен начин за постигане на успех няма. Събрах смелост този някой да съм аз, с риск да не съм харесвана от всички.

Защо безплатно ?

Силно вярвам и прилагам в живота и работата си максимата “Първо дай, за да получиш” или “Първо сложи дърва в камината, после очаквай топлина”. В тази връзка реших да направя Маркетинг Училище “Успех”- напълно безплатно. Основната ми цел е да образовам аудиторията и да им покажа кои са стъпките, които трябва да направят в посока достигане до повече клиенти, увеличаване на продажбите и чистата корпоративна печалба.

Каква аудитория посещава лекциите на Маркетинг училище “Успех” и могат ли хора извън Варна да участват?

Аудиторията, която посещава лекциите са управители и собственици на малък и среден бизнес, специалисти на свободна практика и студенти по Маркетинг. Над 250 човека посетиха училище през първите 4 месеца. Лекциите се провеждат всеки последен петък на месеца от 19:00ч. – 20:30ч. в гр. Варна, Innovator, ул. София 6. Също така излъчваме на живо във фирмената фейсбук страница на Creative Marketing 102 и youtube канала ми.

Каква е крайната цел на проекта?

Крайната цел на проекта е освен да образовам и дам стойност на аудиторията, също така да направя маркетинг проучване, което да използвам за дисертационния ми труд. Целта ми е да събера първична информация, най-ценният и скъп актив за една фирма. Искам да разбера кои са най-големите затруднения по отношение на маркетинга, които изпитва малкия и среден бизнес на местно ниво, за да мога да разработя адекватен продукт/ услуга, който да решите тези проблеми. За набирането на първични данни се изисква повече време, по-скъпо и сложно е. Но аз съм готова да “платя” цената. До тогава ще самофинансирам проекта. Всички гост-лектори, които съм поканила в маркетинг лекциите, са наясно, че ще работят “про боно”, за което безкрайно им благодаря! Без тях нямаше да се справя. Благодаря ви, колеги!

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close