Meta тества технология, която може да се превърне в основен ъпгрейд на техните слушалки за виртуална реалност Quest. Direct Touch предоставя възможност на потребителите да контролират виртуални обекти и да взаимодействат с тях, като използват своите ръце, без да са необходими контролер. Идеята е, че ще можете да изпълнявате действия, които вероятно вече познавате от своя смартфон, като скролване нагоре и надолу по страница, натискане на бутон за активиране или въвеждане на екранна клавиатура, като използвате само пръстите си във въздуха.
Direct Touch е новата експериментална функция, която е включена в софтуерната актуализация Quest v50. Технологията използва камери, които са вградени в слушалките на Meta Quest 2 и които могат да проследят движенията на ръцете. Това позволява на потребителите да използват ръцете си като контролери, за да управляват виртуални обекти и да извършват различни действия. Ще виждате вашите движения в слушалките за виртуална реалност като тъмни сенки, наподобяващи ръце.
Видеоклипът на г-н Зукърбърг, главният изпълнителен директор на компанията Meta, който изглежда е заснет от Quest Pro, показва повече детайли за ръцете. С помощта на тези сенки може да се определи приблизително кога ръката ще докосне дадено меню или прозорец пред вас. С функцията Direct Touch, когато осъществите „контакт“ с виртуалния елемент, всичко ще започне да се превърта или да свети.
Когато използвате Direct Touch за въвеждане на текст, е трудно да знаете точно къде и какво набирате, тъй като няма физически място, на което да опрете ръцете или пръстите си. За щастие клавиатурата предлага думи, докато пишете, което може да помогне в краен случай.
Контролите Direct Touch в уеб браузъра на Quest не са идеални. Подходящи са повече за превъртане и търсене, отколкото за въвеждане на текст. Както вече споменахме екранната клавиатура е трудна за използване поради липсата на физическо място. Въпреки това, ако има грешки в правописа при търсене, търсачката най-вероятно ще ги поправи.
Идеята за Direct Touch във виртуалната реалност е изключително добра. Докосването и скролването на виртуални повърхности в слушалките дава усещане за научно-фантастична мечта, тъй като тя предоставя по-реалистично и натурално изживяване за потребителите. Това може да бъде особено полезно за обучение, симулации и игри, където потребителите искат да имат по-вълнуващо пеживяване.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Как дигитализацията ще спомогне за устойчивостта на строителната индустрия в бъдещето? Какви предимства носи дигитализацията в Градската болница в Анкара? Нови съкращения на работни места в компанията Amazon









