В началото на юни Microsoft стана жертва на кибератака. Това стана ясно в петък, когато от компанията заявиха, че прекъсванията на определени услуги по-рано през този месец са резултат от кибератака. Въпреки това няма информация, че е имало достъп или компрометиране на клиентски данни.
В публикация в блога си от Microsoft споделиха:
„От началото на юни 2023 г. Microsoft отбеляза увеличение на трафика на някои услуги, което временно повлия на наличността.“
Софтуерната компания заяви още, че е започнала разследване и проследява DDoS активността. DDoS атаките работят, като насочват големи обеми интернет трафик към целеви сървъри с цел да ги претоварят и да ги изведат от експлоатация.
В цял свят се наблюдава нарастване на броя на кибератаките срещу различни компании. Само в Германия през изминалата година 11% от компаниите са станали жертви на хакерски атаки. Тази заплаха се увеличава още повече с използването на изкуствен интелект (ИИ), показва изследване, проведено от TÜV за киберсигурността.
Софтуерният пакет 365 на Microsoft, включително Teams и Outlook, не работи повече от два часа за над хиляди потребители на 5 юни и кратко повторение на следващата сутрин. Това беше четвъртото подобно прекъсване за Microsoft за една година.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Колко заявки от правителствата за потребителски данни получи Meta? Защо музикални компании съдят Twitter за над 250 млн. долара? Топ 10 на най-вълнуващите технологични тенденции









