E-CommerceIT News

Онлайн ресурси в помощ на твореца

В България е придобил гражданственост израза, че държавата е източник на едва ли не всички несполуки, на които се натъкваме, живеейки тук. Но малцина знаят, че българското право дава едни от най-конкурентните условия за всички видове творци, изпълненители и изобретатели.

Te получават единственото екслузивно монополно право над своят интелектуален труд  /право, което се получава и от техните наследници/ , а и тук има почти офшорен режим на облагането на доходите от някои видове интелектуални трудове – ставката е 6 процента на данъка на доходите.

Въпреки наличието на тези условия, то за съжаление мисленето на повечето нашенци е повече от средновековно и мнозина считат, че „някой горе трябва да помисли повече за творците”, при условие, че сега има толкова онлайн ресурси, които идват в помощ. Именно за това ние решихме да дадем някои съвети, обобщавайки как Интернет може да помогне на тези, които се занимават със създаването на продукти на интелекта.

Самопубликуването

Прохождащите творци в България бързо с печал узнават, че повечето издатели са всъщност „печатари”, прибирайки с охота не малки парични суми, за да издадат писаното с толкова труд произведение.И разпространителят е често самия автор.

Интернет дава възможност всеки да публикува – било то чрез собствен сайт, било то, както може да прочетете за примери за печелене чрез авторско право в блога „Пасивен доход” чрез големи световни платформи като Амазон, Смашуърдс, Лулу и други произведение.

И говорим в най-различни формати – като аудикнига, електронна книга, книга, печатана чрез принципа „Print on demand” /който ще обясним по-долу/, дори филми на  DVD формат и настолни игри и карти.

Чрез мрежата може с лекота да бъдат направени достъпни и обучителни материали – всеки може да публикува свой курс в текстови и видео формат, чрез платформи като Курсера, Юдеми и други.

Да, при самопубликуването авторът често сам се нагърбва с маректинга /пласирането/ на своя продукт/, но има реалния шанс да достигне до огромна аудитория, за каквато са копнеели творци през други епохи.

Print on demand

Print on demand е технология, зад която се крие един прост принцип – предплатилият продукта потребител финансира неговото създаване; като дадена компания го произвежда и изпраща, а на автора, който е създал данните необходими за производството се начислява авторски хонорар.

Чрез Print on demand може да бъде правени най-различни артикули – от книги, филми, през персонализиран текстил /тениски, шапки/, чаши, календари, постъри, настолни игри и карти.

Има специализирани платоформи, като Redbubble , Амазон, Лулу и редица други, които правят този процес много лесен.

И всеки дизайнер/творец/лице с много последователи в социалните мрежи може да пусне неща, които да са насочени към определена група потребители/фенове.

Краудфъндинг

Краудфъндингът е процес, който прави набирането на средства за реализацията на даден проект/продукт чрез широката общественост много по-лесно.

Евентуално заинтересованите може да подкрепят проекта, предварително закупувайки го или дарявайки средства чрез специализирани платформи.

Така тези, които иначе биха се затруднили със събирането на средства, то имат възможност да проучат потенциалния интерес към своята идея. И да намерят достатъчно първоначални клиенти.

Продажба на NFT

NFT-титата са също начин да се съберат средства, ползвайки една от най-модерните технологии – блокчейна и неговите възможности за шифриране.

Представете си уникални по своята същност снимки, видеоклипове, аудифайлове като един вид жетони, чиято собственост лесно може да бъде установявана и сменяна.

NFT-титата биват използвани за спекулативна търговия, но не са малко примерите, чрез които дори известни галерии, музеи и т.н. решават да набират средства, продавайки свои NFT.

Продажба на съдържание на абонаментен принцип /subscription and paywall content/

Интернет прави така лесна продажбата на съдържание, за което плаща на някакъв периодичен принцип.

Но освен обучителните материали, то продажбата на съдържание на абонаментен принцип може да се приложи и в други сфери.

Както казахме по-горе – при самоиздаването може да се публикуват книги. Но знаете ли, че може да прилагате самоиздаване и при периодиката?

С абонамент и Print on demand може да пуснете свои списания, графични романи, комикси, судоку и какво ли още не.

Продажба на абонаментни кутии

Абонаментните кутии са способ, чрез който на предварително заплатили клиенти, които са пазарували електронно (и по телефона) се разпраща периодично най-различни стоки – от козметика, храни, хранителни добавки, книги до какво ли още не.

Абонаментните кутии дават възможност да предприемачите да планират предварително голяма част от своите продажби.

И те може да са в помощ също така на онези творци, които правят нещо периодично и искат да се издържат от своя труд.

Лесното пускане на съдържание

Като последен пример, но не и по важност, то трябва да припомним пак, че пускането /правенето достъпно/ на съдържание не е никога било по-лесно. Защото страната е отворена към света. И няма цензура.

От публикуването в големите световни платформи като Уатпад, през споделянето на видеа в специализираните платформи като Ютуб, Вимео, през стрийвамането на видео в Ютуб и Туич, през направата на аудиозаписи /поудкасти/ и така нататък, то днес всеки има шанса да достигне до своята аудитория, правейки го комерсиално или любителски.

Финални мисли

Интернет крие неизчерпаеми ресурси, които може да се ползват от създателите на интелектуални продукти.

От разпространението, промотирането до печеленето на средства – те наистина може да помогнат на тези, които искат да следват своето дарование, превръщайко го даже в начин на препитаване.

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close