Според анализаторите на Jefferies продажбите на iPhone на Apple в Китай са регистрирали спад от 30% през първата седмица на 2024 година. Този обрат в продажбите служи като сигнал за увеличаващия се конкурентен натиск върху американския технологичен гигант от страна на местни конкуренти като Huawei.
Понижението на продажбите на Apple е основен фактор за цялостния двуцифрен спад на доставките на смартфони в Китай през първата седмица, се посочва в бележка на брокерската компания, публикувана в неделя. Други търговски марки с операционна система Android и марката Huawei са постигнали относително стабилен ръст на годишна база през този период, се посочва още в бележката.
Според проучването този спад в продажбите на Apple е настъпил въпреки направените големи намаления на няколко модела iPhone на големите китайски онлайн пазари. Например iPhone 15 Pro и iPhone 15 Pro Max са били намалени с 16% през първата седмица на 2024 г. в платформата за електронна търговия Pinduoduo.
Спадът от 30% представлява ускоряване на темпа на спад от 3% на годишна база, който американската компания отчита през цялата 2023 г. на третия си по големина пазар, заявиха от Jefferies, като добавиха, че брокерската компания е получила този резултат от собственото си проследяване на пазара. По-конкретно, спадът от 3% през 2023 г. се равнява на 0,4% свиване на пазарния дял на Apple.
Анализаторите на Jefferies твърдят, че спадът на Apple до голяма степен се дължи на конкурентния натиск от страна на китайските конкуренти, особено на Huawei, която през август миналата година пусна на пазара серията си телефони Mate 60.
Моделът Mate 60 се разглежда като знак за завръщането на Huawei на пазара на смартфони от висок клас след години на санкции от страна на САЩ, които по-рано възпрепятстваха напредъка на компанията.
За последното тримесечие на 2023 г. делът на Huawei на китайския пазар на смартфони се е увеличил с около 6%, според бележката.
Според анализаторите на Jefferies през цялата 2024 г. Apple вероятно ще бъде изправена пред по-голям конкурентен натиск от страна на местни съперници. Прогнозата им предвижда, че обемът на доставките на Apple ще продължи да намалява с двуцифрени стойности през 2024 г., докато Huawei се очаква да продължи да печели пазарен дял.
По-конкретно, те смятат, че Huawei ще достави приблизително 64 млн. смартфона в световен мащаб през 2024 г. – значително повече в сравнение с очакваните по-малко от 35 млн. доставени през 2023 г.
След дългогодишен спад китайският пазар на смартфони е готов за възстановяване, прогнозират други анализатори, като изследователската компания IDC предвижда неуточнен годишен ръст на продажбите през четвъртото тримесечие след десет последователни тримесечия на спад на доставките.









