IT News

Разговорна търговия (Conversational commerce) или как да ангажираме потребителите през 2022 с помощта на Viber Business Messaging

Готови ли сте за ерата на разговорната търговия? Въпреки че все още е в ранните си етапи на развитие, тази практика започва да набира все по-голяма популярност. При толкова много възможности за покупки, които клиентите имат, търговците трябва да достигат до хората навсякъде и по всяко време. 

Тази практика позволява на потребителите да взаимодействат с бизнеса по много по-естествен начин и обхваща целия процес от задаването на въпроси за продукти, до покупката. Основното предимство на разговорната търговия за бизнеса е, че компаниите могат да предоставят персонализирано изживяване на своите клиенти: препоръки, помощ при поръчки и отговори на всякакви въпроси по време и след самата покупка. И всичко това се случва в реално време в техния предпочитан канал за ежедневна комуникация – Viber Business Messaging. 

Компанията лансира няколко нови функционалности през последните месеци в помощ на потребителската ангажираност. 

Viber сесии 

Като световен лидер в интерактивната комуникация, Viber се превърна в платформа, където хората се свързват със семейството, приятелите и колегите си. Напоследък това важи с пълна сила и за бизнеса. Диалогът е в основата на всичко, което Viber предлага и тук влиза и пакета от решения за бизнес съобщения, които помагат на компаниите да се свързват с клиентите си. 

Как работят Viber сесиите?
Сесията представлява 24-часов времеви прозорец, позволяващ на брандовете и потребителите да обменят съобщения в разговор. Една търговска марка може да изпрати до 60 съобщения в рамките на този период от време.  Сесиите позволяват двете страни да провеждат диалог в реално време. 

Въпреки, че се използват основно за помощ на клиентите, Viber съобщенията могат да открият нов път за комуникация между брандове и клиенти. Разговорите с агенти на живо могат да обхванат много теми, като подробности за поръчката и доставката, подпомагане при избор на продукт, правене на резервация или управление на продукти за лоялност. Чрез интерактивната комуникация, компаниите могат също да стимулират купуването, да не губят клиенти, да напомнят за себе си след покупката и т.н. 

Разговорна търговия (Conversational commerce) или как да ангажираме потребителите през 2022 с помощта на Viber Business Messaging

Според проучвания, проведени през последните 2 години се установява, че: 

  • 73% от потребителите предпочитат да общуват с бранд, на който могат да изпращат съобщения, вместо да се обадят. 
  • 58% от тях вярват, че съобщенията са най-бързият начин за комуникация. Нещо повече, 
  • 74% от клиентите предпочитат да изпращат съобщения към бизнеса, ако остреща им отговаря реален човек. 

Разговорните бизнес съобщения на Viber могат да помогнат за решаването на множество казуси и то през един канал. Брандовете вече могат да бъдат в крак с това, което клиентите им търсят и да съберат данни за техните предпочитания и проблеми. Така клиентите им  остават доволни на всеки етап от потребителската пътека. 

Надградете комуникацията с потребителите, като използвате възможностите на Viber. Сканирайте QR кода, за да се възползвате от промоционални Viber съобщения: 

Разговорна търговия (Conversational commerce) или как да ангажираме потребителите през 2022 с помощта на Viber Business Messaging

Вайбър видео 

Традиционният маркетинг в монологичен стил не може да ангажира клиента толкова лично, колкото Viber Video.
Благодарение на тази функционалност, търговските марки изпращат до потребителите си видео файлове, съдържащи рекламни, разяснителни, благодарствени или други послания. 

Viber Video позволява да се изпраща още индивидуализирано, креативно и полезно съдържание, включително видеоклипове, представящи нови продукти. Потребителите, от своя страна, имат възможността да отговарят на тези видеа, да задават допълнителни въпроси или да ги “pin”-ват като всяко друго съобщение във Viber. 

По-добра комуникация 

Още няколко разработки обогатяват пакета от бизнес функционалности на Viber, който е предназначен да подобри комуникацията на фирмите с клиентите им. 

  • Възможност за двупосочно споделяне на файлове, която позволява на брандовете да изпращат важна информация и различни типове файлове (токен кодове, лични документи, гаранции, фактури, каталози, потвърждения за резервации, сертификати). Потребителите също могат да обменят файлове с бизнеса, като например копия от документи за самоличност и PDF файлове. 
  • Клиентите могат лесно да изпращат снимки и видеоклипове на бранда, което е изключително полезно за клиентското обслужване след продажба. Например потребител, който купува нов диван и има проблем със сглобяването, може да получи насоки директно чрез Viber, като изпрати видео в чата на съответната марка. 
  • Ако бизнесът не може да отговори веднага (например в извънработно време), може да се възползва от новата функционалност на Viber за автоматичен отговор, която съвсем скоро ще може да се персонализира според предпочитанията на бранда. 

С правилна стратегия за разговорна търговия, компаниите могат да постигнат целите си. Търсенето на по-удобно и персонализирано изживяване на потребителите непрекъснато нараства, поради което е от изключително значение да поддържате връзка с клиентите си чрез бизнес съобщения. 

Viber Business Messages  позволява на компаниите да комуникират с клиентите в реално време, да подобряват взаимоотношенията с тях и да стимулират лоялността им. 

 Ние от ЛИНК Мобилити България сме първи и основен официален партньор на Viber и водещ доставчик на мобилни комуникации и решения в Европа. През 2021г. стартирахме първата в страната автоматична платформа за изпращане на бизнес SMS съобщения и нотификации – SMSAPI (smsapi.bg). Благодарение на нея, за броени минути може да изпратите съобщения до своите клиенти без да се налага да посещавате офис или да се срещате с наш търговец, без да правите сложни технически интеграции и без допълнителни разходи за поддръжка. 

Възползвайте се от изключителната ни оферта за нова регистрация в SMSAPI.bg, за която ще получите +15% бонус при първо зареждане с промокод Digital4. 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close