• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Стартиране и управление на бизнес. Правни съвети от адвокат Катерина Лютакова

Редактор От Редактор
18.11.2019
В Електронна търговия
Време за четене: 1 минути
A A
0
640 352449
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Адвокат Катерина Лютакова е специалист в областта на търговското право и онлайн търговията.

Стартиране и управление на бизнес. Правни съвети

katerina luytakova

Сред младите предприемачи битува разбирането, че за стартиране на собствен бизнес е достатъчно да имаш идея. Това романтично мислене, доколкото е добро, дотолкова се оказва и пагубно за много Start-up компании, които напълно игнорират административната част от нещата и стигат до положение, в което са подгонени от приходната администрация, съконтрагентите им не си изпъняват задълженията и няколко потребители са завели дела срещу тях.

Настоящото изложение е насочено към младите предприемачи и цели да Ви обясни за някои от основните грешки, които се допускат от търговците. Надявам се, че с тази статия ще Ви помогна Вие да ги избегнете.

Ще започнем с един от главните пропуски на стартиращите компании – липсата на документация. Не се пазят разписки, касови бележки и други документи. Има случай, при които не можем да докажем разходите, които са направени за закупуване на продукцията. Накрая се получава така, че според НАП разходите са били минимални, като почти всичко, което е получено е „само печалба“. Както разбирате, това означава и заплащането на по – високи данъци върху печалбата.

По същия начин се процедира и в отношенията с партньорите – сключват се договори на доверие и честна дума. Това е прекрасен и морален подход, който действа с изпитани контрагенти или за малки суми. Не е правилно да се подхожда лекомислено при договори за големи суми. Има случаи, в които договори за десетки хиляди не съдържат информация за материала, от който трябва да се направи стоката или за метода, по който да се изработи. След това клиентът идва при нас и се оплаква, че е доставено нещо различно от това, което е поръчал. Стигаме до положение на доказване на неговата дума срещу думата на другия търговец.

При онлайн търговията положението е обърнато. Там почти винаги има документална или електронна следа за това, което е поръчано и изпратено от онлайн магазина. В тази връзка. НАП, КЗП, КЗЛД и КЗК осъвремениха подходите си и вземат все повече мерки за стриктното следене и наказване на търговците. НАП започна да изисква информация от куриерите за доставките, които преминават през тях и за наложните платежи, които са им наплатени. По този начин много онлайн търговци изгоряха. Това е показен пример защо бизнесът трябва да започне по – сериозно да обмисля действията си и да си създаде коректни практики за онлайн търговия.

Като за начало, онлайн търговците трябва да си осигурят пълни и разбираеми Общи условия за продажби, Политики за защита на личните данни и Политики за използваните на сайта „бисквитки“. Търговецът има за ангажимент да спазва правата на потребителите и в тази връзка, основен елемент на Общите условия е уведомлението към потребителя, че има право да върне стоката в 14 – дневен срок от получаването й от куриера.  Неуведомяването на потребителя за това негово право крие риск от глоби от КЗП, но и може неприятно да изненада търговеца със следното: ако потребителят не е уведомен за правото си да върне получената по куриер стока, срокът, в който може да върне стоката се удължава от 14 дни на 1 година и 14 дни! Да, точно така – 1 година и 14 дни, в които потребителят може да върне стоката, без да дава обяснения защо я връща. Това негово право се разграничава и от правото на потребителска гаранция за срок от 2 години, което обаче е отделен въпрос.

Други слаби страни са свързани с масовото нарушение на авторски права. Търговците често намират произволна снимка в Интернет и я използват за публикацията си в социалните мрежи или на уебсайта си. По този начин нарушават авторското право на фотографа и впоследствие се налага да му заплатят високо по размер обезщетение. Проблемът може да се избегне чрез употребата на уебсайтове, в които авторите предоставят снимките си безплатно или срещу съразмерно заплащане. Сходно стои и въпросът с озвучаването с произволна музика в клубовете  – в този случай търговецът може да сключи договор с организация за управление на авторски права.

Учудващо е и бездействието на предприемачите да защитят марката и домейна си. В днешната конкурентна среда и при все по – често появяващите се фалшификати, липсата на защита на тази част от бизнеса може да доведе до сериозни загуби.

Неспоменати остават и аспектите на бизнеса като избиране на правилна форма на управлението, пълномощни, отношенията със служители, данъчно право и други – които няма как да бъдат обхванати от настоящата статия. За тях ще можем да поговорим на предстоящата конференция Bulgarian Digital Week 23-28.09.2019г. – където ще водя лекция по същата тема.

Считам, че е дълг на адвокатите да вземем мерки по въпроса за повишаване на правните знания на търговците – чрез лекции, повече медийни изяви и разпространения на информация в интернет. Време е да прекратим порочната практика търговците да се учат само на принципа опит и грешка, като тази статия и предстоящата лекция са малки стъпки в правилната насока.

 

 

Етикети: адвокат Катерина Лютаковаонлайн търговияправни съветисобствен бизнестърговското право
СподелетеTweet

Прочетете още

bes angel angelov

Как да привлечем финансиране и да изградим печеливш eCommerce бизнес – интервю с Ангел Х. Ангелов

14.03.2025
bes europe

Електронната търговия в Европа бележи €958 млрд. приходи през 2024 г., прогнозата е за 12% ръст на сектора в Източна Европа

26.02.2025
ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс - защо търговците ги предпочитат?

ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс – защо търговците ги предпочитат?

01.12.2023
Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

30.11.2023
Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

30.11.2023
Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

17.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори