Според данните, представени от екипа на Atlas VPN, средностатистическият интернет потребител прекарва 144 минути на ден или, иначе казано, 2 часа и 24 минути в социалните мрежи. Това се равнява на цели 876 часа или приблизително 36,5 дни в годината. Средно потребителите се ангажират активно с 6,6 акаунта в социалните мрежи всеки месец.
Тази информация е базирана на данни, предоставени от DataReportal, които провеждат проучване сред потребители на интернет във възраст от 16 до 64 години. Основната цел е да съберат информация за техните навици за използване на социалните медии.
Въпреки че само 14,3% от населението на Нигерия се смята за активен потребител на социални мрежи, хората в страната изразходват средно 238 минути (еквивалентни на 3 часа и 58 минути) от своето време на ден в тях. Това превишава продължителността, която потребителите в останалите изследвани страни отделят на социалните мрежи. Също така, интернет потребителите в Гана също са активни в социалните медии, като ги използват средно по 235 минути (3 часа и 55 минути) на ден. Подобни статистики показват, че социалните мрежи имат значително влияние в ежедневния живот на хората, като са предпочитан канал за комуникация и изразяване на интереси.
Бразилия се нарежда на трето място в класацията, като хората в страната прекарват средно 224 минути (3 часа и 44 минути) на ден в социалните медии. Освен това страната е лидер по отношение на броя на платформите за социални медии, използвани всеки месец, като потребителите на интернет в страната активно се ангажират с 8,1 социални мрежи месечно.
След Бразилия, в класацията следват Филипините и Кения. Хората в страните отделят съответно 216 минути (3 часа и 36 минути) и 215 минути (3 часа и 35 минути) на социалните медии дневно.
Хората в Япония се отличават с това, че отделят само 50 минути на ден за социалните медии, което е най-ниското време сред всички изследвани страни. Съседите им в Южна Корея също не проявяват голям интерес към социалните мрежи и отделят 66 минути на ден (1 час и 6 минути) за тях. И двете страни се класират в последните пет по общото време, прекарано в интернет.
Тенденциите в използването на интернет в Япония и Южна Корея може да бъдат повлияни от застаряващото население в тези страни, тъй като по-възрастните хора обикновено използват технологиите по-малко в сравнение с младото население. Според данните, предоставени от Световния икономически форум, се прогнозира, че до 2050 година около 40% от населението на Хонконг, Южна Корея и Япония ще бъде на 65 години или повече.
Хората в повечето европейски страни, с изключение на Португалия, също отделят значително по-малко време на социалните медии от средното за света. Специално, швейцарците и австрийците прекарват най-малко време в тях сред европейските нации. В тези страни, интернет потребителите посвещават на социалните мрежи средно 92/91 минути на ден.
Интересът към социалните медии в САЩ е значителен, потребители там прекарват средно по 135 минути (2 часа и 15 минути) на ден.
Какви са основните причини за използването на социалните мрежи?
Голяма част от хората използват социалните медии, за да подържат връзка с приятели и семейство. Като почти половината (48,2%) смятат това за тяхната основна дейност.
Интересното е, че 36,8% от хората използват социалните мрежи за запълване на свободното им време. Освен това 34,5% използват платформите като източник на информация и новини, защото предоставят възможността да следят актуалните събития и да бъдат информирани по важни теми от света.
Други мотиви за използване на социални медии включват намиране на съдържание (29,2%), виждане за какво се говори (27,6%), намиране на вдъхновение за неща, които да направите и купите (25,5%), намиране на продукти за закупуване (25,3%), гледане на потоци на живо (22,8%), участие в споделяне и обсъждане на мнения с други (22,6%) и създаване на нови контакти (22,2%).
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Google Photos вече може да разпознава хора и без видимо лице Топ 10 на най-вълнуващите технологични тенденции ЕК одобри 8 млрд. евро държавна помощ за насърчаване на технологични иновации









