IT News

WordPress скоро ще представлява половината световен уеб

Марио Пешев e основател и главен изпълнителен директор на DevriX

Марио Пешев e основател и главен изпълнителен директор на DevriX.
Компанията е сред 20-те водещи WordPress агенции в световен мащаб.

WordPress скоро ще представлява половината световен уеб

Българските компании често се оплакват от липсата на квалифицирани специалисти. Как DevriX открива подходящи таланти у нас?

България е относително малка страна с млада корпоративна история на около 30 години (в някои индустрии и активна едва след влизането ни в ЕС през 2007г). По тази причина няма натрупани поколения от знания и умения, итеративен опит в образователната система, или достатъчно развити структури, които да набавят правилни знания във всички насоки.

По тази причина кадрите са малко, а компаниите – много. Развитието на таланти чрез вътрешни и външни обучения, консултанти, кариерни планове е дългосрочна инвестиция за развитие на пазара – на първо време в самата компания, а в бъдеще и на национално ниво.

Какви са предимствата и професионалните възможности, които DevriX предлага?

DevriX е топ 20 WordPress агенция в световен мащаб, което ни позволява да работим с международни клиенти, генериращи огромен трафик (в някои случаи – стотици милиони месечни посещения). Сблъскваме се с технически проблеми, които рядко се срещат на локално ниво. Адаптираме визуални концепции, които тепърва навлизат като тенденции на развитите пазари. Имаме достъп до услуги, които не са достъпни в България все още. Често преговаряме заедно с клиентите ни за партньорски програми по време на видео срещи с глобални брандове като Facebook, Google, TikTok, Amazon.

От гледна точка на професионални възможности, за нас е важно да сме „на гребена на вълната“, за да експериментираме с нови тенденции и стратегии, които все още не са познати на пазара.

С какви кадри предпочитате да работите – хора с опит в индустрията или талантливи ентусиасти, които искат да се учат и развиват?

Няма да крия, че опитът винаги е от полза. Предвид лимитирания брой кадри на пазара, напълно сме наясно, че обучението е част от процеса – и такова се прилага в почти всички отдели на компанията. Имаме развити процеси в техническите отдели, маркетинга, управлението на проекти. Силно мотивираните кадри, които показват интерес в допълнителни начинания (като клубове и кръжоци, фондации, non-profits), както и такива, които развиват лични проекти или блогове, често успяват успешно да се развият в организацията и бързо да натрупат необходимия опит, за да се включат по проекти и вътрешни инициативи.

Този модел е изпитан, както в световни компании като Google и Facebook, които предлагат стажове в Калифорния и работят с най-активните студенти, така и в най-добрите университети в света, които обръщат особено внимание на постижения в науката, спорта, изкуството – отвъд минимално необходимата програма за завършване.

Какви качества са необходими за успешна кариера в IT сферата?

Най-вече страст към индустрията. Дигиталните среди са най-бързо развиващите се в света, което предполага непрекъснато учене. Първият ми сайт бе създаден през 1999г и всяка седмица уча нови тенденции, концепции, библиотеки в уеб. Има професии, в които иновациите са минимални и със знанията от университета може да се практикува десетилетия наред. В ИТ дори няколко месеца пропуск могат да са сериозна стъпка назад от конкурентното развитие на пазара.

WordPress скоро ще представлява половината световен уеб

Какви препоръки и съвети бихте искали да отправите към всички млади таланти и към всички, които откриват бъдещата си професия в дигиталната среда?

Имам два конкретни съвета – проучете максимално много за индустрията и различните направления, без да се поддавате на медийния шум. Медиите непрекъснато промотират гръмки заглавия за най-богатите хора на планетата, огромни заплати в конкретни индустрии, продажби на компании за милиарди – но тези истории са 1 на 10,000.

Неслучайно дигиталните гиганти на пазара са едни и същи за последното десетилетие. Огромните консултантски или финансови компании също продължават да бъдат титани, които се развиват непрекъснато. Конкуренцията е огромна и медиите покриват „светлините на прожекторите“ по подобен начин на новините за Роналдо или Меси във футбола, червените килими в Холивуд, готвачи като Гордън Рамзи.

Вместо да си представяме, че след няколко месеца работа ще сме архитекти в Google, презентатори като Гари Вайнърчук, маркетолози като Нийл Пател, важно е да разберем какво представлява работата по специалността във всяка индустрия, какви са разликите между малките и големи компании, какво е да работим в недигитална компания срещу модерна и специализирана такава, както и разликите между продуктови фирми и тези за услуги. Кариерните събития, блоговете, мрежи като Quora предоставят много публична информация. Интервютата и подкастите също помагат за обогатяване на знанията по въпроса и насочване на талантите в насоки, които наистина изглеждат вълнуващи.

А инвестирането в нещо, което наистина е интересно за човек, непременно докарва резултати във времето.

Как се отрази пандемията на работата на Вашата компания?

През първите 3-4 месеца имаше забавяне и проблеми с някои от клиентите, но в последствие нещата бързо се нормализираха. Има 4 или 5 глобално засегнати сектора, но голяма част от индустриите продължават да се развиват – и това се вижда и на стоковата борса. Ние продължаваме да се развиваме със същите темпове.

Върху какво ново работи DevriX?

Освен подобряване на процесите и интегриране на още кадри в екипа, работим по вътрешни инструменти и интеграции за по-добра и ефективна работа. Също така развиваме и SaaS BPM – система за управление на процесите, която интегрираме и вътрешно за нови кадри, по-добра документация, по-ефективно спазване на добрите практики между всички колеги.
Кои са тенденциите в развитието на платформата WordPress?

WordPress вече захранва 42.5% от Интернет – и скоро ще представлява половината световен уеб. За нас това, е както огромно щастие, така и невероятна отговорност, тъй като част от екипа имат активно участие именно в ядрото на WordPress платформата (и нашия код работи на всички WordPress сайтове онлайн).

Това прави и работата ни по-специализирана, тъй като активно работим върху имплементирането на максимално професионални процеси, което отнема време, но води до по-добра стабилност, сигурност, бързодействие на системите, които изграждаме и поддържаме.

Какви са тенденциите в развитието на електронната търговия?

Пандемията доведе до милиони малки бизнеси от модела на Etsy в различни направления. Това, което виждаме, е че новите системи масово използват два типа платформи – изградени решения като Shopify (или локални за всеки пазар, в България има няколко), както и WooCommerce – най-популярният плъгин за електронна търговия към WordPress. Според последните статистики на BuiltWith, WooCommerce сайтовете са много повече от Shopify решенията, като тенденцията е разликата да продължава да расте във времето. Така че инвестирането в WordPress света е чудесно решение и за всички, заинтересовани от електронната търговия.

Какви са трендовете в дигиталния бранш, които следите с най-голям интерес?

Тъй като работим с огромни медийни групи, развитието на SEO, платените кампании, видео маркетинга са от огромен интерес за нас. Покрай световните брандове, с които работим, неимоверно инвестираме в учене и имплементиране на най-добрите практики в изграждането на лендинг страници, оптимизация на конверсиите, потребителско изживяване. Маркетингът е от съществено значение за успеха на всеки дигитален проект и сме щастливи, че имаме достъп до някои от лидерите в индустрията, които установяват много от успешните практики.

devrix.com

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close