Интернет пространството се разширява и усъвършенства с всяка изминала година. Новите сайтове се появяват с невероятна скорост, а конкуренцията между тях за челни позиции се засилва. Специалистите по SEO оптимизация непрекъснато търсят най-добрите стратегии, за да изведат даден уеб ресурс на челни позиции в търсачките. Някои от тях използват съмнителни техники, основани на измама. Търсачките се борят с това, като усложняват алгоритмите си и въвеждат специални филтри срещу незаконни техники. В резултат на това повече висококачествени ресурси достигат до върха. Това обаче отнема време.
Оптимизацията на стандартния списък (мета тагове, заглавия, ключови думи) вече не е достатъчна, за да стигнете до първите места в класирането. Необходимо е да се вземат предвид много различни фактори и да се правят периодични корекции на алгоритмите. Необходим е правилен SEO анализ на конкурентите, за да се определи кои критерии на търсачките са по-важни за дадена тема. То трябва да бъде задълбочено и всеобхватно – повърхностният мониторинг не е достатъчен. Ако искате да постигнете добри резултати, трябва да сте готови да се потопите в материала в дълбочина. Преди всичко става дума за конкурентни теми.

SEO анализът помага да се отговори на редица важни въпроси, които са в основата на вашия уебсайт:
1.Какви са причините за влошаването на трафика и позициите?
2.Какво трябва да се направи, за да се популяризира непозната или неразбрана тема?
3.Как не трябва да се популяризира даден уебсайт?
4.Какви са търговските предимства и неуспехи на конкурентите?
Спецификата на SEO популяризирането е такава, че много фактори, включително променливи, които не са постоянни, влияят върху успеха. Те включват дизайн, цена, форма на плащане, възможности за доставка и др. Затова не се фокусирайте само върху текстовете, връзките и мета таговете – процесът на оптимизация трябва да се разглежда по-широко.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... 5 идеи за увеличаване на трафика на уебсайта Какво е URL адрес и каква е неговата структура? SEO-копирайтинг: как да стигнете до върха в търсачките
Можете да идентифицирате конкурентите си чрез сравнителен анализ, който се състои само от 2 точки:
- Измерване на позициите на различни сайтове за период от 6-12 месеца (за дадени заявки);
- Сравнение по месеци.
Какво предоставя този SEO анализ? Благодарение на него можете да видите динамиката на сайтовете, които се движат по темата на интереса от една позиция на друга през годината. С други думи, можете да разберете кой участва в класацията заедно с вас и кой е конкурент.

Идентифицираните сайтове могат да бъдат разделени на 4 типа:
- Стабилни. Те са постоянно видими в класациите. Те могат да се преместват нагоре и надолу в рамките на 1-2 позиции. Най-често тези сайтове са стари, вече са се доверили на ПС, които през цялото време работят, за да се задържат на повърхността.
- Растящи. Те имат добри поведенчески фактори (PF), структура, дизайн и вътрешна оптимизация.
- Бавно растящи. Тези уеб ресурси постепенно увеличават позициите си: от 50 на 45, от 45 на 35 и т.н., докато не попаднат в топ 10.
- Спадащи. Всеки месец те падат в класацията. Причината може да е в тяхната възраст: от гледна точка на оптимизацията те са остарели със своя дизайн, неправилна структура, лоша използваемост и т.н.
Имайте предвид, че по време на работата си с търсачките ще се натъкнете на сайтове, които изведнъж ще скочат на челни позиции, въпреки че не са били виждани през предходните няколко месеца.
Характерно е, че тези ресурси имат добра структура, с използваемостта и вътрешната оптимизация също са добре, но поведенческите фактори отсъстват. Веднага щом търсачката научи за действията на потребителите в такива сайтове, тяхното класиране в резултатите ще спадне драстично и те ще се върнат на място, където никой потребител на търсачката не ги е виждал преди.
И така, кой наистина може да се счита за конкурент? На първо място, растящи и бавно растящи сайтове. Те са тези, за които трябва да внимавате: ще се борите с тях за първото място в класацията.









