ИТ НовиниМаркетинг

5 задължителни имейлa за онлайн магазини

  1. Имейл за потвърждаване на поръчката
  2. Имейл с цел Upsell
  3. Имейл с цел Cross-sell
  4. Имейл за завръщане/запитване
  5. Благодарствен имейл

Имейл за потвърждаване на поръчката

Проучвания показват, че всеки имейл за потвърждение на поръчка печели на бизнеса приблизително по $0.25 допълнителен приход. Погледнато на 1000 поръчки са 250 долара. За автоматизиран имейл, това е доста добре?

Освен да повишите продажбите си, чрез този имейл можете да постигнете и друга цел – а именно задоволяването на очакванията на потребителите. Потребителите остават с много въпросителни, а въпросите пораждат недоверие и объркване, което никой бизнес не желае за клиентите си – част от тях може да адресирате в този мейл.

Имейл с цел Upsell

Upsell е метод за продажба на по-скъп продукт с по-добри характеристики от избрания и се използва, за да увеличите стойността на потребителската кошница.

Ако клиентите ви са разглеждали продукти от дадена категория и даден ценови клас, със сигурност можете да им изпратите имейл, който да предлага по-скъпи и качествени продукти от по-висок клас категория.

Имейл с цел Cross-sell

Cross-sell е метод за продажба на един основен продукт с други допълващи го. Ето защо, когато отидете в заведение, освен напитка, ви предлагат и нещо за хапване, а накрая дори и десерт.

В случай, че клиентът все още не е поръчал, но е добавил дадени продукти в количката си, можете да включите cross-sell в имейлът за забравени колички.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ ...
Доставки и продажби до 17 европейски държави с опция наложен платеж
Как да използваме оптимално социалните мрежи в нашата рекламна стратегия?
Какво се случва, когато онлайн срещне офлайн пазаруването?

Имейл за завръщане/запитване

Обикновено, главната цел на всеки човек занимаващ се с имейл комуникация е да разширява своята имейл база. Но нека помислим. Какъв е смисълът да имате имейл база от десетки хиляди потребители, а от тях да бъдат активни 2-3%? И колко енергия губите в изпращането на имейли и анализирането на резултати на нерелевантна аудитория?

Ето защо, препоръчваме, в автоматизациите, които се правят, да имате сегмент с потребители, на които при изпращане на Х имейли и тяхното неактивно поведение (не отварят имейлите, не кликат на линкове и т.н.), да въведете стъпка, в която проверявате интересът им към съдържанието, което им предлагате.

Можете да проведете дори анкета, в която те да отбележат техните предпочитания за съдържание и по този начин да сегментирате аудиторията си.

В крайна сметка, ако след два или три такива имейла, потребителите продължават да не откликват на тях, можете спокойно да ги изключите от списъка си. Активирането им отново би следвало да бъде на всеки 3 до 6 месеца.

Благодарствен имейл

Никога не забравяйте да благодарите на клиентите си, че са избрали да пазаруват при вас. Това е от основно значение за всеки бизнес.

Но винаги трябва да търсите балансът между благодарствено послание и просто предаване на клишета. Избягвайте във впускане в обяснения, че поръчката на клиентът е важна за вас.

Използвайте благодарственият имейл, за да покажете отношение повече отколкото безсмислени клиширани фрази. В случай, че клиентът е пазарувал конкретен вид от вашите продукти и той обобщава неговото пазаруване – поднесете му благодарствения имейл с допълнение на подобни продукти или свързани. По този начин ще оставите чувството за предаване на стойностна информация.

Успешни имейл кампании, а до следващата ни статия следете социалните ни мрежи, за да сте в крак с тенденциите, новостите и интересната информация, свързана с онлайн търговията.

Покажи повече

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close