Ключовата стъпка, преди да съставите контент-план е подробен анализ, който да определи нуждите на уебсайта ви. Също така от голямо значение е да определите целта, към която се стремите. Когато започнете да попълвате ресурса си с подходяща информация ще изградите ясна стратегия и ще може да планирате графика за актуализиране на съдържанието.
За да изготвите контент-план за сайта си, трябва да преминете през определени стъпки.
1.Избор на рубрики
Това е една от най-лесните стъпки. За начало определете темите на рубриките и техния брой. Броят на рубриките трябва да бъде оптимален, така че те да се попълват своевременно и регулярно.
Без основен набор от рубрики няма да можете да създадете контент-план. По-късно можете да намалите броя им или да добавите няколко нови и подходящи.

2.Избор на тип публикации
Основните типове публикации включват:
- Ръководства стъпка по стъпка.
- Разбивка на проблематична тема.
- Сравнение на технологии/инструменти/обекти.
- Казуси (ваши или чужди).
- Видео уроци.
- Статии за размисъл.
- Анализи (пазарни прогнози).
- Интервюта.
- Пазарни новини и др.
Всеки материал може да бъде представен под формата на един от тези типове публикации. По този начин ще постигнете оригиналност на представянето и ще увеличите информационната привлекателност на сайта си.
3.Намиране на теми
Без подходяща тема няма да можете да съставите контент-план. Има няколко начина за намиране на тематиката за вашия уебсайт:
- Анализ на ключовите думи. Можете да използвате семантично ядро или да организирате отделно тематично търсене, като използвате специализирани услуги.
- Тематични форуми. Този метод ви помага да съставите контент-план, както и да определите нуждите и интересите на целевата си аудитория.
- Мозъчна атака. Стандартният съвет за тази процедура е да запишете абсолютно всички изразени идеи. Теми, които изглеждат вече изтъркани или напълно нереалистични, могат по-късно да намерят неочаквана реализация при по-нататъшно обмисляне и разработване. С помощта на мозъчна атака можете да съставите основното ядро на контент-плана.
- Блогове на конкуренти. Този метод ще помогне да се определят актуалните проблеми, които са от значение за пазара.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... 5 идеи за увеличаване на трафика на уебсайта Какво представлява SERP и как работи? 11 полезни съвета за създаване на добър интерфейс за уебсайт
4.Филтриране на теми
За да се филтрират темите, като се премахнат ненужните и се изберат най-привлекателните, всяка тема трябва да се оцени по следните критерии:
- степента, в която читателите се интересуват от темата;
- съответствие на темата с формата на блога/страницата;
- степента, в която сте запознати с конкретната тема.
Темите могат да бъдат филтрирани чрез задаване на въпроси, като например:
-Интересна ли е темата за читателите? – Ако отговорът е „да“, той се приема. Ако не, тя се отделя за в бъдеще.
-Подходяща ли е темата за формата на вашия блог/страница? – Ако отговорът е „да“, темата се разработва. Ако не, тя се изтрива или отлага.
-Добре ли сте запознати с темата? – Ако да, поемете я. Ако не, по-добре го оставете за по-късно, когато придобиете необходимата компетентност по темата.
След известно време се върнете към отложените теми и преценете възможностите си. Препоръчително е да правите това „преценяване“ редовно.
5.Оформяне на контент-плана
След като темите са избрани и структурирани, може да се изготви окончателен контент-план. Специализирани услуги като Google Docs, които използват лесно форматиране, могат да бъдат от полза. Освен това можете да споделите документа си по този начин, без да предоставяте потребителски имена и пароли.
Сега трябва да разпределите темите по седмици, месеци и тримесечия. Графикът за публикуване може да се основава на нуждите на ресурса и възможностите на контент-мениджъра.
Ако планирате да актуализирате съдържанието доста често, логично е да разделите статиите с една от подходящите опции:
- чрез рубрики;
- по типове публикации.
6.Наблюдение на изпълнението на контент-плана
Включете възможно най-много контент-мениджъри. Колкото по-малко хора участват в даден проект, толкова по-трудно е за тях да се справят с графика на контент-плана. Подробен дневен график ще ви помогне да дисциплинирате служителите си и да оптимизирате блога си.









