Маркетингови акции

„Блестящи диаманти“ на българския козметичен пазар

Станислава Павлова, Shimani

Станислава Павлова има повече от 17 г. опит в сферата на фармацията и козметиката. През 2020 г. създава SHIMANI Smart Skincare – нов бранд луксозна българска козметика, заедно с екип от български учени, разработвали и продукти за НАСА.
Продуктите на SHIMANI не съдържат парабени, силикони, петролни деривати,
ГМО и изкуствени оцветители.

„Блестящи диаманти“ на българския козметичен пазар

Какво означава името SHIMANI?

Да се измисли добро име на бранд е много трудна задача. Всеки ден в ЕС се регистрират между 400 и 450 бранда, тоест да се намери хубаво, незаето име, е почти невъзможно. Няма да забравя никога как една вечер, бях сама в офиса и се сетих за една много красива жена, която срещнах в Шри Ланка, по време на едно работно пътуване. Тя се казваше Шимани. Така избрах името и се радвам, че много се харесва. В превод означава „блестящи диаманти“.

Козметика и продукти за красота са в топ 3 сред най-поръчваните стоки в България за 2020-та, според данни на НСИ. Вие стартирахте точно в турбулентната 2020-та. Какво е да налагаш нова, българска марка за козметични продукти в толкова силно конкурентна среда?

Нашата среда е много конкурентна, много лесно се влиза в търговията с козметични продукти, но е трудно да се задържиш на пазара и да постигнеш успех. Много е лесно да отидеш в една фабрика, да ти напълнят шишета, да направиш опаковки, после идва трудното – да намериш клиенти, най-вече редовни клиенти, защото те са в основата на нашия бизнес. А редовните клиенти обикновено идват на втората, третата година – когато са те видели на различни изложения, чули са отзиви, пробвали са даден козметичен продукт лично…

С какво SHIMANI се отличава от останалите козметични марки на пазара? С какво се гордеете най-много?

Гордея се много и с двете ни серии. Виолетовият ни анти-ейдж крем е един от „блестящите ни диаманти“ – интересното при него е, че цветът му е напълно естествено постигнат, няма оцветители, дължи се на съдържанието на желязо в крема. Обикновено желязото го приемаме като хранителна добавка, ние го вложихме в крем, защото прониква между фибрите на колагена, пречи им да се слепват и така предотвратява появата на бръчки. За този крем получихме и голямо признание – Първо място за „Най-успешна иновативна фирма“ от Българската търговско-промишлена палата.

Имаме и 100% натурална серия, с която отново се отличаваме, защото в момента на пазара е пълно с марки, които твърдят, че са натурални, но съставките на продуктите им говорят точно обратното. Много е важно потребителите да четат съдържанието и да внимават какво слагат върху лицето и тялото си, защото това влияе пряко на здравето. Затова истински се гордея с нашия натурален крем, с 13 масла, пчелен восък и розова вода, няма никакви консерванти и емулгатори. Много е трудно да се направи такъв крем, който да е издръжлив, без химия, но самият пчелен восък и комбинацията от масла служат като консервант. Подобен козметичен продукт изисква сериозна грижа, отглеждам го като бебе, пазя го от слънчева светлина и топлина, но пък клиентите го оценяват. Имаме редовни клиенти, които търсят точно такава козметика – чиста и натурална.

„Блестящи диаманти“ на българския козметичен пазар

Как се отрази пандемията на Вашата компания?

Да налагаш нов, напълно непознат бранд, в условията на глобална криза, е много трудно. За brand awareness се работи 3 години минимум. Най-сериозните трудности дойдоха от затруднения пряк достъп с потенциални клиенти. В нашия бизнес са много важни участията по изложения, директната връзка с хората. Много е трудно да развиваш нова марка в толкова конкурентна среда, сред много големи играчи на пазара.

Имаше и някои позитиви – не ни се наложи да преустройваме бизнеса си, ние започнахме дейност насред пандемията, в условията на криза. Създадохме го така, че да бъде пригоден към новите условия. Освен това хората започнаха още по-масово да пазаруват онлайн. Положителен при нас беше и фактът, че онлайн каналите дават възможност на нови, прохождащи брандове, да стигнат до различни аудитории. Социалните мрежи са лесен начин бързо да бъдеш забелязан, превърнаха се и в чудесен канал за продажба. Преди не беше така – само големите брандове можеха да си позволят телевизионна реклама например.

Какво ще кажете на хората, които мислят, че пътят към красотата и младостта задължително минава през подмладяващи процедури и козметиката е недостатъчна?

Искам да кажа на всички млади момичета, че няма нужда да прибягват до филъри, за да изглеждат добре. Грижата за външния вид е комплексна – начинът на живот, храненето, всичко оказва влияние… С добро почистване, тониране и хидратация можем да постигнем здрава, блестяща и красива кожа, без груби козметични интервенции.

Как си представяте развитието на SHIMANI?

Още когато създавах SHIMANI, трябваше да си отговоря на въпроса дали искам да го развивам само в България или имам амбиция да изляза и на чужд пазар. Разбира се, че се спрях на втората опция. Най-важната цел, която си поставям, е да намеря инвеститори и партньори, с които да наложим SHIMANI на чужди, много по-големи пазари.

Е-търговията на бъдещето през Вашите очи?

Все повече ще се развива, най-вероятно в момента дори не предполагаме какви чудеса и новости предстоят. Сигурно ще можем да виждаме продуктите като холограми. Свидетели сме как всичко става интерактивно.

Shimani – Интелигентна грижа за кожата – Shimani

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии
Back to top button
Close
Close