В съботния ден Благоевград беше домакин на първото издание на Digital4Blagoevgrad. Събитието в града беше второто по ред от календара на Digital4Bulgaria. Форумът събра някои от най-успешните професионалисти в сферата на дигиталното предприемачество, които споделиха своя опит пред над 150 представители на бизнеса и академичната общност в града.
Конференцията на тема „Нови дигитални възможности 2023“ беше богата на вдъхновяващи идеи, полезни съвети и примери от практиката за това как да се използват дигиталните технологии за развитие на бизнеса и личния растеж.
Организаторите успяха да създадат приятна и полезна атмосфера за участниците и да покажат колко е важно да бъдем в крак с новите тенденции в дигиталния свят. Събитието се осъществи, чрез съдействието на Община Благоевград и Американския университет в България, а негови спонсори бяха Next Basket, Postbank, GombaShop и SuperHosting. По време на паузите посетителите имаха възможността да разгледат и изложението, сред което се срещаха фирми като BigArena, Call2all, Postbank и Next Basket.
Форумът Digital4Blagoevgrad изпълни мисията си да създаде условия за споделяне на експертни знания и да подобри условията за правене на бизнес. Местните предприемачи и млади хора с амбиции в сектора получиха и допълнителна стойност от събитието – те обмениха контакти и идеи, които ще им послужат за в бъдеще.
Конференцията беше открита от г-н Илко Стоянов, кмет на Община Благоевград, който поздрави публиката и сподели:
“Щастлив съм да виждам толкова млади хора сред препълнената зала и се радвам, че община Благоевград е домакин на това събитие. Пазарите се променят бързо, но дигиталните технологии дават предимство и мобилност на бизнеса и младото поколение да се реализира, защото именно те са богатството на една община.”
Той допълни още, че Благоевград е една прекрасна стартъп дестинация.
Думата за приветствие имаше и г-н Любомир Атанасов, основател на конференциите Digital4 и управител на Internet Media Group.
“Бих искал накратко да споделя с вас историята на Digital4. Тя стартира преди осем години в Пловдив от едно малко събитие, а в момента вече е един от най-мащабните форуми в България. Постепенно инициативата започна да се разраства и в повече градове. Тази година ще имаме и две пилотни издания в Истанбул и Атина. ” – коментира г-н Атанасов и допълни още, че най-накрая е достигал мечтата си събитието да се проведе и в Благоевград.
Основната цел на събитията е да създават атмосфера, чрез която да помагат на участниците да направят нови запознанства и бизнес възможности. Първата лекция от програмата беше на Слав Славчев, основател на Market-in Digital. Той засегна темата „Стъпки при дигитализиране и стартиране на бизнес онлайн“ и добави, че е важно да следите пазара, а не маркетолога.
“Не се доверявайте сляпо на меркетолога ” – сподели Славчев, като вметна и своите наблюдения върху това как да следите правилно пазара и да разбирате сигналите на потребителите и, че невинаги трябва да се гледа растежа, а по-скоро стабилността.
След Славчев на сцената в Благоевград се качи Ангел Искрев, творчески директор в агенция Proof. Неговата презентация събуди интереса на аудиторията заради нетрадиционното име, което беше избрал – „Що е макѐ, все е юна̀к“. Той говори за това, колко е важно да можем да казваме „НЕ“, защото в дигиталната област най-силното нещо е характера. Според неговите наблюдения, когато не се отказваш и си повтаряш „НЕ“ накрая ще си кажеш друго много по-важно двубуквие, а именно „Да, това е най-доброто, което успях да направя“.
След кратката кафе пауза започна вторият панел, в който основно участие имаха дамите. Анна Гуркова, основател на движението за млади артисти „I CAN“ и инфлуенсър в областта на изкуството, засегна темата за развитието на таланта и личния бранд в дигиталния свят. Тя сподели за предизвикателствата, пред които са изправени хората в сферата на изкуството и как един човек може да бъде вдъхновение за много други. „Важно е да не се предаваме, да работим усърдно и да вярваме във възможностите си“ – каза тя в заключение на лекцията си.
Въпросите за трудността на творческите натури да работят в строго определен работен ден, засегнат от Анна Гуркова, беше задълбочен от презентацията на Каролина Стойчева, която е Business Development Representative в MarketStar. Заглавието на лекцията ѝ беше именно „Проактивността от 9 до 5 и отвъд“. Тя посъветва публиката да предизвиква себе си постоянно, защото това е ключът към успешна кариера и път към откриването на нови таланти и възможности.
По темата „Как да печелим от създаване на съдържание за големи брандове“, която следваше по програма, взеха участие двама представители от Stellary Agency – Николай Йоргов, Managing Director и Виктория Щерева, Digital Copywriter. Те споделиха на аудиторията ключовите стъпки за изкарване на допълнителни приходи онлайн.
Николай Йоргов коментира, че в днешно време не става въпрос само за количество, а за качество на съдържанието. Трябва да има нещо уникално, което да те отличава от другите и да привлича вниманието на клиентите. Първото впечатление е важно, но това, което действително оставя следа, е качеството на продукта или услугата, която предлагаме. От основно значение е също да се следи какво се случва на пазара и какво правят конкуренти. В крайна сметка, успехът зависи от нас – от това какво предлагаме и как го представяме.
Той допълни още, че много онлайн магазини са се убедили в това, че рекламите, които най-добре продават са тези на UGC криейтърите.
“Според проучване 8 от 10 маркетолози вярват, че компаниите, които досега не са работили с инфлуенсъри или UGC криейтъри, ще започнат да го правят през 2023 година.” – добави още Щерева и изясни, че през 2023 кратките видеа ще останат инструментът, който все повече ще се предпочита и използва от маркетолозите.
След обедната почивка бяха засегнати въпросите, свързани с възможностите, които предлагат дигиталните технологии. Първа в панела думата взе Йорданка Белдарова, Управител на Бизнес център Благоевград Васил Левски, Пощенска банка. Тя коментира темата за дигитални възможности за малкия бизнес от Пощенска банка. След нея Петър Дяксов, съдружник в дигитална агенция SEOMAX, изясни въпроса „Дигитален маркетинг експерт от всяко място на света“.
Аудиторията се впечатли, когато разбра от Дяксов колко много възможности предоставя дигиталния маркетинг за развитие и как Chat GPT може да се използва за развитието и за повишаването на вашата продуктивност.
“Подобен тип кариера дава свобода на човека, но и представлява огромна отговорност” – допълни още той.
По темата „Подкаст и личен бранд в ерата на изкуствения интелект“ говори Георги Митев, създател на Старт БГ Подкаст. Той разказа за своя опит и за това, колко е важно да продължаваме да учим и да се развиваме през целия си живот.
“Ако не го правите, рискувате да останете незабележими” – заключи той.
Темите, засегнати в късния следобед бяха не по-малко интригуващи за публиката. Димитър Татарски, Основател на Характер.бг, сподели опита си, свързан с въпроса „Как каузите и образованието създават възможности“.
Непосредствено преди края на конференцията се състоя и панелна дискусия по темата “Как да бъдем успешни с помощта на дигиталните технологии”, чийто модератор беше Надя Гогова – управляващ партньор, сп.Enterprise. Като гост панелисти взеха участие Слав Славчев – Founder & CEO, Market-in Digital, Виктор Логодажки – The Hub и Димитър Иванов – Valival.
Следващото събитие от календара на Digital4 е след броени дни в Бургас. Крайморският град ще приеме конференцията Digital4Burgas, която тази година ще продължи два поредни дни – 27 и 28 април, а билети все още може да вземете от тук.