E-Commerce

Добавената реалност – практично решение за онлайн търговията

Живеем във време, в което може да купим почти всяка стока или услуга, докато стоим по пижама в хола. Благодарение на развитието на технологиите, онлайн търговията е факт и все повече хора избират да пазаруват по този начин. Основната причина, разбира се, се крие в удобството, а също и във възможността да поръчаш неща от другия край на света, без да се налага да ходиш до там.

Недостатъкът на пазаруването онлайн

Ако трябва да сме честни, има един недостатък на пазаруването онлайн, който все още отказва хората да направят поръчка. Това е липсата на възможност да пипнеш, усетиш или да видиш как ще стои продуктът, който сме избрали. Разбира се, много търговци предлагат замяна или връщане на артикулите, но това създава допълнителни разходи и губене на време.Една технология обаче има силата да разреши този проблем с лекота, добавената реалност.

Добавената реалност – практичното решение

Augmented reality (AR)  или още позната като добавена (разширена) реалност е технология, която позволява на потребителя, посредством устройство, да добавя несъществуващи елементи в реалната среда. Може би звучи малко сложно, но представете си филтрите в  Snapchat, които ви слагат кучешка муцунка или заешки уши.

Днес технологичният напредък позволява  да  се разработват мобилни приложения с AR,  които осигуряват на потребителите възможността да тестват и преживеят виртуално продукта, преди да решат дали да го купят. Тези приложения могат да включват множество допълнителни функции – например: промяна цветове, размер и дизайн на продукта. Освен това, друга полезна опция е клиентите да създават 3D модели, които да поставят в реална среда, използвайки  единствено камерата на телефона си.

Те вече го направиха

Ако сте останали с впечатлението, чете все още предстои да се разработват, значи имате нужда да актуализирате информацията си. Някои от най-големите играчи на пазара вече пуснаха в употреба свои приложения и това определено им помогна да се отличат от конкуренцията и им донесе по-големи печалби. Ето два примера за успешното използване на AR  за онлайн пазаруване.

Още през 2017 г., IKEA известната  шведска компания, създаде в помощ на стоите клиенти –  The Dulux Visualiser. Това е приложение, базирано на AR технологията, с което купуването на мебели онлайн става много по-лесно. То ви позволява да сканирате пространството в стаята и да видите как ще изглежда различните продукти, предлагани от IKEA. Така няма нужда да се тревожите дали сте избрали подходящия размер и дали ще се получи хармонично съчетание на цветове.

Ако някога сте пазарували грим или козметика, знаете колко трудно е да изберете подходящ цвят, който да ви стои добре. Затова често се случва, когато го сложите, да останете разочаровани от покупката. Козметичният гигант Sephora предлага решение за всички любители на грима и козметиката. Чрез тяхното приложение, може да направите снимка на лицето си и да пробвате огромната гама от продукти, които се предлагат в техните магазини. Така няма как да сбъркате в избора на перфектното червило!

Както сами може да се убедите, добавената реалност значително променя облика на онлайн търговията. А най-хубавото е, че и потребителите, и продавачите печелят от това!

 

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close