• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

E-Commerce Annual Summit отново събра изявени експерти от България и чужбина

Редактор От Редактор
05.10.2023
В Електронна търговия, Събития
Време за четене: 1 минута
A A
0
E-Commerce Annual Summit отново събра изявени експерти от България и чужбина
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

На 4 октомври 2023 г. се проведе осмото поредно издание на e-Commerce Annual Summit – годишното събитие за електронна търговия, което събра около 200 участници и над 20 изявени експерти в сферата от България и чужбина.

Участниците в конференцията дискутираха актуалните тенденции и иновации в онлайн търговията и маркетинга и практически казуси от работата както на лекторите, така и на публиката в залата. Лекторите очертаха перспективите пред онлайн бизнеса в контекста на икономическата и геополитическата ситуация и засилената конкуренция.

За всичките осем издания на събитието то е посетено от над 1100 души. Изложителите по време на форума са повече от 60, а лекторите – над 120.

Инфлация, пазаруване, растеж

Рени Яврийска, Consumer Panel Services Lead, GFK Bulgaria, откри конференцията, като представи данни за тенденциите при пазаруването на домакинствата. Заради продължителната инфлация домакинствата са променили поведението си, но се наблюдава раздалечаване между България и държавите от Европейския съюз (ЕС) по отношение на позитивизма.

Безработицата все още е ниска, което е важен фактор и домакинствата да поддържат темповете на харчене, посочи Яврийска.

Супер- и хипермаркетите продължават да бъдат местата, които са най-предпочитани за пазаруване в България. По отношение на обема обаче те губят позиции. Напоследък се наблюдава пренасочване и към по-малките магазини, където домакинствата предпочитат да купуват най-наложителното, макар и на не толкова конкурентни цени.

Намаляват онлайн покупките на бързооборотни стоки, тъй като домакинствата се връщат към офлайн покупките след COVID кризата, допълни Рени Яврийска.

Сред акцентите от презентацията на Gfk бяха делът на най-големите онлайн покупки, все по-силната роля на собствените марки и нарастващия им дял с общия брой покупки, както и значението на продуктите, закупени на промоция.

Георги Костов, Съосновател и управляващ съдружник в GombaShop™, коментира по време на неговата презентация, че интернет потреблението има накъде да расте, предвид факта, че достъпът до интернет в България е под средното за Европа. Потребителите онлайн са два пъти по-малко от тези в Централна и Източна Европа, което говори за голям потенциал на бизнеса.

Той обаче развенча мита за бързите пари в онлайн търговията. Като всеки един бизнес онлайн магазинът изисква усилия и работа и това е причината много бизнеси бързо да отпадат.

Социална търговия, мобилна търговия, изкуствен интелект

Ioana Anescu, Growth Marketing Manager, GPeC, продължи с темата за социалната търговия и ролята на общностите в социалните медии за електронната търговия.

Тя представи данни, според които 30% от купувачите е вероятно да направят покупка директно през социалните мрежи като Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter или Snapchat.

Ioana Anescu представи и данни за ползването на социални медии в Румъния и целите на потребителите им, както и топ 10 на рекламните категории във всяка от най-популярните социални мрежи.

Ioana Anescu коментира и инфлуенсър кампаниите. Според нея кампаниите се увеличават, но ангажираността и покупките намаляват. Продължителността и консистентността са ключът към успеха на кампаниите за реклама в онлайн търговията, като в основата стоят историите и полезното съдържание, заключи тя.

Стефан Чорбанов, Human Being & Certified Magento 2 Solution Specialist, Stenik, навлезе в спецификите на мобилната търговия и мобилните приложения. Той коментира, че развитите онлайн търговци, които нямат мобилни приложения, изпускат възможности.

При наличие на подобно приложение търговецът ползва своя онлайн магазин като основа и в реално време има синхронизация на данните, голям набор от функционалности, централизирана информация, интеграция на маркетинг инструменти и други.

Стефан Чорбанов представи и нейтив приложение, интегрирано с онлайн магазина на търговеца, което от Stenik разработват, както и възможните функционалности, които то предлага.

Jason Kataropoulos, Chef Commercial Officer, ATCOM, представи възможностите за приложение на изкуствен интелект (AI) в електронната търговия за персонализиране на съдържание, препоръки за продукти, персонализирано търсене, разпознаване на изображения, автоматично генерирано съдържание, оптимизация на цените и на работата на уебсайта, откриване на аномалии, модериране на продукти, складова автоматизация и т.н.

Бисквитки и персонализация

Ирина Янева, Старши Мениджър в Адвокатско съдружие „Ърнст и Янг“, и Мартин Пенчев, eCommerce legal consultant, Sotirov, Penchev & Partners, коментираха регулациите в ЕС за бисквитките, събирането на данни на потребителите и защитата на поверителността.

Ирина Янева коментира, че за потребителите сигурността е ключова, а заедно с това защитата на личните данни и как онлайн бизнесът ги управлява.

Мартин Пенчев коментира, че основната цел на новата директива на ЕС е предаването на данни към трети страни. Очакванията са регламентът да влезе до края на тази – началото на следващата година. Той посъветва онлайн търговците да направят одит, за да са сигурни, че отговарят на регулаторните изисквания.

Практиките на регулаторите по отношение на бисквитките еволюират постоянно и очакваме още развитие в насока изясняване на изискванията, приложими към поставянето на бисквитки и използване на информацията, генерирана от тях, каза Янева.

За онлайн търговците е съществено важно да съумеят да се възползват максимално от информацията, която се събира чрез бисквитките, като съобразяват съответните регулаторни изисквания, за да се предпазят от жалби от потребители и санкции от регулатори в България и в други държави, където оперират.

Mihailo Ponjavić, General Manager, ePonuda, представи темата за психологията зад персонализацията в електронната търговия. Той коментира, че рекламният „шум“ в съвременността се е увеличил значително в сравнение със 70-те години на ХХ век. Тогава е имало около 1600 рекламни съобщения дневно, през 90-те те се увеличават до 4000, а през 2020 г. вече надвишават 10 000. Същевременно капацитетът на човешкия мозък да помни си остава същият – значително по-малък.

Понявич посочи, че в ерата на непрекъснатата свързаност всеки смартфон е потенциален маркетплейс и така електронната търговия е неизменна част от живота на хората. Хората по света вече далеч повече прекарват време в гледане и следене на различни интернет медии през мобилни или свързани устройства, отколкото традиционни медии.

Средата обаче е свръхконкурентна. Все повече търговци се борят за вниманието на потребителите в среда на сериозен „шум“, което налага изготвянето на стройна стратегия за реклама и привличане на вниманието. Различните действия и канали трябва да бъдат оптимизирани, така че да се стигне до отговор от страна на потребителите и да се постигат бизнес целите на организацията, посочи той.

Дискусии с примери от практиката: иновации в разплащанията и AI инструменти в маркетинга

В рамките на панелна дискусия за иновации в разплащанията в онлайн търговията Христо Колев, Регионален мениджър, tbi bank, Веселин Георгиев, Country Manager, Binance, Йордан Стоянов, Founder and CEO, PayMan Group, и Михаел Михайлов, финтех експерт, коментираха бъдещето на платежните методи и интеграцията им в онлайн магазните.

Експертите се обединиха около мнението, че разнообразието от платежни методи помага, но е важно търговците да профилират таргет пазара си, защото някои платежни методи носят значителни разходи.

Като цяло основните тенденции, които те очертаха, са все по-бързи трансакции, по-голямата сигурност чрез технологии за криптиране, опростен и интуитивен, интерфейс и по-гъвкави възможности за плащане.

Георги Кандев, Business Operations Manager, Netpeak Bulgaria, Етиен Янев, Senior Social Media Manager, Payhawk, Христо Станчев, SEO Expert, Александър Мансур,Co-Founder & Marketing Expert, Riscase Digital, завършиха форума с дискусия за AI инструментите, приложими в маркетинга и рекламата.

Според тях AI е най-хубавото нещо, което се е случвало в маркетинга заради изпълнението на досадните, повтарящи се задачи в дигиталния маркетинг и електронната търговия.

Те обсъдиха употребата на ChatGPT в маркетинга и спецификите на действие с инструмента в зависимост от това, което организацията иска да постигне, както и коментираха други AI инструменти, които могат да са полезни на бизнеса в маркетинга – за оптимизация на съдържание, анализ на съдържанието на конкуренцията, анализ на данни, анализ на потребителско поведение и други.

Тези инструменти спестяват време на бизнеса, което може да бъде отделено за осъществяването на по-сложни задачи. Те все още не са достигнали нивото, така че да се постигне пълна автоматизация на редица задачи, но могат да са изключително полезни на екипите.

Партньори на конференцията

Официални партньори: Stenik, SuperHosting.bg, GombaShop, BoxNow, tbi bank

Имиджов партньор: Next Basket

Meдия партньори: Net Info, DiTech

Партньори: Devin, Spetema, Esmoker.bg, Българска стопанска камара (БСК), Браншова камара на дървообработващата и мебелната промишленост, Several Clouds, Bulgaria Ecom Meetup

Официален дигитален партньор: IAB Europe

Дигитални маркетинг партньори: Seomax, Design Expert, Etarget Bulgaria

СподелетеTweet

Прочетете още

YouTube, TikTok и Meta ще кандидатсват за лицензи за електронна търговия, след забраните на Индонезия

YouTube, TikTok и Meta ще кандидатсват за лицензи за електронна търговия, след забраните на Индонезия

26.10.2023
Киберсигурността - новата класическа наука

Киберсигурността – новата класическа наука

25.10.2023
Продажбите в Amazon са пътя към успеха за всеки търговец

Продажбите в Amazon са пътят към успеха за всеки търговец

23.10.2023
Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

Digital4Plovdiv: Събитието, което променя бизнеса

16.10.2023
Digital4Plovdiv: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

Digital4Plovdiv 2023: по-богата програма, по-голяма стойност, повече вдъхновение

29.09.2023
alibaba investitsiya turkey ditech.bg

Alibaba обмисля инвестиция от 2 млрд. долара в Турция

18.09.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози
Digital4StaraZagora Digital4StaraZagora Digital4StaraZagora

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

4 интересни приложения на изкуствения интелект

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

Дигиталните технологии днес

Смарт технологиите, които превземат ежедневието ни

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Киберсигурността – новата класическа наука

Последни публикации

Google ще инвестира 2 млрд. долара в конкурента на OpenAI - Anthropic

Google ще инвестира 2 млрд. долара в конкурента на OpenAI – Anthropic

30.10.2023
OpenAI сформира екип за справяне с потенциалните рискове от изкуствения интелект

OpenAI сформира екип за справяне с потенциалните рискове от изкуствения интелект

27.10.2023
Социалната мрежа X пуска възможност за аудио и видео разговори

Социалната мрежа X пуска възможност за аудио и видео разговори

26.10.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори