• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Електронният бизнес – плюсове и минуси

Редактор От Редактор
10.07.2019
В Електронна търговия
Време за четене: 1 минути
A A
0
1 eufj5bnpw3xszxk3bhvhxw
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Електронният бизнес може да се разглежда като форма на бизнес, основана на въвеждането на информационни и телекомуникационни технологии в бизнес процесите.

Електронният бизнес или електронната търговия е вид бизнес, който е пряко свързан с операции, насочени към осъществяване на процеса на закупуване и продажба на стоки и услуги с цел печалба. Електронният бизнес може да се разглежда като форма на бизнес, основана на въвеждането на информационни и телекомуникационни технологии в бизнес процесите.

Търговската дейност може да се развива в две посоки: първо, организациите могат да се специализират в закупуването и препродажбата на стоки или посредничеството в сферата на стокообмена; второ, предприятията и организациите могат да провеждат дейности по възлагане на обществени поръчки, насочени към осигуряване на производството на стоки и услуги с цел последващата им продажба.

Електронният бизнес и електронната търговия процъфтяват поради факта, че те имат редица предимства в сравнение с традиционните форми на бизнес. Освен това ползите се отнасят както за потребителите, така и за доставчиците. Освен това можете да подчертаете ползите за обществото като цяло.

За доставчиците тези ползи са както следва.

  1. Глобалното присъствие означава, че обхватът на електронната търговия не се определя от географските граници, а от разпространението на компютърни мрежи. Интернет позволява на малки доставчици да извършват бизнес в световен мащаб.
  2. Повишаването на конкурентоспособността става чрез „приближаване към клиента”: информационните и телекомуникационните технологии се използват удобно, за да предлагат не само самите стоки и услуги, но и разширяват пред- и следпродажбената поддръжка.
  3. Намаляване на разходите при извършване на сделки по електронен път.
  4. Подобряване на веригата за доставки – стоките идват от доставчика към клиента, заобикаляйки складовете на едро и търговските обекти, което води до намаляване на финансовите и времеви разходи. Пътят за доставка е скъсен, доколкото е възможно, за стоки и услуги, които могат да се доставят по електронен път (игри, музика, филми, софтуер, различни видове информация, включително информационни обществени услуги).
  5. Бизнесът винаги е отворен – формулата “24 часа на ден, седем дни в седмицата, 365 дни в годината”.
  6. Персонализацията се състои в възможността, в резултат на електронно взаимодействие, да се получава информация за индивидуалните потребителски искания и автоматично да се предоставят продукти и услуги, които отговарят на техните нужди.
  7. Бърз старт на продукта на пазара – достатъчно е да добавите продукт или услуга към каталога на сайта. Това отваря нови хоризонти в поведението на бизнеса.

Предимствата на електронната търговия за доставчиците се превръщат в нови възможности за потребителите:

  1. повсеместното предоставяне на услуги – потребителят получава глобален избор на доставчици;
  2. анонимност – много сайтове изискват минимална информация за клиента;
  3. широка гама от стоки и услуги (стоките от всеки доставчик от който и да е регион са на разположение на купувача);
  4. персонализация по отношение на потребителя означава възможността за избор на продукт в съответствие с индивидуалните предпочитания;
  5. потребителят получава по-евтини продукти и услуги, тъй като намаляването на разходите на доставчиците оказва положително въздействие върху цените;
  6. електронната социализация означава способността да се комуникира с други потребители, за да се определи надеждността на доставчиците, качеството на стоките и услугите, сравнението на цените.

Обществото като цяло също се възползва от разпространението на информационни и телекомуникационни технологии:

  • предоставяне на широк спектър от услуги: образование (обучителна литература, уебинари, конференции), здравеопазване (електронно назначаване на лекар, телемедицина), обществени услуги;
  • повишаване на жизнения стандарт поради по-голяма наличност на стоки и услуги, по-ниски цени;
  • онлайн продажбата (поръчка) на стоки и услуги намалява автомобилния трафик и намалява замърсяването на околната среда.

Трябва да се отбележи, че някои аспекти на електронната търговия могат да доведат както до предимства, така и до недостатъци за доставчиците и потребителите. Анонимността на страните в електронната търговия може да доведе до тяхното недоверие един към друг и до провала на сделката. Освен това електронният бизнес все още не е законово регламентиран. Така че има някои трудности при провеждането и легитимирането на предприемаческата дейност в Интернет. От страна на потребителите, може да има недоверие към услугите, продавани чрез интернет, често оправдани. Много клиенти предпочитат да пипнат продукта с ръце. Дългото изчакване за доставката на закупени продукти поради неподобрени канали за продажби може също да накара купувача да се обърне към традиционните форми на търговия.

Огромният брой доставчици и потребители, анонимността, намаляване на нивото на мрежовата сигурност прави електронната търговия привлекателна за измамниците. Това обстоятелство има отрицателни последици за цялото общество. За държавата, по-специално, това може да доведе до не получаване на данъци в бюджета при поддържане на „сиви“ счетоводни схеми. В допълнение, увеличаването на броя на ефективните и по-евтини електронни предприятия може да доведе до изтласкване на търговски офлайн предприятия от пазара. За мнозина това може да се превърне в беда: загуба на работа, нарушаване на обичайната сфера на съществуване (например затваряне на магазин близо до дома).

СподелетеTweet

Прочетете още

bes angel angelov

Как да привлечем финансиране и да изградим печеливш eCommerce бизнес – интервю с Ангел Х. Ангелов

14.03.2025
bes europe

Електронната търговия в Европа бележи €958 млрд. приходи през 2024 г., прогнозата е за 12% ръст на сектора в Източна Европа

26.02.2025
ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс - защо търговците ги предпочитат?

ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс – защо търговците ги предпочитат?

01.12.2023
Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

30.11.2023
Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

30.11.2023
Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

17.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори