• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Изкуствен интелект в търговията на дребно и предимства на автоматизацията

Редактор От Редактор
27.02.2020
В Електронна търговия
Време за четене: 1 минути
A A
0
izkustven intelekt v targoviyata na drebno
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Изкуственият интелект вече не е футуристична технология, която обещава да трансформира бизнеса. Това е оперативен инструмент, който може да помогне на търговците да управляват разходите и да направят своите марки по-подходящи за нуждите на потребителите и да създадат по-персонализиран опит.

Но изкуственият интелект в търговията на дребно не е като софтуерен пакет, който търговците на дребно могат да купуват от рафта, да се свържат и да стартират. За да постигне ползи, изкуственият интелект в търговията на дребно трябва да работи с преориентирани данни. Един от ключовите моменти при създаването на база данни е работата с експертни анализатори. Това са експерти, които разбират разработването на алгоритми, които поддържат нуждите на бизнеса.

Водещите марки познават ценността на експертните анализатори още в началото и много от тях, като Apple, Facebook и Google, придобиха очевидно конкурентно предимство в резултат.

По отношение на търговските операции, изкуственият интелект може да помогне за намаляване на разходите и повишаване на ефективността. Например, предоставяйки интелигентни услуги на клиентите, използващи ботове, или персонализирайки опит за пазаруване, с по-подробни препоръки за инвентаризация въз основа на предпочитанията на клиентите, изкуственият интелект може да намали разходите за труд. Той може също да увеличи релевантността на марката, като прогнозира тенденциите за купуване на клиенти въз основа на моделите за пазаруване и публикациите в социалните медии.

Изкуствен интелект в търговията на дребно – предимства

Пример: Водещ търговец на дребно използва AI за преглед на изображения на продукти за своя сайт за електронна търговия. Преди това хората ръчно разглеждаха, поставяха и качваха отделни изображения в система за управление на съдържанието. Този процес отнема много време и съдържа грешки на оператора. Използвайки AI, компанията използва машинно обучение за по-точно класифициране на изображения на продукти по автоматичен начин, което води до по-бързо време за обработка.

Хората все още участват в обработката на изображения, но само за да вземат решения, когато технологията не знае как да категоризира елемент. В резултат на това търговията на дребно намали разходите за обработка на изображения и увеличи производителността и служителите вече могат да се съсредоточат върху постигането на по-висока добавена стойност.

Целевата аудитория и нейното разбиране

Тъй като компаниите постигат по-функционална зрялост с помощта на изкуствен интелект, тя може да използва тази технология, за да придобие по-задълбочено разбиране на предпочитанията и поведението на аудиторията в множество канали. Това се дължи на факта, че AI може да анализира мащабни и на пръв поглед несвързани набори от данни по-задълбочено и по-бързо от технологиите, които не са достъпни за самостоятелно обучение.

Например, SapientRazorfish използва приложни техники за машинно обучение, за да прогнозира динамично поведението на потребителите на уебсайта на търговеца. Преди това същият търговец на дребно е насочвал предварително определени потребителски сегменти към продукти и маркетинг въз основа на набор от подбрани и строги правила. Преди това същият търговец е насочен към предварително определени потребителски сегменти към продукти и маркетинг въз основа на набор от подбрани и строги правила.

Използвайки най-новите техники за приложно машинно обучение, екипът точно прогнозира най-вероятния отдел или продукт, който посетителят е търсил. Способността за динамично прогнозиране кои продукти всъщност са необходими, показва, че изкуственият интелект в търговията на дребно е категоричен плюс.

Изкуственият интелект в търговията на дребно също може да се използва за подобряване на ангажираността на клиентите. Например, Staples предлага на своите бизнес клиенти Easy Button, което ви позволява бързо да попълвате поръчки за офис продукти. Натискането на бутона „Easy“ активира гласовия интерфейс, който пита клиента какво трябва да промени. Отговаряйки на „Post-it Notes“ или „blue pens“, те могат да попълнят основните продукти.

5-стъпков план за въвеждане на изкуствен интелект в търговията на дребно

Ето някои първоначални стъпки за превръщането на изкуствения интелект в търговията на дребно в нов конкурентен актив:

Определете проблемните области на вашия бизнес: постигнете консенсус по най-важните задачи и решете коя от тях може да се възползва от използването на AI.

Определете данните, необходими за решаване на проблема: това означава да анализирате бизнес процесите, които могат да осигурят незабавни ползи от тяхното подобрение, и да определите вида на данните, необходими за подобряване на процеса.

Изграждане на практика за събиране и анализ на данни: това е един от етапите, където анализаторите на данни могат да играят решаваща роля.

Създайте прототип на начина, по който ще събирате и прилагате данни за подобряване на процеса: вашият прототип трябва да провери дали можете успешно да събирате и използвате данни. Това означава да изпълнявате задачи като работа с данни, като използвате модели и анализирате данни за ефективността.

Прилагане на портотип, който ще управлява данните, необходими за решаване на бизнес проблем, избран за подобряване, чрез изкуствен интелект.

Търговският бизнес на дребно с правилното лидерство и мислене може да процъфтява с помощта на изкуствен интелект, но първо трябва да създаде за себе си култура на вземане на решения въз основа на данни, получени от AI. В днешната конкурентна област е важно лидерите на дребно да обмислят реалното въздействие, което прилагането на подобни решения би могло да има. В допълнение към намаляването на разходите, изкуственият интелект в търговията на дребно може да осигури безценна аудитория, да привлече клиенти и да ускори продажбите. В момента никоя друга технология не обещава да запази търговията на дребно като AI.

СподелетеTweet

Прочетете още

bes angel angelov

Как да привлечем финансиране и да изградим печеливш eCommerce бизнес – интервю с Ангел Х. Ангелов

14.03.2025
bes europe

Електронната търговия в Европа бележи €958 млрд. приходи през 2024 г., прогнозата е за 12% ръст на сектора в Източна Европа

26.02.2025
ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс - защо търговците ги предпочитат?

ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс – защо търговците ги предпочитат?

01.12.2023
Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

30.11.2023
Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

30.11.2023
Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

17.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори