E-Commerce

Изкуствен интелект в търговията на дребно и предимства на автоматизацията

Изкуственият интелект вече не е футуристична технология, която обещава да трансформира бизнеса. Това е оперативен инструмент, който може да помогне на търговците да управляват разходите и да направят своите марки по-подходящи за нуждите на потребителите и да създадат по-персонализиран опит.

Но изкуственият интелект в търговията на дребно не е като софтуерен пакет, който търговците на дребно могат да купуват от рафта, да се свържат и да стартират. За да постигне ползи, изкуственият интелект в търговията на дребно трябва да работи с преориентирани данни. Един от ключовите моменти при създаването на база данни е работата с експертни анализатори. Това са експерти, които разбират разработването на алгоритми, които поддържат нуждите на бизнеса.

Водещите марки познават ценността на експертните анализатори още в началото и много от тях, като Apple, Facebook и Google, придобиха очевидно конкурентно предимство в резултат.

По отношение на търговските операции, изкуственият интелект може да помогне за намаляване на разходите и повишаване на ефективността. Например, предоставяйки интелигентни услуги на клиентите, използващи ботове, или персонализирайки опит за пазаруване, с по-подробни препоръки за инвентаризация въз основа на предпочитанията на клиентите, изкуственият интелект може да намали разходите за труд. Той може също да увеличи релевантността на марката, като прогнозира тенденциите за купуване на клиенти въз основа на моделите за пазаруване и публикациите в социалните медии.

Изкуствен интелект в търговията на дребно – предимства

Пример: Водещ търговец на дребно използва AI за преглед на изображения на продукти за своя сайт за електронна търговия. Преди това хората ръчно разглеждаха, поставяха и качваха отделни изображения в система за управление на съдържанието. Този процес отнема много време и съдържа грешки на оператора. Използвайки AI, компанията използва машинно обучение за по-точно класифициране на изображения на продукти по автоматичен начин, което води до по-бързо време за обработка.

Хората все още участват в обработката на изображения, но само за да вземат решения, когато технологията не знае как да категоризира елемент. В резултат на това търговията на дребно намали разходите за обработка на изображения и увеличи производителността и служителите вече могат да се съсредоточат върху постигането на по-висока добавена стойност.

Целевата аудитория и нейното разбиране

Тъй като компаниите постигат по-функционална зрялост с помощта на изкуствен интелект, тя може да използва тази технология, за да придобие по-задълбочено разбиране на предпочитанията и поведението на аудиторията в множество канали. Това се дължи на факта, че AI може да анализира мащабни и на пръв поглед несвързани набори от данни по-задълбочено и по-бързо от технологиите, които не са достъпни за самостоятелно обучение.

Например, SapientRazorfish използва приложни техники за машинно обучение, за да прогнозира динамично поведението на потребителите на уебсайта на търговеца. Преди това същият търговец на дребно е насочвал предварително определени потребителски сегменти към продукти и маркетинг въз основа на набор от подбрани и строги правила. Преди това същият търговец е насочен към предварително определени потребителски сегменти към продукти и маркетинг въз основа на набор от подбрани и строги правила.

Използвайки най-новите техники за приложно машинно обучение, екипът точно прогнозира най-вероятния отдел или продукт, който посетителят е търсил. Способността за динамично прогнозиране кои продукти всъщност са необходими, показва, че изкуственият интелект в търговията на дребно е категоричен плюс.

Изкуственият интелект в търговията на дребно също може да се използва за подобряване на ангажираността на клиентите. Например, Staples предлага на своите бизнес клиенти Easy Button, което ви позволява бързо да попълвате поръчки за офис продукти. Натискането на бутона „Easy“ активира гласовия интерфейс, който пита клиента какво трябва да промени. Отговаряйки на „Post-it Notes“ или „blue pens“, те могат да попълнят основните продукти.

5-стъпков план за въвеждане на изкуствен интелект в търговията на дребно

Ето някои първоначални стъпки за превръщането на изкуствения интелект в търговията на дребно в нов конкурентен актив:

Определете проблемните области на вашия бизнес: постигнете консенсус по най-важните задачи и решете коя от тях може да се възползва от използването на AI.

Определете данните, необходими за решаване на проблема: това означава да анализирате бизнес процесите, които могат да осигурят незабавни ползи от тяхното подобрение, и да определите вида на данните, необходими за подобряване на процеса.

Изграждане на практика за събиране и анализ на данни: това е един от етапите, където анализаторите на данни могат да играят решаваща роля.

Създайте прототип на начина, по който ще събирате и прилагате данни за подобряване на процеса: вашият прототип трябва да провери дали можете успешно да събирате и използвате данни. Това означава да изпълнявате задачи като работа с данни, като използвате модели и анализирате данни за ефективността.

Прилагане на портотип, който ще управлява данните, необходими за решаване на бизнес проблем, избран за подобряване, чрез изкуствен интелект.

Търговският бизнес на дребно с правилното лидерство и мислене може да процъфтява с помощта на изкуствен интелект, но първо трябва да създаде за себе си култура на вземане на решения въз основа на данни, получени от AI. В днешната конкурентна област е важно лидерите на дребно да обмислят реалното въздействие, което прилагането на подобни решения би могло да има. В допълнение към намаляването на разходите, изкуственият интелект в търговията на дребно може да осигури безценна аудитория, да привлече клиенти и да ускори продажбите. В момента никоя друга технология не обещава да запази търговията на дребно като AI.

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close