Използването на изкуствен интелект (AI) в електронната търговия дава като цяло ефективни резултати. Това съобщиха анализатори на Gartner след глобално проучване на над 300 компании, опериращи в областта на онлайн търговията.
Около 70% от организациите и предприятията в тази област отчитат, че техните проекти за ИИ са успешни или много успешни. Три четвърти от анкетираните отчитат ръст на различни пазарни показатели с двуцифрени темпове (с повече от 10%). По-специално, продажбите са се подобрили, удовлетвореността на клиентите също и разходите са намалели.
Според изследователите до 2020 г. поне 60% от компаниите на пазара за електронна търговия ще използват изкуствен интелект под една или друга форма, а 30% от растежа на приходите от такъв бизнес ще бъдат свързани с AI технологии.
„Електронната търговия е плодородна почва за технологията на изкуствения интелект поради голямото количество многоизмерни данни както в клиентски, така и в сървърни операции“, казва Санди Шен, директор на изследването в Gartner.
Интернет доставчиците използват AI решения предимно за събиране на данни за предпочитанията на клиентите, разпространение на продукти и откриване на измами.
Въпреки успешното използване на изкуствен интелект, компаниите са изправени пред сериозни предизвикателства при прилагането на такива технологии. Например, проучване показа, че интернет бизнесът няма данни за висококачествено обучение на системите (това посочиха 29% от анкетираните) и съответните умения в компанията (27%). В резултат на това трябва да се наемат технически специалисти или да се привличат партньори.
Около 43% от анкетираните избраха да използват решения, разработени със собствени усилия или от трети интегратори и конфигурирани да работят в рамките на техните компании. 63% правят избор на готови търговски AI продукти.
„Доказаните решения за производителност предлагат повече гаранции, тъй като те са тествани в няколко варианта за внедряване и имат специални екипи, които поддържат и подобряват модела“, казва Шен.
Според нея компаниите, които желаят да използват изкуствен интелект в електронната търговия, трябва да започнат с прости технологии. Мнозина свързват високи очаквания с AI и си поставят няколко бизнес задачи за един проект, в резултат на което става твърде трудно да се постигнат високи резултати.
Според нея компаниите, които желаят да използват изкуствен интелект в електронната търговия, трябва да започнат с прости технологии. Мнозина свързват високи очаквания с AI и си поставят няколко бизнес задачи за един проект, в резултат на което става твърде трудно да се постигнат високи резултати.