• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Ресурси

Как да направите SEO анализ на конкурентите си: инструкции стъпка по стъпка

Редактор От Редактор
27.01.2023
В ИТ Ресурси
Време за четене: 2 минути
A A
0
seo analiz konkurentite ditech.bg
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Изготвяне на списък с конкуренти

Основните конкуренти ще бъдат уебсайтове, които популяризират същите ключови думи като вашите и които се конкурират с вашия уеб ресурс за първите позиции в естественото търсене.

seo analiz ditech.bg 1

Конкурентите, които се класират добре по същите ключови думи като вас, могат да бъдат открити автоматично с помощта на Netpeak Checker:

  • отворете програмата, стартирайте вградения инструмент „PS Parser“;
  • в раздела „Запитвания“ (вляво) въведете ключовите думи, с които искате да популяризирате сайта си;
  • отидете в раздела „Опции“, изберете търсачките, чийто резултат трябва да бъде запазен, ако искате по-подробна конфигурация на регионалния резултат, отидете в блока с допълнителните настройки, отворете „Търсачки“;
  • задайте броя на резултатите (оптималният брой е не повече от 30), стартирайте анализа с натискане на бутона „Старт“;
  • изчаквате края на анализа, получавате списък на сайтовете, популяризирани по зададените ключови думи, и анализирате текущата им позиция;
  • натиснете „Export“, изтеглете резултатите от сканирането (получавате списък на конкурентите под формата на таблица).

Списък на конкурентите може да се изготви и с помощта на услугата Serpstat:

  • въведете ключова дума, изберете желаната търсачка и щракнете върху „Find“;
  • отидете на „SEO анализ“, изберете „Конкуренти“;
  • експортирайте получените данни.

Въз основа на получените данни съставяме списък на основните конкуренти и ги поставяме в таблица за бъдеща работа.

Събиране на информация за ключови показатели за качеството на уебсайта

За да сравните своя уебсайт с конкурентни ресурси, първо трябва да определите показателите, които ще бъдат сравнявани. Цялостната картина на анализа на конкурентите може да се направи чрез следните сравнителни параметри:

  • източниците на трафик и неговия обем;
  • авторитет на домейна;
  • линк масата;
  • брой страници в индекса.

seo analiz ditech.bg 2

Как тези параметри могат да се използват за получаване на интересуващите ни данни?

Източници и обем на трафика

За да разберете приблизително колко трафик от търсенето получават вашите конкуренти, можете да използвате собственото разширение на Chrome Similar Web.

С това разширение можете да разберете без допълнителни усилия:

  • приблизително количество трафик на месец;
  • средното време за престой на сайта и процента на прескачане;
  • източници на трафик;
  • държави, от които получавате по-голямата част от трафика си;
  • разпределение на трафика по социални мрежи;
  • основните ресурси, които най-често се свързват със сайта, и тези, които се свързват със самия сайт.

Авторитет на домейна

Това е един от основните параметри за SEO анализ на конкурентите. Като сравнявате авторитетите на домейните, можете да разберете какви промени са необходими на вашия ресурс, за да се развива успешно и да изпреварва другите.

Софтуерът Netpeak Checker може да се използва за извършване на съответния анализ: той ви позволява да комбинирате данни от различни услуги в една удобна таблица. Алгоритъм:

1.Отворете програмата;

2.Открийте страничната лента „Параметри“ и маркирайте следните елементи:

  • Moz→ External links, Domain Authority (авторитет на домейна според услугата на MOZ);
  • Ahrefs → Backlinks, Dofollow Backlinks, Rank, Domain Rating (рейтинг на домейна от Ahrefs);
  • Majestic → Поток от цитати (брой сайтове, които се свързват с целевия URL адрес), External Backlinks;
  • Alexa → Sites Linking In;
  •  Google SERP→ Споменавания;

3.Въведете списък с конкурентни сайтове по някой от следните начини: ръчно, чрез изтегляне от файл, вмъкване от клипборда;

4.Щракнете върху „Старт“, започнете анализа;

5.Проверете данните в основната таблица; ако искате да ги изтеглите на компютъра си, щракнете върху „Export“.

Линк маса

Като проследявате изграждането на линкове от конкурентите си, можете да разберете колко бързо получават обратни връзки и от какви източници. Това ще ви помогне да обмислите тактиката си за изграждане на линкове и да вземете линкове от сайтовете, които изпращат посетители към вашите конкуренти.

За преглед на списъка с препращащи домейни полезна услуга е Ahrefs:

  • въведете домейна на конкурентен сайт;
  • отидете в „Профил на връзките“, вижте списъка с обратните връзки и домейните донори;
  • отворете раздела „Преглед“ → „Профил на линковете“, за да видите графика на динамиката на профила на линковете.
  • Друга възможност е да използвате инструмента за анализ на обратните връзки на Serpstat, за да получите данните, които ви интересуват.

Анализирайте за кои търсения се класират вашите конкуренти

Като откриете и проучите търсенията на вашите конкуренти, от които техният уебсайт получава трафик, можете да разберете какво не сте взели предвид и да увеличите семантичното си ядро или, обратно, да използвате други търсения, за да популяризирате собствения си ресурс, като по този начин намалите конкуренцията.

SEO-анализ на семантиката на конкурентите може да се извърши с услуга като Serpstat:

  • въведете домейна на сайта;
  • отворете раздела „Обобщен отчет“ – ще видите ключовите фрази, техните позиции, честота, трафик и т.н.

Можете също така да работите с конкурентни ключови думи в услугата Ahrefs. Действия:

  • вмъкнете домейна на сайта и натиснете бутона за търсене;
  • отидете в „Органичен изход“, изберете „Ключови думи“;
  • проучете списъка с ключови думи, които носят органичен трафик.

Анализ на структурата на уеб сайта на конкурента ви

Проучвайки уеб сайтовете на конкурентите по отношение на тяхната структура, можете да разберете каква логика лежи в основата на конструкцията, върху какво се акцентира. Това ще ви помогне да усъвършенствате и модернизирате уебсайта си.

seo analiz konkurentite ditech.bg 1

Проучването на структурата на конкурентни сайтове е по-лесно с помощта на обхождащата програма Netpeak Spider:

  • влезте в програмата, преминете към страничната лента, за да зададете модела на параметъра „Минимален“ – скоростта на пълзене ще стане по-бърза;
  • отидете в „Настройки“ → „Общи“, проверете „Сканиране на всички поддомейни“;
  • ако е необходимо, активирайте инструкциите за индексиране (раздел „Разширени“), можете да ги използвате, за да видите кои страници се опитват да скрият конкурентите ви от роботите на търсачките;
  • в края на сканирането отидете в раздела „Структура на сайта“ в страничната лента;
  • за да извършите подробен анализ, качете структурата чрез „Експорт“ → „Структура на сайта“: по този начин можете да получите удобен отчет за структурата на сайта с анализираните крайни страници, ниво на влагане на URL адреси и параметри.

Анализиране на съдържанието

Съществуват редица начини за анализиране на съдържанието, което е особено популярно в сайтовете на конкурентите. Например анализ на показателите за ангажираност в даден сайт и търсене на страници с най-голяма видимост. 

Анализирането може да се извърши с помощта на вече споменатия по-горе Netpeak Spider:

  • да отидете на произволна страница със съдържание;
  • подчертайте показателя за ангажираност (прегледи на страници, коментари, повторни публикации в социалните медии и т.н.);
  • отворете изходния код и копирайте селектора;
  • в Netpeak Spider, от менюто „Настройки“, отворете раздела  „Разбор“ и поставете копирания селектор, след което изберете типа сканиране „CSS Selector“ и областта за търсене „Internal Text“, дайте име на потока (за да улесните преглеждането на резултатите от разбора);
  • повторете същото и с другите показатели за ангажираност;
  • задаване на условията за анализиране;
  • въведете домейна на сайта, от който искате да анализирате и започнете сканирането;
  • Когато процесът приключи, отидете в раздела „Разбор“ на страничната лента, за да видите резултатите.

Най-добре е да прехвърлите данните в компютъра си под формата на таблица, за да улесните работата с тях. За страниците с максимална видимост се интересуваме от темите и съответните елементи на съдържанието като заглавие, описание, заглавия (данни за тях могат да бъдат получени чрез сканиране на списъка с качени страници със съответните параметри).

Serpstat може да ви помогне да търсите страници с най-висока видимост:

  • въведете домейна на сайта и щракнете върху бутона „Намери“;
  • отидете на „Анализ на домейна“ → „Обобщен отчет“, превъртете надолу и потърсете „Най-видими страници“ (този отчет ще ви даде конкурентни страници на сайта с висока видимост в търсачките и те може да не съвпадат с тези, които сте открили чрез анализ). Списъкът с тези страници може да бъде запазен, за да проучите съдържанието им и да създадете подобна страница за себе си;
  • след това отидете в раздела „SEO-анализ“ и отворете отчета „Страници-лидери“;
  • експортиране на окончателните данни;
  • освен това можете да разтоварите ключовете, взети от водещите страници, и да направите подробен анализ на тях (особено ако са целеви страници, а не информационни ресурси).

С тези два метода не е трудно да се съберат най-популярните страници на конкурентните сайтове за анализ на съдържанието.

По този начин SEO анализът на конкурентите е откриване на нови възможности за подобряване на вашия уебсайт. Предварителното му провеждане изисква:

  1. съставяне на списък с конкурентите ви;
  2. събиране на информация за важни показатели;
  3. проучване на заявките, по които се класират вашите конкуренти;
  4. проучване на структурата на уеб сайта на конкурентите ви;
  5. анализиране на най-популярното съдържание.
СподелетеTweetPin
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

27.02.2023
Google Ads: Какво е и как работи?

Google Ads: Какво е и как работи?

15.02.2023
biznes akaunti pinterest ditech.bg

Как да използвате Pinterest за бизнеса?

27.01.2023
pokazateli uebsait ditech.bg

18 важни показатели за всеки уебсайт

27.01.2023
cms uebsait ditech.bg

Какви проблеми могат да възникнат по време на пренасочването на сайта към друг CMS?

27.01.2023
html kod ditech.bg

Какви са начините да вмъкнете HTML код в сайт на WordPress?

27.01.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
Digital4 Ruse Digital4 Ruse Digital4 Ruse

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Изкуственият интелект в съвременния свят

Дигиталните технологии днес

Последни публикации

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

31.03.2023
Бъдещето на роботиката и иновациите - какво може да очакваме в следващите години

Бъдещето на роботиката и иновациите – какво може да очакваме в следващите години

31.03.2023
Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

29.03.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори