КомпанииМаркетингови акции

Как да създадете успешна LinkedIn стратегия за вашия бизнес?

Интервю с маркетинг директорът на SEOMAX, г-н Петър Дяксов

Петър Дяксов е управляващ съдружник в Дигитална агенция SEOMAX. Професионално се занимава с онлайн търговия от 2009 година и дигитален маркетинг от 2011 година. Дългогодишният опит и широката експертиза в тези сфери му позволява да изгради и управлява успешно няколко собствени бизнеса.

Как да създадете успешна LinkedIn стратегия за вашия бизнес?

Със своите над 760 милиона потребители, днес LinkedIn се нарежда сред най-големите социални мрежи в глобален мащаб. Въпреки това, много собственици на бизнеси все още гледат на нея като на платформа, в която да представят компанията или личните си професионални постижения, а не като маркетингов канал, който да използват за постигането на бизнес целите си.

С изграждането на подходяща и ясна маркетингова стратегия, която да следвате, LinkedIn може да донесе значителни ползи за развитието на вашия бизнес. Ако все още не сте разкрили пълния потенциал на тази социална мрежа, в следващите редове ще обърнем внимание на някои полезни съвети, които ще ви помогнат да създадете успешна LinkedIn стратегия, с помощта на която да постигате важни бизнес цели.

Какви са предимствата на LinkedIn?

За да създадете успешна стратегия за LinkedIn, нужно е първо добре да познавате особеностите на платформата. Едно от важните неща, на което трябва да обърнете внимание е, че LinkedIn значително се отличава от останалите популярни мрежи като Facebook, Instagram, Twitter, TikTok и т.н. Именно в тези различия се крият и основните предимства на платформата.

Нека започнем от там, че изброените по-горе социални мрежи са обединени около забавлението и са се превърнали в място, където потребителите обичат да прекарат свободното си време. Когато отворите Facebook или Instagram, в нюзфийда ви моментално се появява всякакъв вид разнообразна информация – забавни видеа, снимки на познати, актуалните новини, игри и др.

За разлика от всички други големи социални мрежи, LinkedIn е специализирана платформа с ясно предназначение – да обединява професионалисти и бизнеси. Към този момент тя има над 760 млн. регистрирани потребители, което я превръща в най-голямата професионална мрежа в световен мащаб. Не случайно, това е предпочитаният канал, който използват мениджъри на високо ниво в големи компании и специалисти от различни сектори.

Според LinkedIn, 180 милиона или приблизително 25% от общата потребителска база на платформата са мениджъри на високо ниво. 63 млн. потребители са на позиции, които им дават възможност да вземат решения за развитието на даден бизнес, а над 17 млн. са лидерите на мнение.
Към момента над 55 милиона компании са вписани в базата на LinkedIn, като в това число се включват и едни от най-успешните и влиятелни компании в световен мащаб. Всички компании от Fortune 500, също са представени в платформата с поне един служител на по-високо ниво.

Потребителите, които са се регистрирали и използват LinkedIn, са водени от желанието да получат нови знания, а не забавление. Ежедневно платформата им предоставя възможността да се информират за тенденциите в различни индустрии, да получат експертни съвети, да развиват и надграждат уменията си, да следят едни от най-успешните предприемачи в света, да създават нови бизнес контакти и ценни партньорства.

Всичко това, превръща LinkedIn в отлична платформа, която да използвате за онлайн маркетинг. Тя е особено подходяща за B2B бизнеси, тъй като ви позволява да достигнете до правилните хора с подходящи позиции.

Как да създадете успешна LinkedIn стратегия за вашия бизнес?

Съвети за изграждане на успешна LinkedIn стратегия

Ако до този момент не сте се възползвали от възможностите на LinkedIn, първата важна стъпка е създаване и оптимизиране на бизнес профил в платформата. Профилите в LinkedIn се наричат страниците и могат да бъдат както лични, които ви представят като професионалисти, така и корпоративни, създадени за да представят вашата компания и дейност.

Когато създавате корпоративна страница в LinkedIn, мислете за нея като визитна картичка, която ще представи вашата компания пред потенциални клиенти и бизнес партньори. След като сте регистрирали страницата, идва ред да оптимизирате нейното съдържание. Отделете време, за да постигнете качествен краен резултат, който ще ви помогне по-лесно да ангажирате потребителите.

Сред основните стъпки при оптимизирането на фирмената страница са добавянето на профилна снимка с лого на компанията, кореспондираща снимка за корица, описание на основната дейност, историята, мисията и визията на компанията. Не пропускайте да отбележите важните постижения и отличия, които компанията ви е получила, тъй като тези детайли придават допълнителна стойност и затвърждават авторитета на вашия бизнес.

Успешната стратегия изисква също така да си поставите ясни и измерими цели, които искате да постигнете. Тези цели са индивидуални за всяка компания, но традиционно бизнесите използват LinkedIn, за да привличат повече посещения на сайта си, генериране на лийдове, откриване на потенциални бизнес партньори, набиране на подходящи кадри за екипа и т.н.

Както споменахме по-горе, потребителите на LinkedIn се интересуват от нови знания. За да привлечете повече последователи към вашата корпоративна страница, е нужно регулярно да публикувате качествено и полезно съдържание, като например анализи, case studies, статии, статистики и други подобни материали. В допълнение, това ще ви помогне да се позиционирате като експерти в своята сфера и да получите повече органичен трафик.

Разбира се, ако разчитате единствено на органичния трафик, за да натрупате последователи, имайте предвид, че това е по-бавен начин, който има и своите ограничения. Подобно на другите социални мрежи, LinkedIn също предлага разнообразни формати за платена реклама. Ако решите да рекламирате в LinkedIn, трябва да имате ясна стратегия. Цената на клик в платформата многократно надхвърля тази на рекламни платформи като Facebook и Google. Ако пускате реклами хаотично, без те да са обвързани с конкретни цели, е много възможно да пропилеете голям рекламен бюджет, който няма да ви донесе желаните резултати.

Една допълнителна възможност, която платформата позволява, е да достигате директно през профила си до хора, които ви вълнуват и с които бихте желали да работите. Да изпратите съобщения на всеки един от тях поотделно и да следите комуникацията, може да се окаже изключително трудоемка задача. За да улеснят този процес и да го направят по-ефективен, компаниите използват т.нар. LinkedIn автоматизация.

В обобщение, може да кажем, че цялостната LinkedIn стратегия ще ви помогне да преследвате заложените цели и да знаете какви конкретни действия трябва да предприемете във всеки момент. Допълнителните усилия обаче си струват, тъй като може да ви донесат значителни резултати.

Дигитална агенция SEOMAX | Цялостни онлайн маркетинг решения

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close