IT ExpertСтатии

Как изглежда бъдещето на дигиталния свят?

Хората постоянно се променят. На мястото на старите услуги идват нови, а иновациите на дигиталния свят променят посоката. Това е положението във всички сектори на световната икономика и участието в тези промени е крайно необходимо.

Вероятно сте се чели информацията, че:

… най-голямата световна таксиметрова услуга (Uber) няма собствени коли, най-голямата медийна услуга в света (Facebook) не създава собствено съдържание, а най-голямата в света компания за търсене, наемане и отдаване под наем (Airbnb) няма собствени номера в хотелите, а най-бързо развиващата се излъчваща компания (Netflix) не създава физически релейни мрежи и не притежава такива.

Списъкът продължава: най-голямата световна търговска мрежа (китайската Alibaba мрежа) няма собствени запаси, а двете най-големи компании с пазарна капитализация (Apple и Google), които доставят и продават софтуерни приложения на своите клиенти, поначало не ги създават самостоятелно.

Много се случи през последните десет години в дигиталния свят, но в бъдеще ще се случи още. Здравеопазването ще бъде секторът, който значително се променя и подобрява бъдещето, защото цифровата платформа все още не отговаря на необходимите стандарти. Икономиката на участие постепенно ще става все по-важна. Пример за икономика на участието е собствеността на автомобилите.

В големите градове вече има постоянна тенденция да се наемат коли на час, вместо да се купуват. Потребителите все по-често използват интернет, за да поръчват дрехи, електро уреди и дори храна, което в действителност се осигурява от дистрибутори, чиито цифрови платформи за подмяна са заменили традиционните физически магазини. Домакинските стоки и друго оборудване ще бъдат оборудвани с цифрови системи, които ще сигнализират кога някое от техните съдържания изисква презареждане или замяна.

Силната софтуерна платформа е пътят към успеха

Тези участници на пазара, които подобряват софтуера си и дигитализират идеите си по възможно най-търговски начин, ще бъдат победители в битката за парите на потребителите. Facebook е компанията, която всъщност създаде невероятна информационна мрежа, която включва комуникация, възможност за обмен на мнения, снимки, новини и видео. Това означава също, че компанията има мощна рекламна платформа.

Amazon е разработила ефективна платформа за електронна търговия и Uber платформа за таксиметровите шофьори. Google е компания, която е специализирана в разработването на софтуер и се развива стремително.

Но не само „чистите” ИТ компании правят огромни инвестиции в дигиталния свят. Сега, когато Tesla  от Силиконовата долина е похарчила милиарди долари за революционни решения в автомобилната индустрия, разработвайки електрически автомобили, основните традиционни производители като Ford и BMW са променили фундаментално политиките си и се фокусирали върху интензивното развитие на електрическите превозни средства.

Конкуренцията в банковия сектор се основава на това кой има по-добра дигитална платформа, докато в много други индустрии виждаме по-важни промени. Според оценки на специалисти най-успешните компании вероятно са и тези, които имат най-добрите цифрови платформи.

Тенденцията на Nasdaq 100 е несравнима

През последните години Nasdaq 100 – борсовият индекс с най-голям брой IT / дигитални компании – надмина S & P 500. Печалбите на Nasdaq 100 компаниите са се увеличили с почти 300% от 2007 г. насам, докато печалбите на S&P 500 са се увеличили с почти 40%. Ръстът на печалбите на компаниите в ИТ сектора има много висок потенциал, докато има стабилно търсене на нови цифрови платформи и приложения. И бизнесът, и потребителите изучават нови технологии с безпрецедентна скорост.

Тенденцията към цифровизация е много стабилна и ще остане такава дълго време, но частните компании трябва постоянно да поддържат своята конкурентоспособност – в противен случай рискуват да останат извън дигиталния свят.

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close