• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Мениджър Полезно

Как социалните мрежи влияят върху нашите пазарни решения?

Редактор От Редактор
02.06.2023
В Полезно
Време за четене: 1 минути
A A
0
Как социалните мрежи влияят върху нашите пазарни решения?
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Социалните мрежи са променили начина, по който комуникираме, споделяме информация и избираме продукти и услуги. С всеки изминал ден все повече хора започват да прекарват голяма част от ежедневието си там с цел развличане. В тази статия ще разгледаме как социалните мрежи влияят върху навиците ни за пазаруване и как това се отразява върху нашите потребителски решения.

Според специално проучване, проведено от Матю Питман, който е доцент „Реклама и връзки с обществеността“, и неговият колегата Ерик Хейли се твърди, че психическото натоварване може да рефлектира върху възприемането на рекламите.

В проучването взимат участие американци, представители на различни възрастови групи (от 18 до 65 години). Изследването се провежда изцяло в онлайн формат. Първата група са има само една единствена задача, която е да изгледа дадена реклама.

При втората група интересното е, че трябва да изгледат рекламата, но и да запомнят деветцифрено число. За третите обаче било предвидено да си прегледат фийда в Instagram в продължение на 30 секунди и чак тогава да гледат рекламата.

Рекламите показани на трите групи били различни – за приготвяне на храна, за сладолед и накрая на кафе на зърна. За всички участници снимката и надписът били еднакви, единствено броят на харесванията манипулиран.

Случайно подбраните участници видели реклама, след което всеки един от тях трябвало да оцени доколко е склонен да закупи продукта и това колко време му е било нужно да помисли над него.

Последната група проявила най-голям интерес към представения продукт, защото рекламата имала значителен брой харесвания и коментари. Също така, тази група е съобщила, че е мислила най-дълго върху оценяването на рекламата.

Представителите на първите две групи били помолени да аргументират отговорите си, като те споделили, че са разсъждавали върху различните видове на сладоледа и неговият вкус или пък за дизайна на рекламата. Докато хората от третата група дали само кратки и едносрични отговори.

Това състояние според много от специалистите се проявява при използването на социални мрежи, тъй като постоянно се реагира на публикациите споделени от различни хора. След направеното изследване двамата доценти стигат до заключението, че цялото това скролване и реагиране се оказва причина за хаотичност и невнимание. Затова в подобни ситуации е възможно да се вземат импулсивни решения.

Предполага се, че богатите на съдържание среди като TikTok, Instagram Reels и YouTube са най-натоварващи психически, тъй като в тях има текст, снимки, видеоклипове, анимации и звук. Това е причината рекламодателите да инвестират най-много средства да рекламират там.

Социалните мрежи променят начина, по който ние пазаруваме. Те ни предоставят информация, вдъхновение и препоръки за продукти, което води до промени в нашите навици и предпочитания. Въпреки това, е важно да бъдем информирани и критични при избора на продукти, за да гарантираме, че те отговарят на нашите нужди и очаквания.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
OpenAI планира да подкрепи регулациите на ЕС
17 правила в SEO-копирайтинга
Смaртфоните с Android ще получат сателитна връзка
СподелетеTweet

Прочетете още

mattro

Български бранд въвежда първия AI консултант за подобряване на съня

10.06.2025
Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

21.02.2024
Защо инвестирането в техническа поддръжка е ключово за успеха в интернет?

Защо инвестирането в техническа поддръжка е ключово за успеха в интернет?

08.01.2024
Изкуственият интелект дава възможност за персонализиран избор на подаръци

Изкуственият интелект дава възможност за персонализиран избор на подаръци

19.12.2023
Как да изберем добра Wi-Fi камера за видеонаблюдение?

Как да изберем добра Wi-Fi камера за видеонаблюдение?

14.12.2023
Keyword Match Type, или как да достигнем до нашите клиенти по-лесно в 21. Век? - ЧАСТ 1

Keyword Match Type, или как да достигнем до нашите клиенти по-лесно в 21. Век? – ЧАСТ 1

23.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори