Социалните мрежи са променили начина, по който комуникираме, споделяме информация и избираме продукти и услуги. С всеки изминал ден все повече хора започват да прекарват голяма част от ежедневието си там с цел развличане. В тази статия ще разгледаме как социалните мрежи влияят върху навиците ни за пазаруване и как това се отразява върху нашите потребителски решения.
Според специално проучване, проведено от Матю Питман, който е доцент „Реклама и връзки с обществеността“, и неговият колегата Ерик Хейли се твърди, че психическото натоварване може да рефлектира върху възприемането на рекламите.
В проучването взимат участие американци, представители на различни възрастови групи (от 18 до 65 години). Изследването се провежда изцяло в онлайн формат. Първата група са има само една единствена задача, която е да изгледа дадена реклама.
При втората група интересното е, че трябва да изгледат рекламата, но и да запомнят деветцифрено число. За третите обаче било предвидено да си прегледат фийда в Instagram в продължение на 30 секунди и чак тогава да гледат рекламата.
Рекламите показани на трите групи били различни – за приготвяне на храна, за сладолед и накрая на кафе на зърна. За всички участници снимката и надписът били еднакви, единствено броят на харесванията манипулиран.
Случайно подбраните участници видели реклама, след което всеки един от тях трябвало да оцени доколко е склонен да закупи продукта и това колко време му е било нужно да помисли над него.
Последната група проявила най-голям интерес към представения продукт, защото рекламата имала значителен брой харесвания и коментари. Също така, тази група е съобщила, че е мислила най-дълго върху оценяването на рекламата.
Представителите на първите две групи били помолени да аргументират отговорите си, като те споделили, че са разсъждавали върху различните видове на сладоледа и неговият вкус или пък за дизайна на рекламата. Докато хората от третата група дали само кратки и едносрични отговори.
Това състояние според много от специалистите се проявява при използването на социални мрежи, тъй като постоянно се реагира на публикациите споделени от различни хора. След направеното изследване двамата доценти стигат до заключението, че цялото това скролване и реагиране се оказва причина за хаотичност и невнимание. Затова в подобни ситуации е възможно да се вземат импулсивни решения.
Предполага се, че богатите на съдържание среди като TikTok, Instagram Reels и YouTube са най-натоварващи психически, тъй като в тях има текст, снимки, видеоклипове, анимации и звук. Това е причината рекламодателите да инвестират най-много средства да рекламират там.
Социалните мрежи променят начина, по който ние пазаруваме. Те ни предоставят информация, вдъхновение и препоръки за продукти, което води до промени в нашите навици и предпочитания. Въпреки това, е важно да бъдем информирани и критични при избора на продукти, за да гарантираме, че те отговарят на нашите нужди и очаквания.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... OpenAI планира да подкрепи регулациите на ЕС 17 правила в SEO-копирайтинга Смaртфоните с Android ще получат сателитна връзка









