IT NewsАнализи

Как водещите онлайн търговци на дребно използват социалните мрежи

Повечето онлайн магазини използват социалните мрежи. Поддържайки активност в социалните ресурси, те увеличават обхвата на аудиторията, привличат трафик и се опитват да стимулират продажбите. Американската маркетингова агенция 8th Bridge публикува резултатите от проучване на дейността на най-големите търговци на дребно в света в социалните мрежи.

Според изследователите социалните мрежи генерират продажби в онлайн магазините. Това обаче не е основното предимство на мрежовите платформи за онлайн проекти.

Агенцията установи също, че Facebook остава най-подходящият социален ресурс за маркетингови кампании.

Какви са предимствата на онлайн пазаруването чрез социалните мрежи и как го правят?

Да, можем да твърдим, че Facebook трябва да се използва в електронната търговия.

Водещите онлайн търговци на дребно увеличават приходите с помощта на социалните мрежи

Агенция 8th Bridge проведе третото годишно проучване на дейността на интернет търговците в социалните мрежи. Компанията анализира работата на 872 водещи марки, включително Amazon, eBay, Walmart, Target и други.

Проучването потвърди, че социалните мрежи генерират продажби в онлайн магазините. Дейността на големите онлайн магазини в социалните мрежи обаче преминава от насърчаване на продажбите до предоставяне на възможност на потребителите да намират нови продукти и да изучават свързана с тях информация.

Според 8th Bridge, делът на социалния трафик към сайтовете за онлайн пазаруване остава нисък. Потребителите обаче са много по-склонни да използват социалните мрежи, за да получат важна информация за продукта. Всъщност клиентите на големи онлайн магазини са се научили да преминават значителна част от потребителския път, използвайки социални платформи. Използването на тези онлайн търговци на дребно увеличи процента на доход на посетител средно с 10-15%. Те също почти удвоиха средната продължителност на престоя на клиентите в уебсайта на онлайн магазина.

Търговците на дребно не смятат социалните мрежи за важен източник на трафик

Водещите онлайн магазини в света получават трафик от Facebook и други социални мрежи. Те обаче плащат за този трафик, тъй като броят на естествените преходи е твърде малък. По-специално топ търговците активно публикуват реклами във Facebook, тъй като считат тази мрежа за най-важния ресурс от гледна точка на SMM.

Делът на трафика от Twitter и Instagram остава незначителен. Само 85 търговци на дребно от 872 участващи в проучването съобщават, че посетителите са дошли при тях чрез Twitter. Трафикът от Instagram е записан от 55 търговци на дребно.

Социални мрежи, интегрирани със сайтове за онлайн пазаруване

Повечето онлайн търговци на дребно използват бутони за социално споделяне на сайта. Бутонът Pin it е най-популярният – инсталиран е от 62% от сайтовете за онлайн магазини. Второто и третото място са заети от Tweet и Like.

Въпреки популярността на бутона Pin it, потребителите са по-склонни да споделят информация за продукта, използвайки Like във Facebook. По-специално 13% от посетителите на уебсайтове за онлайн търговци на дребно са използвали бутона Like, 11% предпочитат Pin it, а 9% са говорили за продукти, използващи Tweet.

Обърнете внимание на функцията на социалното разрешение. Тя остава недостатъчно популярна сред всички онлайн магазини. Водещите търговци на дребно обаче активно използват този елемент на социална интеграция.

Бележките във Facebook са най-добрият начин да получите информация за продукта

Според 8th Bridge клиентите на онлайн магазините смятат публикациите на приятели във Facebook за най-добрия източник на информация за продуктите в социалните мрежи. В същото време снимките в Instagram и публикациите в Twitter остават най-малко удобните канали за получаване на подходяща информация.

Търговците на дребно смятат Facebook за най-добрия двигател на продажбите

Онлайн търговците на дребно смятат най-голямата мрежа в света за най-добрият двигател за социални продажби. Не става въпрос за реализации във Facebook. По-голямата част от транзакциите възникват, когато потребител попадне на уебсайта на онлайн магазин от Facebook. От своя страна такива преходи най-често се генерират от реклами.

Каква социална функционалност използват търговците на дребно

Водещите търговци на дребно използват социална функционалност, за да търсят продукти и да научат за тях. Според мениджърите на онлайн магазините най-добрите резултати се осигуряват чрез интегрирането на социалните функции в процеса на закупуване. Например наградите на потребителите за оценки на продукти, рецензии или друго генерирано от потребители съдържание директно водят до продажби.

Според изследователите клиентите са изправени пред несъответствие между необходимостта да предоставят на търговеца информация за своя профил и липсата на функционалност на социалното пазаруване. Много потребители избягват социално разрешение или не бързат да оценяват.

Търговците на дребно планират да направят сайтовете по-социални

Мениджърите на онлайн магазини признават полезността на социалните функции. Освен това повечето търговци на дребно планират да препроектират сайта си. По-голямата част от търговците на дребно свързват тези планове с необходимостта от прилагане на социални функции.

А вие планирате ли да промените дизайна на своя сайт в близко бъдеще?

51% от търговците на дребно планират преработка на сайта в рамките на една година

86% от тези, които планират да променят своя сайт, за да интегрират повече социални функции.

Как да използвате социалните мрежи, за да стесните Amazon и Walmart

Според 8th Bridge най-големите онлайн търговци на дребно в света гледат на социалните мрежи като генератор на продажби. Тук обаче не става дума за моментални реализации във Facebook или Pinterest. Онлайн магазините използват онлайн ресурси, за да предоставят на потребителите информация за продуктите и техния опит.

Изследванията на социалните продукти се превръщат в мейнстрийм. Водещите онлайн магазини интегрират функционалност, която позволява на потребителите бързо да се запознаят с препоръките и отзивите на други клиенти. Facebook остава най-обещаващата мрежа по отношение на маркетинга. Потребителите често го използват за споделяне на информация за продукта с приятели.

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close