IT ManagerПолезно

Какво е важно за успешната кампания на един бранд – Димитър Денев

Димитър Денев e мениджър бизнес развитие в дигитална агенция SEOMAX и управител на офиса на агенцията в град София.

Какво е важно за успешната кампания на един бранд - Димитър Денев

Представете се накратко

Казвам се Димитър Денев и съм мениджър бизнес развитие в дигитална агенция SEOMAX и управител на офиса на агенцията в град София. С дигитален маркетинг активно се занимавам вече около 7 години. Маркетирал съм и продукти, и услуги. През тези години съм бил и от двете страни – и от страната на бизнеса, и от страната на агенцията, което до голяма степен ми помага и в работата.

Какво е важно за успешната кампания на един бранд?

Успешната кампания е съвкупност от много неща – да имаме добър продукт, той да бъде конкурентен, да знаем предимствата му, да го представим добре. Също така да дефинираме правилна аудитория, да знаем как да достигнем до нея, тя да има доверие в нашия бранд или да има причина да избере продукта ни. След това стигаме до момента как може този продукт да бъде закупен, откъде. Ако говорим за онлайн поръчки например, да имаме добре структуриран сайт/онлайн магазин, с изчистен и опростен процес на поръчка. В сайта да бъдат интегрирани съответните проследяващи инструменти, с които да съберем данни за потреблението/поведението на аудиторията ни. Да имаме ясно разписан план за активностите, съдържанието и посланията във всеки етап от продажбената ни фуния. Да си поставим конкретни KPI (цели), които да можем да измерим, за да преценим дали кампанията е успешна, кои канали за реклама работят по-добре за нашия бизнес. Естествено за всичко изброено до тук можем да задълбаем в много повече детайли, но най-общо може би това са основните фактори за успеха на една кампания.

Facebook или Google?

Facebook, Google, Instagram, Twitter, LinkedIn, SEO, Email, Съдържание, Видео… не трябва да изключваме нищо или да кажем само това работи или това е по-добро от другото. За всеки бизнес е различно. За да знаем кои канали да изберем, в какво да вложим повече усилия, трябва да познаваме аудиторията си и навиците й. Да знаем как тя мисли, къде прекарва времето си, кои са факторите, които определят изборите, които прави.

Не всеки бизнес обаче може да си позволи да е навсякъде. Поддръжката и развитието на всички канали, които изброих по-горе, изискват време и ресурс, с които бизнесът да разполага. Тук правилната стратегия по-скоро е в началото да подбереш един-два канала, чрез които знаеш, че можеш да достигнеш до потенциалните си клиенти и да вложиш усилията си в тях. Например видеото – тренд, за който е добре да помисли всеки бизнес. Голяма част от компаниите могат да разработят стратегия за изграждане на полезни видеа, които да добавят стойност към техния продукт/услуга. След като вече са създали първите видеа, те имат съдържанието. То може да бъде използвано в определен етап от кампаниите, които планират. И не, не е задължително всяко видео да е супер продукция и да струва скъпо. Вече има редица начини, чрез които сами да започнете да създавате видео съдържание. Дори в момента. Интервюто, което правим, може да бъде заснето с телефон или някакъв бюджетен сет и с лек монтаж да бъде готово за качване онлайн. Важно е какво имаме да кажем. Важно е съдържанието. Важно е да бъдем полезни чрез него.

Ще дам пример и с организацията на Bulgarian Digital Week. Част от кампанията включваше видео покани от лектори на събитието. Голяма част от тези покани са заснети от самите лектори по начина, който споменах. И това работи. Видеото достига до тяхната аудитория, до хората, които ги следват, които им имат доверие и ги смятат за авторитети.

Най-често допускани грешки от бизнеса онлайн?

Ще ви дам няколко примера за грешки, които най-често срещаме в практиката си:

  1. Липса инструменти за проследяване в сайтовете – Google Analytics, Facebook Pixel, Google Search Console, интеграция с Google Tag Manager и т.н.
  2. Неподдържани канали в социалните мрежи. Създадени профили в няколко социални мрежи и във всеки от тях последното качено съдържание е от момента, в който акаунтите са били създадени или от преди няколко месеца. Работещ бизнес не трябва да си позволява подобно нещо. По-добре да поддържате присъствието си само в една или две социални мрежи, но да бъде с релевантно и полезно съдържание. Да се публикува съдържание редовно – веднъж или няколко пъти в седмицата например.
  3. Непознаване на аудиторията. Любимият ми отговор на въпроса “Коя е вашата аудитория?” е “Всички”!
  4. Нереалистични очаквания – много често се случва клиенти да смятат, че с тръгването на една кампания веднага ще завалят поръчки и запитвания. Да, това може да се случи, но е възможно да бъде необходимо и повече време. Неслучайно все повече се говори за важността от създаване на бранд, за изграждането на доверие в клиентите, за управление на репутацията на бранда.
  5. Липса на ясна стратегия и цели

Какви са  тенденциите в дигиталния маркетинг през 2019-та година?

Някои от тенденциите, които бяха актуални през 2018-та, продължават и през 2019-та година, но основните насоки са – изкуствен интелект, чат ботове, Big Data, Programmatic реклама, автоматизация на маркетинг процесите. Това са насоки, които се развиват много динамично и ще определят до голяма степен ефективността и резултатите на онлайн кампаниите. С течение на времето онлайн рекламата става все по-скъпа и изискваща професионализъм, за да бъде направена така, че да дава желаните резултати. И ако един бизнес няма необходимия ресурс, екип и умения за реализирането на онлайн активности, е по-добре да се обърне към професионалисти в тази област.

Според Вас бизнесът в България осъзнава ли нуждата от по-активно онлайн присъствие?

Все повече бизнесът разбира защо е важно да бъде онлайн. И нещо по-важно, разбиранията вече преминават нивото на това просто да имаме сайт, за да ни има онлайн. Мисля, че предприемачите, които искат да развият и надградят бизнеса си, разбират, че вече не е важно просто да имаш онлайн визитка в Интернет. Важно е тази визитка да бъде с динамично съдържание, хората да я виждат и да стигат до нея, да я следят, да се връщат отново и отново. Така че отговорът ми е, че бизнесът осъзнава нуждата от онлайн присъствие, но все още много често не разбира начина, по който да извлече максимума от това присъствие и до голямата степен се води от принципа на проба-грешка. И тук съветът ми е ако искате да развиете бизнеса си онлайн, първо се консултирайте. Обсъдете бизнеса, идеите и плановете си с хора, които имат опит в дигиталния маркетинг. Това ще ви спести много нерви, време и напразни усилия.

Вашата презентация по време на BDW е на тема “Growth Hacking Strategies – дигитални маркетингови стратегии за пробивен пазарен растеж” Ще ни разкриете ли малко по темата предварително?

Да, презентацията ми е само началото на цялата конференция на тема: Дигитални маркетинг стратегии за хотели и ресторанти, която ще се проведе на 28.09. По време на конференцията ще се представят изключителни лектори и професионалисти. Те ще споделят своя опит и ще представят интересни данни от работата си с различни клиенти.

В моята част също съм се постарал да подбера конкретни примери и насоки от практиката ни при маркетирането на хотели и ресторанти. Ще засегна различни аспекти – като UX, съдържание, присъствие в социалните мрежи, рекламни формати и работещи канали за онлайн реклама, които се надявам да бъдат полезни на гостите на конференцията и всеки да може да вземе за себе си нещо, което почти веднага да тества и приложи в своята работа.

От скоро вашата агенция отвори офис в град София. Защо решихте да предприемете тази стъпка?

Тази стъпка е част от цялостната стратегия за развитие на компанията. Въпреки че работим в дигитална среда, при работата с по-големи бизнеси и клиенти много често се изисква личен контакт и среща на място. Това помага за цялостната синхронизация и по-добрата работа с екипа на клиента. При планиране на предстоящи кампании, както и в ежедневната комуникация. Централният офис на агенцията и основното ядро на екипа ще продължава да бъде в гр. Пловдив. При изграждането на софийския ни екип имаме по-различна визия, по която работим в момента. Вярвам, че тази стъпка ще ни даде възможност да достигнем до нови клиенти, да създадем и развием нови партньорства, както и ще постави началото на редица активности и проекти.

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close