• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Мениджър Полезно

Какво представляват чатботовете за бизнеса?

Редактор От Редактор
27.01.2023
В Полезно
Време за четене: 1 минути
A A
0
chatbotove za biznesa ditech.bg
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Чатботът е скрипт на виртуален асистент, който комуникира с клиентите. Този робот, представляващ автоматизиран комуникационен алгоритъм, е чудесен помощник за бизнеса.

Защо бизнесът се нуждае от чатбот:

  • Да изпълнява рутинни ежедневни задачи, свързани с комуникацията с аудиторията;
  • Обработва стотици поръчки паралелно;
  • За укрепване на взаимоотношенията с клиентите.

Освен за компаниите, чатботовете са полезни и за потребителите:

  • спестява време: потребителят получава отговор веднага, без да е необходимо да чака оператор;
  • те функционират на добре познати за клиента платформи;
  • получавате само желаната информация, без спам, натрапчиви призиви за покупка или ненужни разговори.

Историята на чатботовете започва още през 1950 г. Първата програма от тази серия е разработена от Алън Тюринг. По-късно се създават още няколко подобни продукта. Но истинската мода на чатботовете настъпи в последно време, когато изпращането на съобщение се наложи в цял свят, а невронните мрежи и изкуственият интелект достигнаха определено ниво на развитие.

chatbot ditech.bg

Днес е възможно да се разработи чатбот, който да обслужва нуждите на бизнеса и да е много сходен с жив събеседник. Също така да може да се използва в приложения и уебсайтове, където се намира основната целева аудитория.

Видове чатботове за бизнеса

1.Текстови ботове.

tekstovi chatbot ditech.bgМожете единствено да си пишете с тях. Редица компании в използват такива виртуални асистенти.

2.Текстови и гласови съобщения.

tekstovi glasovi chatbot ditech.bgПри този робот можете не само да изпращате текстови съобщения, но и да общувате с глас, като веднага виждате как гласовото съобщение се превръща в текст. Някои от най-известните примери за такива чатботове са Siri за iOS и Google.Assistant.

3.Интелигентни високоговорители.

inteligentni visokogovoriteli ditech.bgТази разновидност е най-модерната. Основните примери за това са Amazon Echo и Yandex.Station. Можете да инсталирате такава програма навсякъде, особено в IoT.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Защо е важно да преглеждате съдържанието на вашия уебсайт?
Как да създадете успешна LinkedIn стратегия за вашия бизнес?
Смарт технологиите, които превземат ежедневието ни

Къде се инсталират чатботовете?

Текстови ботове се инсталират на три вида платформи: на уебсайтове или във фирмени приложения, в стандартните чатове и в чатовете на отделни социални мрежи.

1.Чатбот в приложение и на уебсайт.

Обичайно се представя чрез приспособление на уебсайта или целева страница за конвертиране.

2.Чатбот в социалните мрежи.

Чатботовете се използват в най-популярните социални мрежи. Като например Facebook и Instagram.

Instagram е много перспективна платформа, защото непрекъснато разширява аудиторията си и привлича все повече хора.

3.Чатбот в стандартните чатове. 

Това са Viber, WhatsApp и Telegram. В Viber активно се популяризира функцията за създаване на чатботове за бизнеса. WhatsApp наскоро въведе възможността за свързване на ботове с третите страни чрез API, но тези чатове са по-малко привлекателни, тъй като ще трябва да платите, за да използвате програмите.

Примери за използването на чатбот в бизнеса

Човечеството отдавна мечтае да създаде изкуствен интелект, способен на смислен диалог. От 60-те години на миналия век чатботовете се очакват с голям интерес и трепет, но тези софтуерни продукти никога не са били използвани пълноценно.

Ето например един опит за чат със Siri:

– Здравей, Сири! Направи ми напомняне да се обадя на Катя утре.

– Коя Катя?

– Катя Петрова.

– Просто ми кажете какво трябва да направя.

– Обадете се на Катя Петрова!

– Набирам номера на Катя Петрова, превключвам го на нея.

Ето защо много хора смятат, че чатботовете за бизнеса са просто поредната модна тенденция, която може да бъде отхвърлена.

Текстовите ботове са сложни. Без да знаят предварително какво ще ги попита потребителят, те са способни да дадат неподходяща информация и да създадат погрешно впечатление. Дори може да ви изглежда, че общувате с ограничен и затормозен събеседник, който не разбира елементарни неща.

Например след един смислен въпрос от типа „Бих искал да резервирам полет от София до Букурещ на 1 март“ може да получите озадачаващ отговор като този: „Не ви разбирам. Моля, използвайте следния формат: град на заминаване, град на пристигане, дд/мм/гггг.

Когато разработвате чатбот за бизнес, основната задача е да увеличите максимално базата за формулиране на въпроси, за да покриете всички варианти. Ако успеете, потребителят ще оцени този виртуален събеседник.

Чатботовете с прост интерфейс се наложиха доста добре в туристическия бизнес и са изключително полезни както за фирмите, така и за клиентите. Комуникацията на клиента с бота, който е аналог на мобилно приложение или уебсайт, се осъществява чрез ограничен набор от команди, бутони и въвеждане на числа.

СподелетеTweet

Прочетете още

mattro

Български бранд въвежда първия AI консултант за подобряване на съня

10.06.2025
Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

Adobe пуска асистент с изкуствен интелект, който може да обобщава PDF файлове

21.02.2024
Защо инвестирането в техническа поддръжка е ключово за успеха в интернет?

Защо инвестирането в техническа поддръжка е ключово за успеха в интернет?

08.01.2024
Изкуственият интелект дава възможност за персонализиран избор на подаръци

Изкуственият интелект дава възможност за персонализиран избор на подаръци

19.12.2023
Как да изберем добра Wi-Fi камера за видеонаблюдение?

Как да изберем добра Wi-Fi камера за видеонаблюдение?

14.12.2023
Keyword Match Type, или как да достигнем до нашите клиенти по-лесно в 21. Век? - ЧАСТ 1

Keyword Match Type, или как да достигнем до нашите клиенти по-лесно в 21. Век? – ЧАСТ 1

23.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори