• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Кога и защо са нужни нови продукти?

Редактор От Редактор
15.07.2019
В Електронна търговия
Време за четене: 1 минути
A A
0
novi produkti
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Нови продукти в маркетинговата теория са продукти с нови свойства и характеристики за една компания или за пазара като цяло. Това определение е доста неясно, така че консултантската фирма Booz, Allen & Hamilton през 1982 г. разкри по-подробно значението на този маркетингов термин, подготвяйки преглед на дейността на големите американски корпорации при разработването на нови продукти.

Компанията анализира повече от 700 нови продукта, въз основа на анализа е предложена класификация, състояща се от 6 категории: глобални новости, нови продуктови линии, разширяване на съществуващите продуктови линии и актуализиране на съществуващи продукти, препозициониране на продукта и производство на стоки с по-ниски разходи. Всеки вид продукт има свои характеристики и решава своите задачи.

Класификация 

novi produkti

 

 

Световни нови продукти – 10% ;  Нова продуктова линия   – 20%;

Разширяване на продуктовата линия – 26%;  Обновяване на продукта – 26%;

Репозиционироване на продукта – 7 % ;  По-евтин продукт – 11%

 

Световни нови продукти

Продуктите на световната новост са продукти, които са истински новости и са нови, не само за компанията, но и за световния пазар. Създават напълно нови пазари и продуктови категории. (10% от всички нови продукти по време на анализа). Например, Apple за първи път пусна таблетки iPad, създавайки нова продуктова категория и нов пазар.

Нова продуктова линия

Нова продуктова линия е продуктова категория или група продукти, която е нова за фирмата. На пазара има подобни оферти на стоки от други производители. (20% от новите продукти по време на анализа). Например, компания, която произвежда хладилници, решава да произвежда охладители за охлаждаща вода.

Разширяване на продуктовата линия

Разширяването на съществуващата продуктова линия са нови продукти или услуги, които допълват продуктовата линия на компанията ( 26% от новите продукти по време на анализа). Например, нови видове и вкусове, нови обеми на опаковки, съществуващи продукти с допълнителни свойства.

Обновяване на продукта

Усъвършенстване или подобрение на съществуващи продукти са нови продукти, които се произвеждат вместо съществуващи продукти и имат по-добри характеристики, качество и могат също да бъдат ново технологично подобрение. (26% от новите продукти по време на анализа).

Например промяна в линията на облеклото поради промяна на сезона; пускането на нов, по-мощен автомобилен модел, който да замени съществуващия – с нов корпус и допълнителни технологични иновации.

Репозиционироване на продукта

Продукти с промяна на позиционирането са продукти, които са претърпели изменения, модификация за улавяне на нов целеви пазар и нови сегменти (7% от новите продукти по време на анализа). Например, компанията решава да продаде съществуващата продуктова линия на по-млада целева аудитория поради високите пазарни перспективи. За да направи това, тя премахва старата линия шампоани и внася нови шампоани с по-млад дизайн, с по-модерен аромат с нови свойства.

По-евтин продукт

Намаляване на разходите е модификация на съществуващи продукти, които осигуряват едно и също ниво на свойства, но с по-ниски производствени разходи (11% от новите продукти по време на анализа). Например, във връзка с развитието на технологиите, стана възможно да се направят съдове от по-тънко нечупливо, както и по-евтиното стъкло. Компанията премахва сегашната линия от съдове и вместо това произвежда нова с по-добри свойства, което също позволява да се получи по-голяма печалба на единица продукция.

 

 

 

СподелетеTweet

Прочетете още

bes angel angelov

Как да привлечем финансиране и да изградим печеливш eCommerce бизнес – интервю с Ангел Х. Ангелов

14.03.2025
bes europe

Електронната търговия в Европа бележи €958 млрд. приходи през 2024 г., прогнозата е за 12% ръст на сектора в Източна Европа

26.02.2025
ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс - защо търговците ги предпочитат?

ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс – защо търговците ги предпочитат?

01.12.2023
Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

30.11.2023
Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

30.11.2023
Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

17.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори