E-Commerce

Кога и защо са нужни нови продукти?

Нови продукти в маркетинговата теория са продукти с нови свойства и характеристики за една компания или за пазара като цяло. Това определение е доста неясно, така че консултантската фирма Booz, Allen & Hamilton през 1982 г. разкри по-подробно значението на този маркетингов термин, подготвяйки преглед на дейността на големите американски корпорации при разработването на нови продукти.

Компанията анализира повече от 700 нови продукта, въз основа на анализа е предложена класификация, състояща се от 6 категории: глобални новости, нови продуктови линии, разширяване на съществуващите продуктови линии и актуализиране на съществуващи продукти, препозициониране на продукта и производство на стоки с по-ниски разходи. Всеки вид продукт има свои характеристики и решава своите задачи.

Класификация 

Кога и защо са нужни нови продукти?

 

 

Световни нови продукти – 10% ;  Нова продуктова линия   – 20%;

Разширяване на продуктовата линия – 26%;  Обновяване на продукта – 26%;

Репозиционироване на продукта – 7 % ;  По-евтин продукт – 11%

 

Световни нови продукти

Продуктите на световната новост са продукти, които са истински новости и са нови, не само за компанията, но и за световния пазар. Създават напълно нови пазари и продуктови категории. (10% от всички нови продукти по време на анализа). Например, Apple за първи път пусна таблетки iPad, създавайки нова продуктова категория и нов пазар.

Нова продуктова линия

Нова продуктова линия е продуктова категория или група продукти, която е нова за фирмата. На пазара има подобни оферти на стоки от други производители. (20% от новите продукти по време на анализа). Например, компания, която произвежда хладилници, решава да произвежда охладители за охлаждаща вода.

Разширяване на продуктовата линия

Разширяването на съществуващата продуктова линия са нови продукти или услуги, които допълват продуктовата линия на компанията ( 26% от новите продукти по време на анализа). Например, нови видове и вкусове, нови обеми на опаковки, съществуващи продукти с допълнителни свойства.

Обновяване на продукта

Усъвършенстване или подобрение на съществуващи продукти са нови продукти, които се произвеждат вместо съществуващи продукти и имат по-добри характеристики, качество и могат също да бъдат ново технологично подобрение. (26% от новите продукти по време на анализа).

Например промяна в линията на облеклото поради промяна на сезона; пускането на нов, по-мощен автомобилен модел, който да замени съществуващия – с нов корпус и допълнителни технологични иновации.

Репозиционироване на продукта

Продукти с промяна на позиционирането са продукти, които са претърпели изменения, модификация за улавяне на нов целеви пазар и нови сегменти (7% от новите продукти по време на анализа). Например, компанията решава да продаде съществуващата продуктова линия на по-млада целева аудитория поради високите пазарни перспективи. За да направи това, тя премахва старата линия шампоани и внася нови шампоани с по-млад дизайн, с по-модерен аромат с нови свойства.

По-евтин продукт

Намаляване на разходите е модификация на съществуващи продукти, които осигуряват едно и също ниво на свойства, но с по-ниски производствени разходи (11% от новите продукти по време на анализа). Например, във връзка с развитието на технологиите, стана възможно да се направят съдове от по-тънко нечупливо, както и по-евтиното стъкло. Компанията премахва сегашната линия от съдове и вместо това произвежда нова с по-добри свойства, което също позволява да се получи по-голяма печалба на единица продукция.

 

 

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close