Ивелина Николаева е търговски мениджър на Матраци “Mattro”. Компанията е повече от 10 години на пазара с матраци и разполага със 7 представителни магазина в големите градове в страната и водещ онлайн магазин за матраци.
Кога започва историята на бранда MATTRO и каква е философията на компанията?
Компанията ни е повече от 10 години на пазара. Мисията ни е да предложим на всеки човек пълноценна почивка и качествен сън. За нас е важно да осигурим достъпен лукс на всеки – качествени матраци, изработени с първокласни материали, на достъпни цени. Покупката на качествен матрак и продукти за сън е инвестиция в добро здраве и мисля, че все повече хора осъзнават този факт.
Как се промени бизнесът с матраци през годините?
Първата голяма промяна се отнася до нагласата и поведението на клиентите. Все повече хора осъзнават значението на добрия сън за живота им. Преди клиентите идваха и казваха, че имат ограничен бюджет при покупката на матрак. Сега са склонни да отделят повече средства, заявяват, че искат да спят добре, търсят съвет как да изберат подходящия матрак.
Втората промяна се отнася до репутацията и доверието към марката – клиенти ни са много доволни от нашите продукти, те ни препоръчват на свои близки и познати. И това е най-добрата реклама. На пазара за сън Mattro се превърна в синоним на качество, клиентите ни търсят заради добрите продукти. Другата промяна е по отношение на предварителното проучване – през последните години се информират за продукта, марката, вида матрак, който търсят. Обръщаме голямо внимание на качественото съдържание в сайта ни. По този начин хората могат предварително да изберат подходящия матрак, да направят информиран избор.
Пазаруват ли българите матраци онлайн?
Все повече българи пазаруват продукти за сън онлайн. Изолацията допълнително допринесе за ръст на електронната търговия в нашия сектор. Всъщност, ръстът в индустрията е малко над 3 %. Значителното увеличението е именно в онлайн търговията, тъй като хората си дадоха сметка, че могат да заменят обиколката под магазини с онлайн пазаруване, а и електронната търговия безспорно спестява време и усилия.
Колко е важен дигиталният маркетинг за Вашия тип бизнес?
Изключително важен – ние трябва да сме в постоянна комуникация с нашите настоящи и бъдещи клиенти, с хората, които имат проблеми със съня; с хора, които имат здравословни проблеми, вследствие на некачествен и непълноценен сън – за нас е много важно продуктите ни да стигнат до тях, да ги информираме за предимствата на нашите материали, да им помогнем да направят информиран избор при покупката на такъв тип продукти. От друга страна – ние имаме нужда от обратна връзка, за да подобрим услугата, която предлагаме. Важен е постоянният диалог, а той е немислим без дигиталния маркетинг.
Как се отрази пандемията на Вашата компания?
На фона на свитото потребление в различни бизнес ниши, производителите и търговците на матраци и продукти за сън отбелязваме ръст на продажбите по време на пандемията. Отдавам това на няколко фактора – от една страна много хора останаха затворени по домовете си, заради изолацията. Включително, много семейства работеха и работят от домовете си. И е логично те да инвестират в стоки, които да осигурят уют и комфорт в къщите им. Нов матрак, възглавница или цяло легло със сигурност подпомагат приятното прекарване на повече часове у дома. Още повече, че тези продукти могат да бъдат доставени до входната врата, без да се налага посещение в магазин. Ние, например, предлагаме безплатна доставка до всяко кътче в страната.
От друга страна, стресът, породен от пандемията, съчетан с намалената физическа активност, допринесоха за влошеното качество на съня на много хора – често събуждане, трудно заспиване, проблеми с опорно-двигателния апарат… В желанието си да се справят с тези неприятни проблеми, потребителите насочиха вниманието си към продукти, които да им помогнат да повишат качеството си на сън и физическото си здраве – матраци, топ матраци, възглавници.
Какви са тенденциите при пазара на матраци?
Налице е нова технологията при производството на някои нови модели матраци, която позволява сами да определяте твърдостта на страната, на която спите. Това е възможно, благодарение на различни слоеве, които потребителят сам може да подрежда, в зависимост от индивидуалните си нужди. По този начин даваме възможност на двойките да персонализират своята страна на един матрак.
Нарастват инвестициите в разработването на екологично чисти матраци от естествени и достъпни материали. Хората стават все по-взискателни към материалите, които се използват при производството на продукти за сън и как те влияят върху здравето им.
Освен това охлаждащите гелове и тъкани, използвани в съвременните матраци, карат повече потребители да се спират именно на тези продукти. Тези матраци премахват топлината и предлагат по-добра поддръжка и комфорт, което е важно за повечето хора.
Иновации – това е думата, с която мога да обобщя тенденциите при производството на матраци.
Бъдещето на Е-търговията през Вашите очи?
В краткосрочен план – виждам развитие по посока все по-добро потребителско изживяване – по-добро описание на продуктите, повишено качество на снимките, повече и по-качествено видео съдържание, гъвкавост при методите за плащане, политики за връщане, доставка, гаранционен срок и т.н. Това е процес, който вече е започнал – мисля, че добрите онлайн магазини отдавна са дефинирали проблемите и възможностите за подобряване на услугата. Това, което трябва да направят онлайн търговците, е да инвестират в управление, администриране на процесите, управление на поръчки, комуникация с клиенти.
Трябва да се влагат ежедневни усилия за спечелването на всеки един клиент във все по-конкурентната среда.
Виртуалната реалност също ще навлиза все повече в онлайн търговията – тя дава възможност на клиентите да преживеят интерактивно пазаруване, съобразено с техните нужди и очаквания.
Едно е сигурно – потребителите само ще спечелят от развитието на електронната търговия.
МАТРАЦИ на ТОП ЦЕНИ за всички модели и размери от Mattro.net